Stationair onregelmatig
Stationair onregelmatig
Ik reed de oprit op na een korte rit en toen ik stilstond merkte ik dat het stationair behoorlijk schommelde.
Van 1100 naar 1500 en terug naar 1100.. Het gebeurde afbouwend naar boven toe, dus 1100-1500-1100-1450-1100-1400-1100-1350 om uiteindelijk op 1100 stil te blijven staan. Ik geef wat gas bij en stationair daalt weer naar normale toerental. Wat klopt er niet ?
Van 1100 naar 1500 en terug naar 1100.. Het gebeurde afbouwend naar boven toe, dus 1100-1500-1100-1450-1100-1400-1100-1350 om uiteindelijk op 1100 stil te blijven staan. Ik geef wat gas bij en stationair daalt weer naar normale toerental. Wat klopt er niet ?
Hoe heb je het de vorige keer opgelost?
IAC valve is een klepje dat lucht om je gasklep heen lijd als je gasklep gesloten is, bij een koude start draait de motor hoger en naarmate die warmer wordt daalt ook je stationair toerental, dit wordt gergeld door die IAC valve.
Je kan em eraf halen en schoonmaken, ik spuit wat carb cleaner erdoor heen om alle troep los te maken, als alle troep eruit is gebruik ik wd40 om de boel weer goed gangbaar te maken.
IAC valve is een klepje dat lucht om je gasklep heen lijd als je gasklep gesloten is, bij een koude start draait de motor hoger en naarmate die warmer wordt daalt ook je stationair toerental, dit wordt gergeld door die IAC valve.
Je kan em eraf halen en schoonmaken, ik spuit wat carb cleaner erdoor heen om alle troep los te maken, als alle troep eruit is gebruik ik wd40 om de boel weer goed gangbaar te maken.
Een bus brake cleaner (remreiniger, duh) erop los laten Ben en Kristof! Even uit elkaar schroeven en een bus op leeg spuiten. Zal het probleem vast over zijn. Als je hier bent Ben kunnen we wel eens kijken.
Miguel, moet dat klepje wel weer ingespoten worden om hem te 'smeren' of gangbaar te krijgen/houden?
Miguel, moet dat klepje wel weer ingespoten worden om hem te 'smeren' of gangbaar te krijgen/houden?
ik heb dus ook zoiets nou momenteel bij mijn ep3 had het 2 jaar terug ook gehad en naar de dealer gebracht die hadden de hoofdzekeringkast vervangen een maand later had ik het weer .
toen maar de openluchtfilter schoongemaakt en toen was het voorbij .
nu vandaag de dag heb ik al zoveel nagekeken dat ik zelf ook niks meer weet wat het kan zijn
toen maar de openluchtfilter schoongemaakt en toen was het voorbij .
nu vandaag de dag heb ik al zoveel nagekeken dat ik zelf ook niks meer weet wat het kan zijn
mr. X wrote:Een bus brake cleaner (remreiniger, duh) erop los laten Ben en Kristof! Even uit elkaar schroeven en een bus op leeg spuiten. Zal het probleem vast over zijn. Als je hier bent Ben kunnen we wel eens kijken.
Miguel, moet dat klepje wel weer ingespoten worden om hem te 'smeren' of gangbaar te krijgen/houden?
Er zitten ook kleine lagertjes in, bij de ep3, en met brake cleaner etc haal je alle smering weg vandaar dat ik na schoonmaak wat smering erin spuit.
Keung wrote:Met een bedrijfswarme motor 10 min. stationair laten draaien, zo wordt de stationair toerental opnieuw ingeleerd.
IACV klep schoonmaken heb ik (tot op heden) alleen bij auto's moeten doen >200dkm
Ik heb er een aantal gedaan van ep3's die echt vast zaten en ze hadden allemaal <200dkm.
Weet niet hoe het voor de andere modellen is.
slydawg wrote:Hoe heb je het de vorige keer opgelost?
IAC valve is een klepje dat lucht om je gasklep heen lijd als je gasklep gesloten is, bij een koude start draait de motor hoger en naarmate die warmer wordt daalt ook je stationair toerental, dit wordt gergeld door die IAC valve.
Je kan em eraf halen en schoonmaken, ik spuit wat carb cleaner erdoor heen om alle troep los te maken, als alle troep eruit is gebruik ik wd40 om de boel weer goed gangbaar te maken.
ik neem aan dat deze klep ook in de gasklephuis is gevestigd :?:
de gasklephuis is er bij helemaal af geweest en gereinigd de massa nagekeken en de luchtfilter schoongemaakt .
verder hebben we mapsenor die boven op de gasklep zit losgehad en schoongemaakt
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik heb er een aantal gedaan van ep3's die echt vast zaten en ze hadden allemaal <200dkm.
Weet niet hoe het voor de andere modellen is.
Keung bedoelde de iacv's van de ITR, niet die van de CTR. Die zijn anders qua constructie.
Schommelende idle kan heel veel dingen zijn. Van rotte temp sensoren tot lucht in het koelsysteem. Maar ook vacuum lekken of een onjuist afgestelde lucht idle schroef kan het veroorzaken.