Goed nieuws betreffende import!
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Goed nieuws betreffende import!
Het is eindelijk zover, vanaf 1 mei kun je zonder vreselijk uitgebreide en kostbare (+1000 euro) IKS individuele keuring een auto hier op kenteken krijgen, mits hij van voor 1998 is..
Dit wil zeggen dat het zeer aantrekkelijk wordt EK9's of DC2's uit Japan te laten komen..
http://www.rdw.nl/nl/overrdw/informatie ... 090501.htm
Dit wil zeggen dat het zeer aantrekkelijk wordt EK9's of DC2's uit Japan te laten komen..
http://www.rdw.nl/nl/overrdw/informatie ... 090501.htm
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Voorheen moest je auto een IKS keuring ondergaan, met losse kosten van € 1007. Daarbij kwamen nog eventuele metingen en dergelijke, waardoor het bedrag behoorlijk op kon lopen.
Bij een auto van voor 1998, is nu een 'technische keuring' en een paar formaliteiten voldoende. Dit kost een fractie, en is veel makkelijker uit te voeren. Je ingevoerde (niet-EU) auto is dus veel sneller en goedkoper in NL op kenteken.
Plus dat je niet zoals voorheen rare omzeilingen zoals typegoedkeuring in UK of Duitsland hoeft te halen om kosten te besparen.
Op de IKS en RDW site kun je het nauwkeurig doornemen.
Let wel, dit wil niet zeggen dat een auto uit bv Japan nu 'goedkoop' wordt. Per saldo zul je in UK altijd goedkoper uit zijn, maar een flinke kostenpost bij 'oude' modellen kun je besparen..
Ik ben maar vast begonnen, onderstaand een paar spypics van mijn nieuwe aanwinst, komt begin juli binnen
Bij een auto van voor 1998, is nu een 'technische keuring' en een paar formaliteiten voldoende. Dit kost een fractie, en is veel makkelijker uit te voeren. Je ingevoerde (niet-EU) auto is dus veel sneller en goedkoper in NL op kenteken.
Plus dat je niet zoals voorheen rare omzeilingen zoals typegoedkeuring in UK of Duitsland hoeft te halen om kosten te besparen.
Op de IKS en RDW site kun je het nauwkeurig doornemen.
Let wel, dit wil niet zeggen dat een auto uit bv Japan nu 'goedkoop' wordt. Per saldo zul je in UK altijd goedkoper uit zijn, maar een flinke kostenpost bij 'oude' modellen kun je besparen..
Ik ben maar vast begonnen, onderstaand een paar spypics van mijn nieuwe aanwinst, komt begin juli binnen
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 268
- Joined: Sun Aug 31, 2008 9:26 am
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Dat snap je toch ook niet? Ze weren oudere auto's met sloop premies en ondertusen mag je ze wel makkelijker invoeren???
Helemaal mijn idee, waar dit goed voor is snap ik dus ook niet, maar als je enigszins weet hoe import werkt, scheelt het je best wat geld.
Betreffende de rechtsgestuurde auto ; het is ook niet mijn daily drive. Dan zou ik zeker niet voor een rechtsgestuurde gaan.
Maar voor de zondagmiddag ritjes.. heerlijk. Daarnaast, ik heb auto's nooit heel lang, dus de kans zit er goed in dat hij hier nog eens in het te koop topic gaat verschijnen..
Verder blijf ik overigens lekker op het type-r Forum. Als dit allemaal naar mijn zin verloopt, ga ik ook nog eens voor een EK9 shoppen denk ik, het is een behoorlijk geregel allemaal, maar als je de juiste ingangen hebt, is het te doen..