Remmen ITR DC2 met K20A2 trackdays
Remmen ITR DC2 met K20A2 trackdays
Wat is jullie ervaring met de originele remmen van een ITR voor trackdays? Voor het moment zitten er Pagid blue remblokken op. Heb helaas nog niet kunnen gaan rijden op het circuit vandaar de vraag.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ha, goede vraag!
Ik zit zelf met dezelfde vraag. Als alles straks klaar is zit ik ongeveer op 300pk wat natuurlijk de rechtelijn snelheden knap opdrijft en de remmen veel zwaarder gaat aanspreken.
Omdat ik geen 17" velgen maar max 16" wil ben je aardig beperkt in de mogenlijkheden.
Ik vrees dat de stock maat het met welke blokken/schijven dan ook het op gaat geven. Zelf rij ik met de APDixel combinatie. Nu nog met de semi race remblokken maar die zijn bijna op dus wil ik binnenkort nog een setje echte race blokken proberen van APDixel als laatste hoop dat de standaard maat het misschien zou kunnen houden.
Natuurlijk wel in combinatie met remkoeling slangen anders gaat het zowiezo naar zn kl*te....
Ik zit zelf met dezelfde vraag. Als alles straks klaar is zit ik ongeveer op 300pk wat natuurlijk de rechtelijn snelheden knap opdrijft en de remmen veel zwaarder gaat aanspreken.
Omdat ik geen 17" velgen maar max 16" wil ben je aardig beperkt in de mogenlijkheden.
Ik vrees dat de stock maat het met welke blokken/schijven dan ook het op gaat geven. Zelf rij ik met de APDixel combinatie. Nu nog met de semi race remblokken maar die zijn bijna op dus wil ik binnenkort nog een setje echte race blokken proberen van APDixel als laatste hoop dat de standaard maat het misschien zou kunnen houden.
Natuurlijk wel in combinatie met remkoeling slangen anders gaat het zowiezo naar zn kl*te....
@Gaskleppie
Voor het ogenblik gebruiken we reeds Pagid blues op een andere wagen met AP remklauwen en 330mm schijven.
Er zitten wel 17" velgen onder maar de eindoverbrenging van de versnellingsbak is anders. Dit werkt goed.
Mijn probleem zit hem dat ik weiger naar 17" velgen te gaan. Dit omwille van mijn eindoverbrenging en de prijzige slicks.
Wat bedoel je met de remkoeling slangen wat moet ik mij daar bij voorstellen? Goodridge?
Voor het ogenblik gebruiken we reeds Pagid blues op een andere wagen met AP remklauwen en 330mm schijven.
Er zitten wel 17" velgen onder maar de eindoverbrenging van de versnellingsbak is anders. Dit werkt goed.
Mijn probleem zit hem dat ik weiger naar 17" velgen te gaan. Dit omwille van mijn eindoverbrenging en de prijzige slicks.
Wat bedoel je met de remkoeling slangen wat moet ik mij daar bij voorstellen? Goodridge?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Dikke koelslangen die koude lucht naar de remmen leiden ala de serieuzere race auto's. Zonder die kan je het wel schudden.
http://www.nengun.com/m-and-m-honda/ap- ... per-system
Deze sets zijn echt heel goed en speciaal voor de ITR gemaakt.
00600-DC2-L002 Deze set is dus mn droom set. Maar 300mm groot, maar wel even 32mm dik wat ze enorm sterk maakt plus een enorme warmte afvoer.
Als je een setje gaat bestellen bij ze mag je er 1 voor mij bij doen. (serieus)
http://www.nengun.com/m-and-m-honda/ap- ... per-system
Deze sets zijn echt heel goed en speciaal voor de ITR gemaakt.
00600-DC2-L002 Deze set is dus mn droom set. Maar 300mm groot, maar wel even 32mm dik wat ze enorm sterk maakt plus een enorme warmte afvoer.
Als je een setje gaat bestellen bij ze mag je er 1 voor mij bij doen. (serieus)
-
- Posts: 97
- Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm
Voor mijn circuit integra heb ik een competitie set van ap-racing besteld. Normaal komt deze morgen binnen bij de Belgische invoerder.
