MUGEN K20A2 kleppendeksel

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

MUGEN K20A2 kleppendeksel

Post by Mathy M »

Iemand enig idee of een Mugen K20a2 kleppendeksel dit direct past op een standaard k20a2 blok van een FN2?

Het kleppendeksel komt van een rally Civic Type-R R3.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Je zegt het zelf. Een K20a2 op een K20a2, dus ja het gaat passen.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Jep fits, but didnt know that Mugen made valve covers for the K20a.

Must be some motorsport item, do you have a picture?

Whats the spec on the valve cover?
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Klopt, for race use only. Vandaar mijn vraag, ik weet het niet zeker.

Image

Image

Image
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Gaat zeker passen!!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Sell me that engine!

Looks like an OEM valve cover with a Mugen logo...
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

:shock: wow
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Dat kan je zelf ook wel maken als je een rood kleppendeksel hebt... gewoon stencil klussen en spuiten maar :) (alleen het kanji logo zal wel paar cutmarks krijgen die je weg moet werken)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Het ligt er toch op, zoals 'Honda' op sommige kleppendeksels?
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Het ligt er toch op, zoals 'Honda' op sommige kleppendeksels?


Deze vraag ligt bij de verkoper.

Ik heb het deksel in principe gekocht dus we gaan het meemaken. :D :D
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Wat is zo bijzonder aan deze deksel? Is het een lichtere?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ben, dat snap jij toch ook wel! Er staat Mugen op 8)
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Precies!!

En het komt van de rally Civic van Piepers af... vandaar...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Waarom voor race use only? Lijkt me een beetje onzin
Nana korobi ya oki
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

RedSun wrote:Waarom voor race use only? Lijkt me een beetje onzin

Misschien ivm slijtage?
Of ISO, TUV of andere keuring?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

RedSun wrote:Waarom voor race use only? Lijkt me een beetje onzin

de motor haalt misschien niet de gestelde emissie eisen voor straatgebruik, loopt misschien minder lekker in de lagere toeren.
For racing use only geld voor de motor he, niet het kleppendeksel ;-)
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

De toleranties van de mugen motor zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen. De motoren kun je rechtstreeks kopen, kosten +/- 8500,=. Bijpassend Euro 4 ecu kost 2500,= etc etc... dure business.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

EK20A wrote:De toleranties van de mugen motor zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen. De motoren kun je rechtstreeks kopen, kosten +/- 8500,=. Bijpassend Euro 4 ecu kost 2500,= etc etc... dure business.

Wat bedoel je met toleranties zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen.
?
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Jo& wrote:
EK20A wrote:De toleranties van de mugen motor zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen. De motoren kun je rechtstreeks kopen, kosten +/- 8500,=. Bijpassend Euro 4 ecu kost 2500,= etc etc... dure business.

Wat bedoel je met toleranties zijn minimaal, ze rekenen op minimaal 1 rebuild per seizoen.
?


Op een fabrieks honda motor zitten hoge toleraties, dat zorgt dat een motor makkelijk 2 ton kan lopen. Een mugen blok wordt gebouwd "op het randje" dus meer pk's en dus hogere slijtage. Ze houden er dus rekening mee dat je 3 tot 4 rally's rijd en het blok dan opnieuw bouwt. Bij grote rally teams liggen de reserve blokken in de bus... Bij jas motorsport en adr engineering kunnen ze je er vast meer over vertellen!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik meende dat zo'n blok max 2000 a 2500km mee ging.
Locked