AssItch.. Euro R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
EK20A

Post by EK20A »

Jongens we hebben hier te maken met de koning van de B merken (toch Kel :wink: ) haha. Het is iig een mooi ding, Xenon staat nu ook recht :D .

Gr Bas
hontec

Post by hontec »

wesjes wrote:
AssItch wrote:aanstel... ding liep prima op fuelsave 95.. :razz:

ik ga niet dagelijks rondrijden op ultimate ofzo... das echt te duur..

Zoals Slydawg al zei als het 98 vereist moet je op 98 rijden, ik weet dat het duur is maar als jou motor uiteindelijk in de soep is gedraait of beschadigd,
Was het rijden op 98 toch niet zo duur geweest..

jdm blokken hebben een knock sensor, als je 95 tankt past je ecu op basis van knock je ontstekingsmap aan. je kan dus gewoon met een japans blok euro 95 tanken, vermogen zal wat minder zijn maar die 10 pk kan jij niet voelen.
slydawg

Post by slydawg »

Ook in open loop? volgas?
De eu k20a2's hebben ook een knock sensor maar in hoeverre die de boel bijregelt weet ik niet, weet niet hoe het met de andere zit.
hontec

Post by hontec »

slydawg wrote:Ook in open loop? volgas?
De eu k20a2's hebben ook een knock sensor maar in hoeverre die de boel bijregelt weet ik niet, weet niet hoe het met de andere zit.

ja weliswaar in een ander agressiever profiel maar knock blijft knock...
mijn s2k bijv vereist ook 98 volgens de specificaties maar kan je rustig op euro 95 rijden, wat ik ook wel eens doe als ik ergens sta en er geen 98 is, geen enkel probleem, auto heeft misschien geen 240pk meer maar ietsje minder....ecu regelt het onstekingstijdstip bij.... wel vereist is dus dat je blok een knock sensor heeft.
AssItch

Post by AssItch »

iVTEC-fab wrote:ik denk dat deze specs aardig overeen zullen komen met jou EuroR

http://honda-type-r.com/accord-euro-r.html

Benzine verschilt enorm in kwaliteit onder de nederlandse pompen.
als je zo'n gevoelige auto hebt, adviseer ik altijd langs de snelweg te tanken en dan wel van de merken Shell of PB.
Shell V-power is GEEN 98, maar een schonere 95. BP Ultimate is wel 98 ongelood en erg aan te raden, is goede brandstof.

mooi hoe op die site overal foto's van een cl7 staan... en de foto van het blok is van een cl1... de mijne dus...

cl7 heeft een k20 erin hangen...

ik ben indeed koning b-merk... ik ga iig meestal voor de minder bekende namen... product is net zo goed..
voorbeeld... haport.. spuug ik op :P innovative ftw...

en over die benzine discussie... i'm with randall... :P
als er ook maar iets vreemds aan mn auto is merk ik het wel... rateltje... ritseltje... dan ben ik al aan het zoeken...
maar het ding reed gewoon soepeler op die fuelsave als hij altijd doet op de 98...
en als het stuk gaat... gooien we er een f20c in... das mijn motto ongeveer..
Knite Force

Post by Knite Force »

Al eens verse foto's gemaakt?
AssItch

Post by AssItch »

nope... die op de ring zijn het verststts... maar toen wassie nog niet gespoten...

de spuiter moet nog wat kleinigheden oplossen... dan gaattie naar nick om te poetsen enzo... en dan nog maar eens bart inhuren voor de fotokes...
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Had Innovative ook maar bepaalde andere mounts... of is dat meer iets voor Ape Garage om te ontwikkelen :D
AssItch

Post by AssItch »

ik wil best mn best doen voor je :D
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

wat ben je toch een schatje he :p
Jo&

Post by Jo& »

hontec wrote:
slydawg wrote:Ook in open loop? volgas?

ja weliswaar in een ander agressiever profiel maar knock blijft knock...
mijn s2k bijv vereist ook 98 volgens de specificaties maar kan je rustig op euro 95 rijden, wat ik ook wel eens doe als ik ergens sta en er geen 98 is, geen enkel probleem, auto heeft misschien geen 240pk meer maar ietsje minder....ecu regelt het onstekingstijdstip bij.... wel vereist is dus dat je blok een knock sensor heeft.

Wij hebben een keer 95 in de S2K gehad (lang leven de bediende pompen) en hij hield echt in!
We kwamen erachter omdat je het echt merkte en we dus terug waren gegaan naar de pomp om het te vragen...

Beetje octaan verhoger ingegooid, toen half leeg gereden, 98 bij gegooid en toen weer helemaal leeg gereden.

Merkte we echt hoor!
Hij hield bij hogere toeren gewoon in...
Angelus

Post by Angelus »

Waarom BP ultimate 98 erin gooien als je Gulf challenger kan pakken, 100 ron lusten die B/K blokken natuurlijk als geen ander :idea:
wesjes

Post by wesjes »

Angelus wrote:Waarom BP ultimate 98 erin gooien als je Gulf challenger kan pakken, 100 ron lusten die B/K blokken natuurlijk als geen ander :idea:

Vraag / antwoord..

BP ultimate kan je bij elke BP pompstation tanken..