Het gaat om deze set:
http://www.apracing.com/info/products.asp?product=Honda%2DIntegra+%2D+Front+4+Piston+Kit+CP3307%2D1061_1768_1735
Normaal rij ik er de eerste keer mee in juli op Francorchamps... Ben erg benieuwd!
Voorheen reed ik met een Rotora kit, maar aangezien beide schijven gebarsten zijn, heb ik besloten om voor een heel nieuwe kit te gaan.
Het gaat om deze set:
http://www.apracing.com/info/products.asp?product=Honda%2DIntegra+%2D+Front+4+Piston+Kit+CP3307%2D1061_1768_1735
Normaal rij ik er de eerste keer mee in juli op Francorchamps... Ben erg benieuwd!
Voorheen reed ik met een Rotora kit, maar aangezien beide schijven gebarsten zijn, heb ik besloten om voor een heel nieuwe kit te gaan.
@EK20
Dta systeem kan inderdaad de ivtec mappen. Werkt perfect.
Ik vindt de Kpro leuk maar dan blijft het ook bij. De prijs is bijna hetzelfde als die van een DTA maar je kan :
online mappen => K-pro vergeet het maar. (Of vergis ik mij)
serïele uitgang met de belangrijkste data die beschikbaar wordt gesteld.
(Lees maak je eigen dashboard als je een beetje kan programmeren)
Ingang voor wideband lambda => nogal een beetje veel nodig om te kunnen tunen.
Autotuning (=> wel met een korreltje zout nemen)
Mogelijkheid voor een mapping box aan te sluiten (kopen of zelf maken)
En hier komt het belangrijkste => morgen andere motor type => dta er terug op en rijden maar. In het ander geval kpro vuilbak en terug nieuw gelijkaardig systeem.
Dta is een ontworpen met het oog op honda motoren. Je kan dit zien aan allerhande opties in de software die specifiek zijn voor die motoren.
Dus ik denk dat DTA beter is => de leercurve is wel stijler dan met een K-pro maar na een tijdje zijn de mogelijkheden veel groter.
Dit is juist mijn opinie (heb geen aandelen met dta) maar wat goed en betaalbaar is mag gezegd worden. Niet?
Dta systeem kan inderdaad de ivtec mappen. Werkt perfect.
Ik vindt de Kpro leuk maar dan blijft het ook bij. De prijs is bijna hetzelfde als die van een DTA maar je kan :
online mappen => K-pro vergeet het maar. (Of vergis ik mij)
serïele uitgang met de belangrijkste data die beschikbaar wordt gesteld.
(Lees maak je eigen dashboard als je een beetje kan programmeren)
Ingang voor wideband lambda => nogal een beetje veel nodig om te kunnen tunen.
Autotuning (=> wel met een korreltje zout nemen)
Mogelijkheid voor een mapping box aan te sluiten (kopen of zelf maken)
En hier komt het belangrijkste => morgen andere motor type => dta er terug op en rijden maar. In het ander geval kpro vuilbak en terug nieuw gelijkaardig systeem.
Dta is een ontworpen met het oog op honda motoren. Je kan dit zien aan allerhande opties in de software die specifiek zijn voor die motoren.
Dus ik denk dat DTA beter is => de leercurve is wel stijler dan met een K-pro maar na een tijdje zijn de mogelijkheden veel groter.
Dit is juist mijn opinie (heb geen aandelen met dta) maar wat goed en betaalbaar is mag gezegd worden. Niet?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Het gaat om deze set:
http://www.apracing.com/info/products.a ... _1768_1735
Mooie set maar die 28mm schijf gaat toch problemen geven. Ik heb al heel wat van dit soort setjes aan gort zien gaan door een te dunne schijf waardoor hij toch weer krom trekt. Die dingen blijf je vervangen of vlakken.
De set die ik aangaf heeft net even een dikkere schijf die veel meer warmte kan afvoeren.
Mooie set maar die 28mm schijf gaat toch problemen geven
Is dat nog steeds te dun dan? Stock itr schijf is toch maar 23mm nieuw?
Ik zoek ook nog een set goede schijven/klauwen dat in een 16" wiel past voor circuitgebruik.
