biv taks

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
RedSun

Post by RedSun »

Sinister wrote:Hij bedoelt 2800 met biv en taks samen he, en ja 2300€ verzekering is weggesmeten geld vind ik ook. Beter op naam van je pa of ma als het kan of ne beperkte omnium ofzo. En niet kan overkomen iedereen kan het overkomen, of het je eigen schuld is al dan niet dat heb je meestal wel zelf in de hand vind ik. En als het je eigen schuld niet is betaalt de andere. Dus ja voor mij is full omnium overbodig. Maar bij een nieuwe wel een must imo.

Ja zelf in de hand.. en als een onbekende tegenpartij tegen jou auto aanrijdt terwijl jij in de bios zit in Antwerpen?
Dus je auto staat geparkeerd en iemand rijdt hem aan. Zelf in de hand?
Onbekende tegenpartij dus je kunt niks verhalen.
Nana korobi ya oki
magnificent_one

Post by magnificent_one »

Dan is een gedeeltelijke omnium ook goed aangezie nhij zoiets dekt :wink:
tenzij iemand je wagen bekrast ofzo, want vandalisme is er niet in voorzien.
RedSun

Post by RedSun »

Dus schade veroorzaakt door onbekende derde is gedekt zonder premie verhoging?
Welke verzekeraar is dat?
Nana korobi ya oki
Sinister

Post by Sinister »

Dat is gedekt, premie verhoogt enkel bij eigen veroorzaakte schade normaal gezien.
Jo&

Post by Jo& »

Voorbeeld: Dus als iemand op je motorkap gaat zitten, het bekrast, en wegloopt en jij weet niet wie dat was, dan is dat verhaalbaar zonder dat het tenkosten gaat van je treden?
RedSun

Post by RedSun »

Dat is vandalisme Jo, dat is weer een ander verhaal.

Maar het gaat er bij mij niet in dat dergelijke schades gedekt zijn.

Je kunt echt geen 5 niet verhaalbare schades claimen zonder no-claim terugval. In NL alleen mogelijk indien het beperkt casco schades zijn.
(steenslag, aanrijding met wild, inbraak, storm etc)

Welke verzekeraar is dat? Ff de polisvoorwaarden checken.
Nana korobi ya oki
Sinister

Post by Sinister »

Ja en met een full omnium heb je een franchise van 400 euro op zn minst, die vandalisme laten maken kost wsl al minder dan dat, dus maw je kan het zelf betalen. Full omnium is enkel interessant voor grote schadegevallen, hier in België toch.
autodre

Post by autodre »

Jo& wrote:Voorbeeld: Dus als iemand op je motorkap gaat zitten, het bekrast, en wegloopt en jij weet niet wie dat was, dan is dat verhaalbaar zonder dat het tenkosten gaat van je treden?

Dat heb ik ook genomen. Schade veroorzaakt door onbekende derde vergoed zonder terugval...

Dat had ik juist genomen omdat ik in een uitgaansgebied woonde, en regelmatig spiegels sneuvelde etc.

(ASR in mijn geval)
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:Dat is vandalisme Jo, dat is weer een ander verhaal.

Maar het gaat er bij mij niet in dat dergelijke schades gedekt zijn.

Je kunt echt geen 5 niet verhaalbare schades claimen zonder no-claim terugval. In NL alleen mogelijk indien het beperkt casco schades zijn.
(steenslag, aanrijding met wild, inbraak, storm etc)

Welke verzekeraar is dat? Ff de polisvoorwaarden checken.

Oh dus toen ik die hond op de snelweg aanreed, had ik dat kunnen claimen?
Of vallen honden niet onder wild?

Was gelukkig alleen een kwestie van terug buigen, maar toch... Ik heb het wel moeten betalen.
RedSun

Post by RedSun »

Bij honden kun je de schade op de eigenaar verhalen als die bekend is. Maar die kun je ook claimen bij all-risk dekking zonder BM terugval idd.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:Bij honden kun je de schade op de eigenaar verhalen als die bekend is. Maar die kun je ook claimen bij all-risk dekking zonder BM terugval idd.