Gulf challenger kan je niet bij elk gulf pompstation tanken.
Katana

Post by Katana »

AssItch wrote:logo's zijn standaard zo ja... geen idee waarom ze niet rood zijn.. maar eerlijk gezegd vind ik dit mooier...

en wit is wit... champ wit ook... de gemiddelde leek ziet het verschil niet...
de witte euro r is ook champ wit...
maar ik zie overal om me heen steeds meer witte auto's komen... niet alleen honda... dus like it or not... tis een mode kleur...

over dat 98 tanken... er staat iets in de tank.. maar dat kan ik niet lezen...
ik tankte altijd al 98... bij de tango... maar het ding loopt er niet helemaal lekker op... zal wel vagina zijn...
laatst noodgedwongen bij shell moeten tanken... fuelsave eens geprobeerd... en stiekem loopt hij er iets soepeler op... maar qua vermogen durf ik geen uitspraken te doen...
iig ook geen problemen ondervonden... hele tank gewoon leeg gereden...

Er staat in het Japan " premium only" = 102 in Japan.

De H22 blokken van de Euro-R en ATR kunnen alleen op 98 lopen. In Nederland is dit het beste van BP Ultimate 98.

Gooi je er 95 of merkloze benzine in en de kans is heel groot dat je problemen met de injectoren gaat krijgen. Misfire code's.

In geval van nood kan er 95 in, maar dit gaat zeker problemen geven.

De ECU zal deze motor niet bijregelen.

Ik spreek helaas uit ervaring bij de CH1.

Met de CL1 zijn er dezelfde problemen geweest in Europa, Caribian en Asia.
Angelus

Post by Angelus »

wesjes wrote:
Angelus wrote:Waarom BP ultimate 98 erin gooien als je Gulf challenger kan pakken, 100 ron lusten die B/K blokken natuurlijk als geen ander :idea:

Vraag / antwoord..

BP ultimate kan je bij elke BP pompstation tanken..

Gulf challenger kan je niet bij elk gulf pompstation tanken.

Joh, dankjewel voor je uitgebreide uitleg, natuurlijk bestaat er ook nog Google-maps oftewel Google. De geene die er interesse in hebben en het ligt in de buurt, zoals bij mij, zou je er natuurlijk rekening mee kunnen houden.

Het was dan ook meer een suggestie dan een vraag / antwoord.

edite: Ik zie dat het al eerder vermeld was in dit topic, daar was ik niet van bewust.

MvGr, Brandon
AssItch

Post by AssItch »

welke cl1 in europa heeft er problemen mee gehad?

en problemen met injectoren door een lagere ron benzine?... dat vind ik heel vreemd...

zoals ik al eerder zei... op de fuelsave liep het ding lekkerder... soepeler... maar over vermogen kan ik niet oordelen zonder bankgegevens... iig nix vreemds gemerkt... en normaal valt me zoiets echt wel op...

ik ga wel eens wat weken achter elkaar op dat spul rijden... als het kapot gaat stuur ik de rekening wel naar shell :P
Katana

Post by Katana »

In de H22A7 en H22A moet 98 (Ultimate).

In de UK rijden er een paar CL1's. Deze ging beroerd lopen en kreeg ook de foutmelding op de ECU. (misfire 61, 62, enz)

Ik heb mijn ATR een keer naar een garage gebracht. Hier waren de remmen schoon gemaakt en het is normaal om een proefrit te maken. Omdat het lamje ging branden (wat nog 15 ltr inhoud!) heeft hij (goed bedoeld) er 10 ltr 95 ingegooit van Gulf.

De volgende dag had ik bij de koude start een misfire. Injectoren schoon gemaakt = over.

Maar als je graag geld bespaard op benzine neem een spaarkaart.

Goedkope benzine (merkloze 98 of merk 95) is niet aan te raden.

Als de fabrikant "Premium only" aangeeft en dit staat voor 102 Ron in Japan. Gooi er dan aub geen 95 in.

Dit is goed bedoeld, zou heel vervelend zijn als je bij 7000 tpm een misfire krijgt.
Jo&

Post by Jo& »

Het is ieder zn eigen keus.

Maar ik begrijp niet zo goed waarom je wel geld wil betalen om helemaal uit Japan een auto te laten komen... Maar vervolgens €5,- per tank beurt wilt besparen...

Ik heb zelf een CTR en tank ook altijd 98 (tenzij ik in the middle of no where sta zonder benzine :wink :) , terwijl hij makkelijk op 95 kan lopen.
Hij rijdt op 98 gewoon soepeler, en de verbranding is beter. Beter voor de motor dus.

Om je een voorbeeld te geven.
Mn moeder heeft een vrij nieuwe Crv, en niemand zou het merken, maar ik vond dat hij stationair niet echt heel mooi rustig liep. Ik heb er toen een keer 98 in gegooid zonder het te zeggen.
En me moeder merkte het met rijden. Mn moeder :!: merkte dat gewoon... Die vroeg mij wat ik met dr auto had gedaan. En dat voor een doorsnee auto rijder zonder verstand van auto's etc.
Auto draait super! Nu gooit ze het er meestal in, of een beetje om en om.
AssItch

Post by AssItch »

bij mij is de reserve maar 5 liter... daarom moest ik ook 95 gaan tanken... :)

het gaat me echt niet om het geld... als dat het was reed ik niet zo'n godvergeten dure auto...
maar hij rijdt gewoon echt op fuelsave beter als op 98... zolang ik zelf geen problemen heb blijf ik lekker eigenwijs... zo ben ik altijd geweest... :P
AssItch

Post by AssItch »

en het is geen h22a7 btw...
Locked