Lugnuts D1 spec probleem

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Lugnuts D1 spec probleem

Post by Sinister »

Wel ik heb D1 spec lugnuts gekocht.
Ik ben ze aan het monteren met ne sleutel manueel en juist een van de laaste moeren breekt gewoon.
Ge kunt de foto zien hieronder:

Image

Iemand een idee hoe ge die bout nu nog los krijgt?
En ik hoop dat da in garantie valt voor een nieuw set?
Ze komen van AVB sports maar blijkbaar is da dus rommel als da zo ineens kapot vliegt met ze manueel aan te draaien met de hand.
V-tje integra
Posts: 383
Joined: Thu Mar 20, 2008 4:06 pm
Contact:

Post by V-tje integra »

tja komt van avb zegt al genoeg :-?
euh normaal bestaan er zo set van dop sleutels die konisch zijn... en er zitten tandjes op langs den binne kant...ze kloppen die daar hard op en dan schieten ze die los met de schieter... zo heb ik er paar los geschoten ze...
mijn garage heeft zo een set... maar ja das wel beetje ver voor u vrees ik
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

V-tje integra wrote:tja komt van avb zegt al genoeg :-?
euh normaal bestaan er zo set van dop sleutels die konisch zijn... en er zitten tandjes op langs den binne kant...ze kloppen die daar hard op en dan schieten ze die los met de schieter... zo heb ik er paar los geschoten ze...
mijn garage heeft zo een set... maar ja das wel beetje ver voor u vrees ik


past niet, buitenkant moer zit tegen wiel aan, past dus nooit een dop omheen.

je zult het tapend weg moeten boren vrees ik......
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Ebay crap...
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Benjdmin wrote:Ebay crap...


mhoa, moet je eerlijk zeggen dat ik dit vaker heb gezien, alle bij imbus moeren....

rommel breekt gewoon zodra je er kracht op zet.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Ik raad sowieso af van aluminium wiel moeren, is een hype...

Bij lugnuts zou ik liever voor veiligheid kiezen dan voor gewicht!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

hoeveel gewicht bespaar je erop??
kun je je originele geen kleurtje geven?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

vtec vince wrote:hoeveel gewicht bespaar je erop??
kun je je originele geen kleurtje geven?


Daar is hij nu niet mee geholpen.

Dominique, denk idd dat je het best het tapend weg boort. Zeer scherp boor nemen en met laag toeren het zaakje weg boren. Eventueel voorboren met kleinere diameter.
Een nieuw tapend kan je, normaal gezien, wel bij de dealer krijgen. En daarna, nooit meer alu moeren kopen.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ligt eraan hoe vast je ze al hebt zitten.

Ik zou zeggen, spuit er enkele dagen achter elkaar goed veel kruipolie op (WD40 en het liefst nog een beter goedje wat ik hier heb staan. Is nieuw en blijkbaar nog vele malen beter dan WD40 voor dit soort gevallen ben alleen de naam kwijt.)
Velg goed afplakken zodat je hem niet kan beschadigen en met een simpele hamer en bijtel aan de slag gaan. Ik heb zelf een hele hoop moeren op deze manier weten los te krijgen. Het is geen leuk werk, zéker niet maar wel de meest effectieve en in mijn ogen enige manier dit op te lossen zonder te boren.
Ik zie namelijk al twee goede punten waar je redelijk wat kracht op kunt uitoefenen. Komt er op neer hoe vast je ze al hebt zitten.

De truc hier is echt hem goed inspuiten voordat je ook maar gaat proberen hem los te tikken. Naar de garage om hem uit te laten boren kan altijd nog. Waarschijnlijk betaal je jezelf daar scheel, dus zou het eerst zelf proberen.

*edit
Als je besluit hem los te gaan tikken zorg eerst dat de bijtel een goede grip heeft anders sla je allemaal stukken van je dop af en dan heb je uiteindelijk geen plek meer waar je op kan mikken. Succes maar dat moet je lukken! :wink:
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

boren, als je met een hamer en beitel aan de gang gaat verneuk je je velg....
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Ik zou hem ook uit (laten) boren
Nana korobi ya oki
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

ee8 wrote:boren, als je met een hamer en beitel aan de gang gaat verneuk je je velg....


zo denk ik er ook over.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Hamer en beitel lijken mij ook een beetje te ruig voor dit werk...

Tappen en uitdraaien lijkt me het beste...
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Die moer is al naar de malleMOER!!!
Ik zou er niet nog eens op gaan slaan met hamer en beitel...idd boren
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ok thnx voor de commentaar mensen, ik ga het wsl eens proberen met die WD40 en als dit geen schot in de zaak geeft boor ik de nest er wel uit met een fijne boor, en natuurlijk eerst aftapen.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Jo& wrote:Hamer en beitel lijken mij ook een beetje te ruig voor dit werk...

Tappen en uitdraaien lijkt me het beste...


uitdraaien? die stud draait niet. je moet de stud wegboren en dan valt je restant moer eruit...

makkelijker gezegd dan gedaan, is een pokke klus.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

En... probleem al opgelost?
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Neen heb er al met hamer op liggen kloppen, komt niet los, nu met de boor erop maar heb al cm geboord en komt nog niet los, moet tot op de schroefdraad boren van da bevestigingsschroef. Zal voor later zijn want heb momenteel geen tijd.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Sinister wrote:Neen heb er al met hamer op liggen kloppen, komt niet los, nu met de boor erop maar heb al cm geboord en komt nog niet los, moet tot op de schroefdraad boren van da bevestigingsschroef. Zal voor later zijn want heb momenteel geen tijd.


stud moet weggeboord worden tot punt dat restant moer loskomt, is de enige manier en echt de enige manier om je wielen heel te houden.

been there, done that.....
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

ee8 wrote:
Sinister wrote:Neen heb er al met hamer op liggen kloppen, komt niet los, nu met de boor erop maar heb al cm geboord en komt nog niet los, moet tot op de schroefdraad boren van da bevestigingsschroef. Zal voor later zijn want heb momenteel geen tijd.


stud moet weggeboord worden tot punt dat restant moer loskomt, is de enige manier en echt de enige manier om je wielen heel te houden.

been there, done that.....


nog steeds denk ik er ook zo over
Locked