Die eigenaar was er niet bij... Hond stak gewoon over, ik tikte hem rechtsvoor net nog aan met 80-100 en hij rende door... :shock:
Oh, nja kheb het al laten fixen, was alleen beetje flauw ingedeukt. Dus ze hebben het gerestyled zeg maar.
Als ik dat had geweten had ik het wel verhaald... Op mn eigen verzekering...
RedSun

Post by RedSun »

Damn dat is wel ff schrikken.

Wat voor hond was het? middelgrote hond zeg maar?

Volgende keer aangifte doen. Heb zelf ook een keer een hond op de snelweg aangetroffen, op de a27 bij Donk. Liep op de linker vluchtstrook (zo'n strookje van 10cm breed) rustig te sjokken terwijl er auto's met 120 km per uur langskwamen.... rare beesten haha
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:Damn dat is wel ff schrikken.

Wat voor hond was het? middelgrote hond zeg maar?

Volgende keer aangifte doen. Heb zelf ook een keer een hond op de snelweg aangetroffen, op de a27 bij Donk. Liep op de linker vluchtstrook (zo'n strookje van 10cm breed) rustig te sjokken terwijl er auto's met 120 km per uur langskwamen.... rare beesten haha

Hond was de ene helft van de snelweg al over, en stond in de middenberm te kijken en stak toen ook de andere helft over.
Ik heb zelf ook honden, dus was echt ff shok voor mij... :cry:
Redelijk grote hond. Zeker geen Deense dog ofzo, maar wel aan de grote kant. Hij rende door dus hopelijk heeft hij het overleeft.

Dat van mij was op de A2 bij Boxtel.

Ik dus politie gebeld. Die konden niets... Had ff gevraagd aan de hand van het hectometerpaaltje welke gemeente dat was.
Toen hadden ze me met de dierenambulance doorverbonden. Er was geen hond kwijt in die regio. Ze zijn op aandringen van mij gaan kijken daar in het gebied ernaast. Ze belde me terug om te laten weten dat ze de hond niet konden vinden.

Ze hebben het toen even in de gaten gehouden en de mevrouw die ik sprak werkte ook bij het dierenasiel. Ze zouden me laten weten dat als er een hond met die beschrijving binnen zou komen met verwondingen die erop zouden kunnen duiden dat hij aangereden was, dat ze me ff zouden bellen. Helaas niets meer gehoord, vroeg me ook af hoe het met de hond was...
En ook voor de eigenaren... Tsja... Als je je hond dan terug vind (hopelijk levend natuurlijk) dat je wilt weten wat er is gebeurt.
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Hmm ik heb keer op de A20, bij Mercedes Van Dijk ook bijna een (flinke) hond aangereden... blijft vaag, hoe zo'n beest daar ineens komt. En het was best druk op de weg, weet dus niet of er iemand achter me nog tegen aan is geknald... hopelijk niet
Jo&

Post by Jo& »

Ai :cry:

Tsja die hond zal er wel vandoor zijn gegaan.
Kan aan zoveel liggen.
Een hond die gewoon graag zelf gaat wandelen en dus ontsnapt is.
Een hond die los loopt en ergens zo van schrikt dat hij het op het lopen zet en daardoor de weg kwijt.
Een hond die achter wild aan gaat en vervolgens verdwaalt.
Een zwerfhond.
Hond die gedumpt is.

Ga zo maar door...

Angstaanjagende gedachten...
autodre

Post by autodre »

Ach de politie en dieren...Pff, zo vaak gebeld voor katten, vogels die nog half leefden etc...Doen ze niks aan, geeneens doorverbinden naar de DA. Laatste keer wel. Maar die hebben het ook mega druk. Echt sneu :-(

Mijn suggestie--->al dat geld naar afrika wat er toch niet aankomt naar de dierenambulances. Betaald personeel. Een nummer 111 ofzo...Maar ja :-) En nee ben geen milieufreak of groen links stemmer :-)
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Geen eens zo'n gek idee hehe
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Sinister wrote:Ja en met een full omnium heb je een franchise van 400 euro op zn minst, die vandalisme laten maken kost wsl al minder dan dat, dus maw je kan het zelf betalen. Full omnium is enkel interessant voor grote schadegevallen, hier in België toch.

Ethias... geen franchise.
Locked