Honda JAzz 1.2 ervaringen

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
autodre

Honda JAzz 1.2 ervaringen

Post by autodre »

Ik weet het, het is een Type R forum...Maar we willen er een auto bij. Zelf denk ik aan een Honda Jazz 1.2 met Airco.

BJ 2004 49.000KM 8900EURO (dealer)

Ik begreep verder dat vanaf 2004 deze auto met ketting wordt geleverd IPV riem. Schelt dat erg in de onderhoudskosten?

(moet nevragen of deze al MET ketting is hoor)

Wat is jullie ervaring/reactie :)

MAX budget is eigenlijk 8000 euro. Maar mocht je iets anders weten schiet maar raak :)
CyRaX

Post by CyRaX »

Volgens mij rijdt crx303 met een Jazz. Die komt hier af en toe ook op het forum.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met rijden in een Jazz.

*off-topic aan* Je komt op bv youtube wel eens filmpjes tegen van een Jazz Fit met k20.....weet iemand of hier standaard een k20 in zit? Of zijn dit allemaal geswapte motoren? *off-topic uit*
Jo&

Post by Jo& »

Ik heb een 1.4 Jazz Sport gehad met schakelen aan het stuur. Rijd fijn, zijn super zuinig (heen en weer naar Amsterdam 1 op 20).

Eens heb ik in een 1.2 gereden (leenauto) maar vond dat wel erg traag. Hangt ervan af wat je ermee wilt. Met 1.4 kun je op de snel weg goed uit de voeten. 1.2 vond ik net jammer, maar is afhankelijk van wat je gewent bent en wat je wilt natuurlijk.
Arno

Post by Arno »

@ CyRaX

Nee, zijn allemaal swaps :razz: De 1.4 is het zwaartse blok geloof ik.
CyRaX

Post by CyRaX »

Ja inderdaad.

Op www.k20a.org is er ook nog niet erg veel duidelijkheid aangaande deze swap in een Jazz.

Wel leuk autotje met k20 voor het vrouwtje...Image
Keung

Post by Keung »

Heb op mijn werk 3x Jazz 1.2 met airco als leen/verhuurauto gehad.

Als je weinig (motorvermogen) eisen stelt en meer voor ruimte en betrouwbaarheid gaat is de Jazz ideaal.
Met de 1.2 is het vooral relaxed cruisen op 120 en je moet geen haast mee hebben.
Acceleratie is traag, maar best goed mee te komen.

De Honda Jazz is vanaf de introductie in 2002 altijd al voorzien van distributieketting en geen riem, ongeacht een 1.2 of 1.4.
Jazz heeft wel 8 (non-platinum) bougies, 2 per cilinder.

Qua onderhoud in het geheel is het niet duur, alleen kleppen stellen is nogal prijzig.
Om de kleppendeksel te kunnen demonteren moet de inlaatspruitstuk namelijk verwijderd worden, dus extra arbeid. >Compacte motorconstructie...

@ Cyrax + Arno: K20 in een Jazz zijn idd allemaal swaps.
Voor Europa is de Jazz alleen uitgerust met 1.2 en 1.4 motoren.
In Amerika wordt de Jazz/ Fit ook nog uitgerust met een 1.5 motor.
autodre

Post by autodre »

bedankt. Die bougies. Wat houdt dat precies in dan? Bedoel je daarmee te zeggen dat onderhoud duurder 'kan' zijn?

We gaan maar eens een proefrit maken...Sommige zeggen in de ocht zwabber je alle kanten op. Ik kan me dat van mijn leenauto(jazz) niet herrineren.
Jo&

Post by Jo& »

autodre wrote:bedankt. Die bougies. Wat houdt dat precies in dan? Bedoel je daarmee te zeggen dat onderhoud duurder 'kan' zijn?

We gaan maar eens een proefrit maken...Sommige zeggen in de ocht zwabber je alle kanten op. Ik kan me dat van mijn leenauto(jazz) niet herrineren.

Zwabber, daar staat me niets van bij. Ik vind het juist een compact autotje...
chris

Post by chris »

wij hebben in thailand eentje thuis staan.. wel automaat, maar echt een puik bakkie hoor! en t stuurt best strak! je moet alleen idd niet heeeel hard willen gaan, maar daarvoor koop je m ook niet natuurlijk!
LCR

Post by LCR »

chris wrote:wij hebben in thailand eentje thuis staan.. wel automaat, maar echt een puik bakkie hoor! en t stuurt best strak! je moet alleen idd niet heeeel hard willen gaan, maar daarvoor koop je m ook niet natuurlijk!

