Skunk2 schroefset [Toink]
Skunk2 schroefset [Toink]
We hebben de EP3 net een dag en nu al een vraag...
De CTR is voorzien van een Skunk2 Pro schroefset. Als je instuurt dan hoor je bij de voorwielen toink toink (het geluid van een verspringende veer). Dus vandaag de wielen er af en kijken, de veren blijken niet heel erg onder spanning te staan waardoor ze schijnbaar in de schaal draaien. Nu heb ik als test de wagen al wat opgeschroeft om de veren onder meer spanning te krijgen maar helaas helpt dat niet.
Mij lijkt dit niet de bedoeling maar ik heb nog nooit een schroefset gehad. Iemand met ervaring een mening en wellicht een oplossing?
Ter informatie: uiteraard wist ik dat al toen ik de wagen kocht maar aangezien ik de orginele veren en schokbrekers erbij heb kan ik nog altijd over.
De CTR is voorzien van een Skunk2 Pro schroefset. Als je instuurt dan hoor je bij de voorwielen toink toink (het geluid van een verspringende veer). Dus vandaag de wielen er af en kijken, de veren blijken niet heel erg onder spanning te staan waardoor ze schijnbaar in de schaal draaien. Nu heb ik als test de wagen al wat opgeschroeft om de veren onder meer spanning te krijgen maar helaas helpt dat niet.
Mij lijkt dit niet de bedoeling maar ik heb nog nooit een schroefset gehad. Iemand met ervaring een mening en wellicht een oplossing?
Ter informatie: uiteraard wist ik dat al toen ik de wagen kocht maar aangezien ik de orginele veren en schokbrekers erbij heb kan ik nog altijd over.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 9
- Joined: Sun Oct 12, 2008 8:32 pm
Dan heb je het niet over de twee of drie moeren binnenin de motorruimte neem ik aan? Je bedoeld echt de schokbreker loshalen en dan de moer bovenop de demper?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 9
- Joined: Sun Oct 12, 2008 8:32 pm
Racecardriver wrote:neen, je hoeft de schokbreker niet los te halen.
Bij mij was het de centrale moer in het midden van de veerpoot, die los zat. Gewoon motorkap open en de 2 moeren controleren.
Helaas, die twee moeren zitten goed vast. Ik heb ze toch nog een slagje extra gegeven maar de 'toink' blijft.
Weet iemand of je de veren rond moet kunnen draaien als ze gemonteerd zijn? Achter kan dat niet en dat lijkt me logisch maar voor kan dat dus wel.
Ook is het typenummer (541-05-5730) van de set op de Skunk2 site voor een RSX. Is de ophanging van een RSX gelijk aan een CTR? Een CTR wordt weer niet vermeld op de website.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Heb dit ook gehad op verlagingsveren met originele dempers.
Zoals hiervoor al was opgemerkt lijkt het te komen de het verdraaien van de veer in de schotel.
Na het monteren van een KW set bleef dit ook hoorbaar, al was het wel in mindere mate.
Na vervolgens de moer nog eens goed te hebben aangedraaid is het grotendeels weggebleven.
Soms, heel soms wil ik nog wel eens een klein beetje tegenstribbelen van de veer waarnemen.
Als je de fora leest, blijken veel mensen hier last van te ondervinden.
Zoals hiervoor al was opgemerkt lijkt het te komen de het verdraaien van de veer in de schotel.
Na het monteren van een KW set bleef dit ook hoorbaar, al was het wel in mindere mate.
Na vervolgens de moer nog eens goed te hebben aangedraaid is het grotendeels weggebleven.
Soms, heel soms wil ik nog wel eens een klein beetje tegenstribbelen van de veer waarnemen.
Als je de fora leest, blijken veel mensen hier last van te ondervinden.
Ik was al van plan om de aankomende vrije dagen de set uit elkaar te klauwen en eens goed aan te draaien. Ik heb tevens de fabrikant een mailtje gestuurd voor advies.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
toink
@ Honda
Probleem ken ik heb hier een paar dagen mee rond gereden en dacht dat het nieuwe "geit " was helaas niet het geval.
Na flink wat zoeken met de verkoper en met Patrick " Honda Maarschalk ", probleem gevonden.
Wij hebben de boven schotel en de onder schotel waar de veren tussen zitten ingevet en hiermee mijn probleem opgelost.
Wij dachten dat de veer meedraaide en daardoor dat geluid maakte.
Tot op heden nog geen geluid meer gehoord.
Martijn
Probleem ken ik heb hier een paar dagen mee rond gereden en dacht dat het nieuwe "geit " was helaas niet het geval.
Na flink wat zoeken met de verkoper en met Patrick " Honda Maarschalk ", probleem gevonden.
Wij hebben de boven schotel en de onder schotel waar de veren tussen zitten ingevet en hiermee mijn probleem opgelost.
Wij dachten dat de veer meedraaide en daardoor dat geluid maakte.
Tot op heden nog geen geluid meer gehoord.
Martijn
Re: toink
martijn wrote:@ Honda
Probleem ken ik heb hier een paar dagen mee rond gereden en dacht dat het nieuwe "geit " was helaas niet het geval.
Na flink wat zoeken met de verkoper en met Patrick " Honda Maarschalk ", probleem gevonden.
Wij hebben de boven schotel en de onder schotel waar de veren tussen zitten ingevet en hiermee mijn probleem opgelost.
Wij dachten dat de veer meedraaide en daardoor dat geluid maakte.
Tot op heden nog geen geluid meer gehoord.
Martijn
zelfde advies gaf Honda Wellman ook alleen had ik het niet uitgeprobeerd.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Sinds vanmiddag... geen toink meer. Probleem één opgelost, nog drie te gaan. 

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Vandaag de schokbrekers en de veren losgehaald en schoongemaakt. Daarna de onderkant van de schotel goed ingevet en de boel weer in elkaar gezet. Ik had er eigenlijk weinig geloof in maar ja, sleutel erin, starten, rustig wegrijden en aan het stuur draaien.... helemaal NIETS! Geen gekraak of getoink meer.
Ik heb nu gewoon vet voor mijn motor gebruikt, eens kijken hoe lang het blijft zitten. Mocht het snel weg zijn dan smeer ik er kopervet op.
Ik heb nu gewoon vet voor mijn motor gebruikt, eens kijken hoe lang het blijft zitten. Mocht het snel weg zijn dan smeer ik er kopervet op.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007