Wel ik heb D1 spec lugnuts gekocht.
Ik ben ze aan het monteren met ne sleutel manueel en juist een van de laaste moeren breekt gewoon.
Ge kunt de foto zien hieronder:
Iemand een idee hoe ge die bout nu nog los krijgt?
En ik hoop dat da in garantie valt voor een nieuw set?
Ze komen van AVB sports maar blijkbaar is da dus rommel als da zo ineens kapot vliegt met ze manueel aan te draaien met de hand.
tja komt van avb zegt al genoeg :-?
euh normaal bestaan er zo set van dop sleutels die konisch zijn... en er zitten tandjes op langs den binne kant...ze kloppen die daar hard op en dan schieten ze die los met de schieter... zo heb ik er paar los geschoten ze...
mijn garage heeft zo een set... maar ja das wel beetje ver voor u vrees ik
V-tje integra wrote:tja komt van avb zegt al genoeg :-? euh normaal bestaan er zo set van dop sleutels die konisch zijn... en er zitten tandjes op langs den binne kant...ze kloppen die daar hard op en dan schieten ze die los met de schieter... zo heb ik er paar los geschoten ze... mijn garage heeft zo een set... maar ja das wel beetje ver voor u vrees ik
past niet, buitenkant moer zit tegen wiel aan, past dus nooit een dop omheen.
je zult het tapend weg moeten boren vrees ik......
vtec vince wrote:hoeveel gewicht bespaar je erop?? kun je je originele geen kleurtje geven?
Daar is hij nu niet mee geholpen.
Dominique, denk idd dat je het best het tapend weg boort. Zeer scherp boor nemen en met laag toeren het zaakje weg boren. Eventueel voorboren met kleinere diameter.
Een nieuw tapend kan je, normaal gezien, wel bij de dealer krijgen. En daarna, nooit meer alu moeren kopen.
De truc hier is echt hem goed inspuiten voordat je ook maar gaat proberen hem los te tikken. Naar de garage om hem uit te laten boren kan altijd nog. Waarschijnlijk betaal je jezelf daar scheel, dus zou het eerst zelf proberen.
*edit
Als je besluit hem los te gaan tikken zorg eerst dat de bijtel een goede grip heeft anders sla je allemaal stukken van je dop af en dan heb je uiteindelijk geen plek meer waar je op kan mikken. Succes maar dat moet je lukken! :wink:
Ok thnx voor de commentaar mensen, ik ga het wsl eens proberen met die WD40 en als dit geen schot in de zaak geeft boor ik de nest er wel uit met een fijne boor, en natuurlijk eerst aftapen.
Neen heb er al met hamer op liggen kloppen, komt niet los, nu met de boor erop maar heb al cm geboord en komt nog niet los, moet tot op de schroefdraad boren van da bevestigingsschroef. Zal voor later zijn want heb momenteel geen tijd.
Sinister wrote:Neen heb er al met hamer op liggen kloppen, komt niet los, nu met de boor erop maar heb al cm geboord en komt nog niet los, moet tot op de schroefdraad boren van da bevestigingsschroef. Zal voor later zijn want heb momenteel geen tijd.
stud moet weggeboord worden tot punt dat restant moer loskomt, is de enige manier en echt de enige manier om je wielen heel te houden.
Sinister wrote:Neen heb er al met hamer op liggen kloppen, komt niet los, nu met de boor erop maar heb al cm geboord en komt nog niet los, moet tot op de schroefdraad boren van da bevestigingsschroef. Zal voor later zijn want heb momenteel geen tijd.
stud moet weggeboord worden tot punt dat restant moer loskomt, is de enige manier en echt de enige manier om je wielen heel te houden.