Bij deze meeste Aziatische landen zijn de Honda's in samenwerking gebouwd met de desbetreffende land (om hun eigen markt en economie een beetje te beschermen). Deze Honda's zijn goedkoper, MAAR kwalitatief ook minder.....althanks dat heb ik gemerkt toen ik een Chineze Civic Hybrid reed. Mocht het rechtstreeks uit Jpn komen, dan zijn ze een hele stuk duurder. Bijna even duur als in Nederland :-?
Keung

Post by Keung »

autodre wrote:bedankt. Die bougies. Wat houdt dat precies in dan? Bedoel je daarmee te zeggen dat onderhoud duurder 'kan' zijn?

De Jazz heeft 8 bougies ipv 4 bougies zoals bij veel andere Honda modellen.
Niet dat je vreemd opkijkt als er 8 bougies op de onderhoudsfactuur komt te staan.
Qua prijs zijn de Jazz bougies niet veel duurder dan normaal.
Dimer

Post by Dimer »

Ik heb een tijdje met een Jazz 1.2 gereden. Het is een erg fijne auto en verbazingwekkend ruim! Hij is niet snel (ik heb wel een keer 170 gehaald :D ) en zeker niet gebouwd om hard te rijden. Maar voor werk- woonverkeer is het echt een topper. Ook is ie erg zuinig. Een nadeel vind ik de stoelen. Na een lange rit kreeg ik wel een beetje last van m'n rug.
Jo&

Post by Jo& »

Ik heb een keer een volwaardig dames fiets geheel in de Jazz gekregen. Moest wel de passagiers stoel vrijwel geheel naar voren, maar heb op die stoel ook nog iemand vervoerd.
S.J.

Post by S.J. »

LCR wrote:
chris wrote:wij hebben in thailand eentje thuis staan.. wel automaat, maar echt een puik bakkie hoor! en t stuurt best strak! je moet alleen idd niet heeeel hard willen gaan, maar daarvoor koop je m ook niet natuurlijk!

Bij deze meeste Aziatische landen zijn de Honda's in samenwerking gebouwd met de desbetreffende land (om hun eigen markt en economie een beetje te beschermen). Deze Honda's zijn goedkoper, MAAR kwalitatief ook minder.....althanks dat heb ik gemerkt toen ik een Chineze Civic Hybrid reed. Mocht het rechtstreeks uit Jpn komen, dan zijn ze een hele stuk duurder. Bijna even duur als in Nederland :-?

Huh? maar de chinezen en de jappen kunnen het juist toch niet goed vinden met elkaar?
Keung

Post by Keung »

@ SJ: Gek genoeg wordt de vorige en huidige Jazz zowel in China als Japan gebouwd.
crx303

Post by crx303 »

CyRaX wrote:Volgens mij rijdt crx303 met een Jazz. Die komt hier af en toe ook op het forum.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met rijden in een Jazz.

*off-topic aan* Je komt op bv youtube wel eens filmpjes tegen van een Jazz Fit met k20.....weet iemand of hier standaard een k20 in zit? Of zijn dit allemaal geswapte motoren? *off-topic uit*

Reed :)

Ik heb in 2004 een nieuwe Jazz 1.2 Cool gekocht, met A/C dus. 3 jaartjes mee gestuurd, nu alweer 2 jaar een Accord 2.0 Sport onder m'n kont 8)

Maar ik heb toen een Jazz gekocht omdat ik een nieuwe leuke praktische auto zocht. Opklappen van de achterbank is echt ideaal. Echt snel is ie niet, maar daar had ik hem ook niet voor. Had wel wat last van onderstuur als ik het gas wel wat verder intrapte.

Toevallig vorige week nog met de Jazz van m'n vader gereden, achter m'n eigen Accord aan. Dan merk je echt het gebrek aan vermogen, zeker als je daarna weer in de Accord stapt. Maar ja dat is ook appels met peren.....

Hoe dan ook, ik vind het een leuk praktisch autootje.

Trouwens in India maken ze de Honda's ook zelf, die noemen ze dan City. 1 model is een soort Jazz sedan, echt oerlelijk :D
Keung

Post by Keung »

Gefeliciteerd met je aankoop!

Zit er nog af-fabriek Yokohama banden eronder?
Deze slijten nogal snel op de schouders waardoor je in de bochten veel sneller onderstuurd wordt.
crx303

Post by crx303 »

Ik had er inderdaad Yokohama's onder.

Image
Jazzstyler

Post by Jazzstyler »

Heb zelf 2 jaar in deze Jazz gereden ;

Image

Was echt een heel fijne auto voor dagelijks gebruik,
en erg handig.
Black Dragon

Post by Black Dragon »

zelf even als vervanwagen gehad, niks voor mij maar wel leuk voor als je op zoek bent naar een gewoon zuinig en vooral ruime auto. Want het toont klein, maar best veel plaats in.
Locked