Maar 3500 euro voor een set remmen vind ik iets te veel van het goede :shock:
Welke klauwen passen er allemaal onder een stock ITR? Wil ook gewoon mn 15/16" velgen behouden dus wil geen bb-kit
Spoon 4 pot klauwen of oem Legend 2 zuigere remklauwen. Leuke schijf daarbij zou de Stoptech aerorotor zijn. Dit past zo met de oem 15" itr velgen. Die AP set die hierboven genoemd is past alleen met 15" 7J breede velgen.
-
- Posts: 97
- Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm
Hatchman wrote:Mooie set maar die 28mm schijf gaat toch problemen geven
Is dat nog steeds te dun dan? Stock itr schijf is toch maar 23mm nieuw?
Ik zoek ook nog een set goede schijven/klauwen dat in een 16" wiel past voor circuitgebruik.
Maar 3500 euro voor een set remmen vind ik iets te veel van het goede :shock:
[quote 705ql6v]Welke klauwen passen er allemaal onder een stock ITR? Wil ook gewoon mn 15/16" velgen behouden dus wil geen bb-kit
Spoon 4 pot klauwen of oem Legend 2 zuigere remklauwen. Leuke schijf daarbij zou de Stoptech aerorotor zijn. Dit past zo met de oem 15" itr velgen. Die AP set die hierboven genoemd is past alleen met 15" 7J breede velgen.[/quote 705ql6v]
De kit is gemonteerd en ziet er alvast heel degelijk uit. 28mm is al een mooie schijf en de stalen remschijf, staat 'los' gemonteerd op het alu- hart. Hierdoor komen er veel minder spanningen op de remschrijf als de remschijf warm wordt, en dus uitzet.
Maandag worden ze de eerste maal gebruikt op Francorchamps en woensdag op Zolder... Maar nu al voel je dat het rempedaal veel strakker aanvoelt dan met de rotora big brake kit. (bij de ap-kit, zijn de diameters van de zuigers verschillend om ongelijke slijtage te voorkomen van de remblokken)
Ook vind ik het belangrijk om snel aan vervang-onderdelen te komen, en als je dan bij standaard ap-racing materiaal blijft, valt dit goed mee.
3500 euro zou veel te duur zijn voor deze kit, als je echt geïntreseerd bent... ik had ze voor meer dan 1000€ minder...
Wel staat er in de instructies dat ze niet voor straatgebruik is...
Ik zal m'n bevindingen posten :wink:
-
- Posts: 97
- Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm
Heb eindelijk de tijd gevonden om foto's te plaatsen:
Over de prestaties van de kit ben ik tot nu toe erg positief. Het pedaalgevoel en remvermogen is beter dan met de rotora-kit die ik hiervoor had. Ik heb nu 2 trackdays (Francorchamps + Zolder) achter de rug met deze AP-kit. De volgende trackday is 12 augustus...
Over de prestaties van de kit ben ik tot nu toe erg positief. Het pedaalgevoel en remvermogen is beter dan met de rotora-kit die ik hiervoor had. Ik heb nu 2 trackdays (Francorchamps + Zolder) achter de rug met deze AP-kit. De volgende trackday is 12 augustus...
Moonrock240 wrote:Heb eindelijk de tijd gevonden om foto's te plaatsen:
Over de prestaties van de kit ben ik tot nu toe erg positief. Het pedaalgevoel en remvermogen is beter dan met de rotora-kit die ik hiervoor had. Ik heb nu 2 trackdays (Francorchamps + Zolder) achter de rug met deze AP-kit. De volgende trackday is 12 augustus...
He,waar kan ik die flexibele buizen halen die koude lucht naar de remmen leidt?
Wow 3000+ voor remupgrade is idd erg veel geld in deze tijd. Ik had bij SuperGT AP bigbrakes gezien voor mijn ATR. Omgerekend was ie maar tussen 1500-2000 euro's.
-
- Posts: 97
- Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm
Ook Biesheuvel verkoopt deze.
Hoop dat dit linkje het langer dan 10 minuten volhoudt. :roll:
@Moonrock240. Brute remsetup. 8)
Hoop dat dit linkje het langer dan 10 minuten volhoudt. :roll:
@Moonrock240. Brute remsetup. 8)