Goed nieuws betreffende import!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Goed nieuws betreffende import!

Post by bastiaan45 »

Het is eindelijk zover, vanaf 1 mei kun je zonder vreselijk uitgebreide en kostbare (+1000 euro) IKS individuele keuring een auto hier op kenteken krijgen, mits hij van voor 1998 is..

Dit wil zeggen dat het zeer aantrekkelijk wordt EK9's of DC2's uit Japan te laten komen..

http://www.rdw.nl/nl/overrdw/informatie ... 090501.htm
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Damn ik wil een RX uit 2000 hahaha

Wel goed nieuws idd!
Nana korobi ya oki
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

daarom verwacht ik over 8 weken een Skyline met t bootje..
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

bastiaan45 wrote:daarom verwacht ik over 8 weken een Skyline met t bootje..


:shock: :twisted:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

OH HAVE I BEEN WAITING ON THIS, FOR SUCH A LONG TIME!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Benjdmin wrote:OH HAVE I BEEN WAITING ON THIS, FOR SUCH A LONG TIME!


Is dit hetzelfde als type goed keuring?
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Nee dat denk ik niet, het is gewoon makkelijker om een auto op kenteken te krijgen zonder al die dure keuringen
Nana korobi ya oki
DeraileD
Posts: 136
Joined: Sun Nov 16, 2008 10:41 am

Post by DeraileD »

Kan iemand in het kort omschrijven wat er dan nog allemaal gebeuren moet voor je een auto op ned.kenteken kunt zetten + kosten?

Uiteraard zou ik het ook bij RDW kunnen aanvragen, maar wellicht dat iemand hier wat uitleg over zou willen geven. Wellicht handig voor andere forum gebruikers.
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Voorheen moest je auto een IKS keuring ondergaan, met losse kosten van € 1007. Daarbij kwamen nog eventuele metingen en dergelijke, waardoor het bedrag behoorlijk op kon lopen.

Bij een auto van voor 1998, is nu een 'technische keuring' en een paar formaliteiten voldoende. Dit kost een fractie, en is veel makkelijker uit te voeren. Je ingevoerde (niet-EU) auto is dus veel sneller en goedkoper in NL op kenteken.

Plus dat je niet zoals voorheen rare omzeilingen zoals typegoedkeuring in UK of Duitsland hoeft te halen om kosten te besparen.

Op de IKS en RDW site kun je het nauwkeurig doornemen.

Let wel, dit wil niet zeggen dat een auto uit bv Japan nu 'goedkoop' wordt. Per saldo zul je in UK altijd goedkoper uit zijn, maar een flinke kostenpost bij 'oude' modellen kun je besparen..

Ik ben maar vast begonnen, onderstaand een paar spypics van mijn nieuwe aanwinst, komt begin juli binnenImage
DeraileD
Posts: 136
Joined: Sun Nov 16, 2008 10:41 am

Post by DeraileD »

Damn die is nice!!!! en bedankt voor de info!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

gaat tie weg van het R forum :( hahahaha

NETJES MAN!!!!
Nana korobi ya oki
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Nissan Skyline??
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Niks voor mij, zo´n rechtsgestuurde auto.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Het blijft toch lastig bij de parkeergarage, slagbomen, tolwegen, maar vooral de drive-thru :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat snap je toch ook niet? Ze weren oudere auto's met sloop premies en ondertusen mag je ze wel makkelijker invoeren???

Gefeliciteerd! Dikke bak zo'n skyline! Rechts sturen heb je in 2 dagen door, geen probleem.
Maus_aka_papachico
Posts: 268
Joined: Sun Aug 31, 2008 9:26 am

Post by Maus_aka_papachico »

IvoG wrote:Het blijft toch lastig bij de parkeergarage, slagbomen, tolwegen, maar vooral de drive-thru :lol:


Met achteruit rijden kom je er ook of zorg dat er altijd iemand naast je zit,.. :lol:
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Dat snap je toch ook niet? Ze weren oudere auto's met sloop premies en ondertusen mag je ze wel makkelijker invoeren???


Helemaal mijn idee, waar dit goed voor is snap ik dus ook niet, maar als je enigszins weet hoe import werkt, scheelt het je best wat geld.

Betreffende de rechtsgestuurde auto ; het is ook niet mijn daily drive. Dan zou ik zeker niet voor een rechtsgestuurde gaan.

Maar voor de zondagmiddag ritjes.. heerlijk. Daarnaast, ik heb auto's nooit heel lang, dus de kans zit er goed in dat hij hier nog eens in het te koop topic gaat verschijnen..

Verder blijf ik overigens lekker op het type-r Forum. Als dit allemaal naar mijn zin verloopt, ga ik ook nog eens voor een EK9 shoppen denk ik, het is een behoorlijk geregel allemaal, maar als je de juiste ingangen hebt, is het te doen..
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

IvoG wrote:Het blijft toch lastig bij de parkeergarage, slagbomen, tolwegen, maar vooral de drive-thru :lol:


Belangrijkste voor mij is dat als je wil inhalen je echt niks ziet. Maar dat moet je maar op de koop nemen als je een Skyline gaat rijden :razz:.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

??? je hebt toch een buitenspiegel? wissel je nooit naar rechts van baan nu dan?
Nana korobi ya oki
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

Ik bedoel meer dat als je op een N-weg een caravan of trekker wil inhalen en je zit rechts in de auto dan zie je niet zoveel van het tegemoetkomende verkeer. Of je moet half op de andere rijstrook gaan rijden.
Locked