Remmen ITR DC2 met K20A2 trackdays

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Remmen ITR DC2 met K20A2 trackdays

Post by Progger »

Wat is jullie ervaring met de originele remmen van een ITR voor trackdays? Voor het moment zitten er Pagid blue remblokken op. Heb helaas nog niet kunnen gaan rijden op het circuit vandaar de vraag.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ha, goede vraag!
Ik zit zelf met dezelfde vraag. Als alles straks klaar is zit ik ongeveer op 300pk wat natuurlijk de rechtelijn snelheden knap opdrijft en de remmen veel zwaarder gaat aanspreken.
Omdat ik geen 17" velgen maar max 16" wil ben je aardig beperkt in de mogenlijkheden.

Ik vrees dat de stock maat het met welke blokken/schijven dan ook het op gaat geven. Zelf rij ik met de APDixel combinatie. Nu nog met de semi race remblokken maar die zijn bijna op dus wil ik binnenkort nog een setje echte race blokken proberen van APDixel als laatste hoop dat de standaard maat het misschien zou kunnen houden.
Natuurlijk wel in combinatie met remkoeling slangen anders gaat het zowiezo naar zn kl*te....
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

@Gaskleppie
Voor het ogenblik gebruiken we reeds Pagid blues op een andere wagen met AP remklauwen en 330mm schijven.
Er zitten wel 17" velgen onder maar de eindoverbrenging van de versnellingsbak is anders. Dit werkt goed.

Mijn probleem zit hem dat ik weiger naar 17" velgen te gaan. Dit omwille van mijn eindoverbrenging en de prijzige slicks.

Wat bedoel je met de remkoeling slangen wat moet ik mij daar bij voorstellen? Goodridge?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dikke koelslangen die koude lucht naar de remmen leiden ala de serieuzere race auto's. Zonder die kan je het wel schudden.
http://www.nengun.com/m-and-m-honda/ap- ... per-system
Deze sets zijn echt heel goed en speciaal voor de ITR gemaakt.
00600-DC2-L002 Deze set is dus mn droom set. Maar 300mm groot, maar wel even 32mm dik wat ze enorm sterk maakt plus een enorme warmte afvoer.
Als je een setje gaat bestellen bij ze mag je er 1 voor mij bij doen. (serieus)
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Ik gebruik momenteel Willwood SL6R klauwen met ds2500 blokken en 300mm x 32mm zodra ik ze heb getest laat ik weten hoe ze bevallen! Erg mooi project trouwens! Hoe bevalt het DTA systeem en kan hij ook de i vtec mappen?
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Interessante topic.

Mooie link Frank, wist niet dat er zulke AP sets bestonden, machtig mooi spul...
Moonrock240
Posts: 97
Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm

Post by Moonrock240 »

Voor mijn circuit integra heb ik een competitie set van ap-racing besteld. Normaal komt deze morgen binnen bij de Belgische invoerder.

Het gaat om deze set:
http://www.apracing.com/info/products.asp?product=Honda%2DIntegra+%2D+Front+4+Piston+Kit+CP3307%2D1061_1768_1735

Image

Normaal rij ik er de eerste keer mee in juli op Francorchamps... Ben erg benieuwd!

Voorheen reed ik met een Rotora kit, maar aangezien beide schijven gebarsten zijn, heb ik besloten om voor een heel nieuwe kit te gaan.
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

@EK20

Dta systeem kan inderdaad de ivtec mappen. Werkt perfect.
Ik vindt de Kpro leuk maar dan blijft het ook bij. De prijs is bijna hetzelfde als die van een DTA maar je kan :

online mappen => K-pro vergeet het maar. (Of vergis ik mij)
serïele uitgang met de belangrijkste data die beschikbaar wordt gesteld.
(Lees maak je eigen dashboard als je een beetje kan programmeren)
Ingang voor wideband lambda => nogal een beetje veel nodig om te kunnen tunen.
Autotuning (=> wel met een korreltje zout nemen)
Mogelijkheid voor een mapping box aan te sluiten (kopen of zelf maken)

En hier komt het belangrijkste => morgen andere motor type => dta er terug op en rijden maar. In het ander geval kpro vuilbak en terug nieuw gelijkaardig systeem.

Dta is een ontworpen met het oog op honda motoren. Je kan dit zien aan allerhande opties in de software die specifiek zijn voor die motoren.

Dus ik denk dat DTA beter is => de leercurve is wel stijler dan met een K-pro maar na een tijdje zijn de mogelijkheden veel groter.

