Honda heeft zich toch bedacht!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Honda heeft zich toch bedacht!

Post by Roy »

Citaat:
We begonnen de moed al een beetje op te geven wat betreft de sportieve aspiraties van Honda. De NSX geschrapt, over het Formule 1-team zullen ze het ook zelf niet meer willen hebben. Maar ook de minder prestigieuze projecten leken te sneuvelen: zelfs de S2000 zou geen opvolger krijgen. Maar er is nu licht aan het einde van de tunnel.

Honda heeft zich bedacht en werkt toch verder aan een sportief topmodel, aldus een Japans tijdschrift. Het gaat ditmaal niet om een Roadster, maar om een 2+2 coupé. De auto zou volgens insiders een 2,3-liter turbomotor met ‘meer dan 260 pk’ en een transmissie met dubbele koppeling meekrijgen. De nieuwe Honda krijgt het Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) systeem aan boord en dus geen achterwielaandrijving. De coupé komt op z’n vroegst in 2011 op de markt.
De sportieve loot aan de stam krijgt dus geen atmosferische toerenmotor, een ontwikkeling die we ook al bij BMW zien. De toekomstige M-modellen gaan ook gebruikmaken van turbotechnologie. De belangrijkste reden hiervoor is de lagere CO2-uitstoot die met turbotechnologie bewerkstelligd kan worden.
De nieuwe 2+2 is niet de enige sportieve Honda die we kunnen verwachten. Volgend jaar is er al de CR-Z, de eerste hybride sportwagen die in massaproductie gaat. Deze auto combineert een elektromotor met een verbrandingsmotor, waarschijnlijk de 1,8-liter viercilinder uit de Civic.


BRON:



Honda en Turbo :shock:


Image
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Sounds weak to me and the link does not work---
Blitz
Posts: 96
Joined: Thu Aug 14, 2008 7:16 am
Contact:

Post by Blitz »

Ze gaan met de tijd mee, klaarblijkelijk niet met de roots....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Autoweek neem ik altijd met een grote korrel zout.

Maar Honda en turbo is vaker gedaan hoor. Er was een Jazz turbo vroeger en ook heeft Honda LeMans gereden met een NSX turbo.
Kan dus wel al gaan ze wel een vage kant uit....
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Gaskleppie wrote:Autoweek neem ik altijd met een grote korrel zout.



Zeg dat ja!
Nana korobi ya oki
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

crz eind 2009 in productie staat er ben benieuwd :d
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Post by johnny1911 »

Echt jammer als Honda van de atmosferische, hoogtoerige motoren af moet stappen door alle milieuproblematiek....Ik zou zeggen: nog snel een gloednieuwe S2000 Ultimate Edition of FN2 Championship White edition bestellen, voordat deze prachtige i-VTEC motoren niet meer worden gebouwd.. :(
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

De motorisering (2.3 Turbo) in combinatie met de (SH-AWD)aandrijving is al een basis gelegd door de Acura RDX

ook erg leuk zo'n ouderwetse Honda City Turbo II :D
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Thanks for the new desktop!
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Benjdmin wrote:Sounds weak to me and the link does not work---


Fixed!

Keung wrote:De motorisering (2.3 Turbo) in combinatie met de (SH-AWD)aandrijving is al een basis gelegd door de Acura RDX

ook erg leuk zo'n ouderwetse Honda City Turbo II :D



Moet er nog aan wennen voor mij klinkt het net alsof het een 2.3 disi turbo van Mazda met een AWD van Subaru. :lol:

maar het lijkt me wel tof rijden eerst de turbo onderin en bovenin de Vtec.


alleen die 4x4 vind ik minder.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

g-unit wrote:
Benjdmin wrote:Sounds weak to me and the link does not work---


Fixed!

Keung wrote:De motorisering (2.3 Turbo) in combinatie met de (SH-AWD)aandrijving is al een basis gelegd door de Acura RDX

ook erg leuk zo'n ouderwetse Honda City Turbo II :D



Moet er nog aan wennen voor mij klinkt het net alsof het een 2.3 disi turbo van Mazda met een AWD van Subaru. :lol:

maar het lijkt me wel tof rijden eerst de turbo onderin en bovenin de Vtec.


alleen die 4x4 vind ik minder.


Die 4x4 moet je niet zien als 4x4.

Dat systeem zit ook in de Legend en is echt een magnifiek systeem wat de on-road wegligging sterk verbeterd.

Zie link:
[url]http://world.honda.com/HDTV/news/2004-4040401a/[url][/url]
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Jo& wrote:
Dat systeem zit ook in de Legend en is echt een magnifiek systeem wat de on-road wegligging sterk verbeterd.

Zie link:
[url]http://world.honda.com/HDTV/news/2004-4040401a/[url][/url]


X2

Meerdere malen in de praktijk mogen ervaren. 8)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

"Wing Turbo" version
In 1989, Honda made a version of the first-generation Legend that included a highly unique turbo charger called a "Wing Turbo". The turbo was unique due to its use of Variable Turbine Geometry, making it one of the few production cars to ever utilize this technology. This turbo was paired with the C20A engine to produce 142 kW (193 PS; 190 bhp) net at 6000 rpm and a maximum torque of 24.6 kg·m (241 N·m; 178 ft·lbf) at 3500 rpm. [1] In Japan, this engine was offered in vehicles labeled as "2.0 Ti Exclusive" and "2.0 Ti".



Laten we hopen op een Turbo motor die 9000 rpm maakt 8)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Katana wrote:
"Wing Turbo" version
In 1989, Honda made a version of the first-generation Legend that included a highly unique turbo charger called a "Wing Turbo". The turbo was unique due to its use of Variable Turbine Geometry, making it one of the few production cars to ever utilize this technology. This turbo was paired with the C20A engine to produce 142 kW (193 PS] In Japan, this engine was offered in vehicles labeled as "2.0 Ti Exclusive" and "2.0 Ti".



Laten we hopen op een Turbo motor die 9000 rpm maakt 8)

Vtec én Turbo!
Twin turbo :D
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

OHHH dus nu is turbo toch weer goed op een Honda?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

slydawg wrote:OHHH dus nu is turbo toch weer goed op een Honda?


:lol:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Meer vermogen is leuk en dat is wat een Turbo doet, maar als Honda het blijft presteren om atmosferisch in hoge toeren dezelfde vermogens en snelheden te bereiken dan de concurrenten met Turbo, dan kies ik graag voor de atmosferische Honda motoren... veel meer F1 gevoel :)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:Meer vermogen is leuk en dat is wat een Turbo doet, maar als Honda het blijft presteren om atmosferisch in hoge toeren dezelfde vermogens en snelheden te bereiken dan de concurrenten met Turbo, dan kies ik graag voor de atmosferische Honda motoren... veel meer F1 gevoel :)

Honda blijft nu al niet presteren met atmosferische hoog toerige motoren zoals concurrenten dat met turbos' doen; op heb gebied van personen auto's.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Ik druf niet te spreken over alle personen auto's van Honda, heb me alleen verdiept in de CTR en die vergeleken met de concurrentie.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

De Prelude komt terug :p
Locked