Dit is juist mijn opinie (heb geen aandelen met dta) maar wat goed en betaalbaar is mag gezegd worden. Niet?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »



Mooie set maar die 28mm schijf gaat toch problemen geven. Ik heb al heel wat van dit soort setjes aan gort zien gaan door een te dunne schijf waardoor hij toch weer krom trekt. Die dingen blijf je vervangen of vlakken.
De set die ik aangaf heeft net even een dikkere schijf die veel meer warmte kan afvoeren.
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Welke klauwen passen er allemaal onder een stock ITR? Wil ook gewoon mn 15/16" velgen behouden dus wil geen bb-kit.
Hatchman
Posts: 90
Joined: Sun Mar 04, 2007 12:09 pm

Post by Hatchman »

Mooie set maar die 28mm schijf gaat toch problemen geven

Is dat nog steeds te dun dan? Stock itr schijf is toch maar 23mm nieuw?
Ik zoek ook nog een set goede schijven/klauwen dat in een 16" wiel past voor circuitgebruik.
Maar 3500 euro voor een set remmen vind ik iets te veel van het goede :shock:

Welke klauwen passen er allemaal onder een stock ITR? Wil ook gewoon mn 15/16" velgen behouden dus wil geen bb-kit

Spoon 4 pot klauwen of oem Legend 2 zuigere remklauwen. Leuke schijf daarbij zou de Stoptech aerorotor zijn. Dit past zo met de oem 15" itr velgen. Die AP set die hierboven genoemd is past alleen met 15" 7J breede velgen.
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Image

300mm x 33mm met willwood sl 6 r klauwen ferodo blokken en gemodificeerde s2000 radial brackets... De enige betaalbare oplossing imo...
Moonrock240
Posts: 97
Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm

Post by Moonrock240 »

Hatchman wrote:
Mooie set maar die 28mm schijf gaat toch problemen geven

Is dat nog steeds te dun dan? Stock itr schijf is toch maar 23mm nieuw?
Ik zoek ook nog een set goede schijven/klauwen dat in een 16" wiel past voor circuitgebruik.
Maar 3500 euro voor een set remmen vind ik iets te veel van het goede :shock:

[quote :p 705ql6v]Welke klauwen passen er allemaal onder een stock ITR? Wil ook gewoon mn 15/16" velgen behouden dus wil geen bb-kit

Spoon 4 pot klauwen of oem Legend 2 zuigere remklauwen. Leuke schijf daarbij zou de Stoptech aerorotor zijn. Dit past zo met de oem 15" itr velgen. Die AP set die hierboven genoemd is past alleen met 15" 7J breede velgen.[/quote :p 705ql6v]

De kit is gemonteerd en ziet er alvast heel degelijk uit. 28mm is al een mooie schijf en de stalen remschijf, staat 'los' gemonteerd op het alu- hart. Hierdoor komen er veel minder spanningen op de remschrijf als de remschijf warm wordt, en dus uitzet.

Maandag worden ze de eerste maal gebruikt op Francorchamps en woensdag op Zolder... Maar nu al voel je dat het rempedaal veel strakker aanvoelt dan met de rotora big brake kit. (bij de ap-kit, zijn de diameters van de zuigers verschillend om ongelijke slijtage te voorkomen van de remblokken)

Ook vind ik het belangrijk om snel aan vervang-onderdelen te komen, en als je dan bij standaard ap-racing materiaal blijft, valt dit goed mee.

3500 euro zou veel te duur zijn voor deze kit, als je echt geïntreseerd bent... ik had ze voor meer dan 1000€ minder...

Wel staat er in de instructies dat ze niet voor straatgebruik is...

Ik zal m'n bevindingen posten :wink:
Hatchman
Posts: 90
Joined: Sun Mar 04, 2007 12:09 pm

Post by Hatchman »

ik ben benieuwd naar je bevindingen, heb je een foto van hoe ze er gemonteerd uit zien?
Moonrock240
Posts: 97
Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm

Post by Moonrock240 »

Heb eindelijk de tijd gevonden om foto's te plaatsen:

Image
Image
Image
Image


Over de prestaties van de kit ben ik tot nu toe erg positief. Het pedaalgevoel en remvermogen is beter dan met de rotora-kit die ik hiervoor had. Ik heb nu 2 trackdays (Francorchamps + Zolder) achter de rug met deze AP-kit. De volgende trackday is 12 augustus...
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Moonrock240 wrote:Heb eindelijk de tijd gevonden om foto's te plaatsen:

Image
Image
Image
Image


Over de prestaties van de kit ben ik tot nu toe erg positief. Het pedaalgevoel en remvermogen is beter dan met de rotora-kit die ik hiervoor had. Ik heb nu 2 trackdays (Francorchamps + Zolder) achter de rug met deze AP-kit. De volgende trackday is 12 augustus...


He,waar kan ik die flexibele buizen halen die koude lucht naar de remmen leidt?


Wow 3000+ voor remupgrade is idd erg veel geld in deze tijd. Ik had bij SuperGT AP bigbrakes gezien voor mijn ATR. Omgerekend was ie maar tussen 1500-2000 euro's.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

He,waar kan ik die flexibele buizen halen die koude lucht naar de remmen leidt?


Handyman? 8)
Moonrock240
Posts: 97
Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm

Post by Moonrock240 »

De flexibele buizen heb ik bij Mosa-Frein in Namen (België) gekocht. Die hebben ze normaal op stock. Ook de kit heb ik daar gekocht, ze zijn namelijk invoerder voor België van AP-racing.

Prijs is ongeveer 2300 euro btw inclusief...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

DBM Engineering (in Maarssen) heeft ook van dit soort buizen. Vriend van me heeft daar ooit eens een soortgelijke buis gekocht. Weet de diameter niet maar zat op een 50 euro per meter als ik me niet vergis.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Ook Biesheuvel verkoopt deze.

Hoop dat dit linkje het langer dan 10 minuten volhoudt. :roll:

@Moonrock240. Brute remsetup. 8)
Post Reply