Skunk2 schroefset [Toink]

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Skunk2 schroefset [Toink]

Post by HONDA »

We hebben de EP3 net een dag en nu al een vraag...

De CTR is voorzien van een Skunk2 Pro schroefset. Als je instuurt dan hoor je bij de voorwielen toink toink (het geluid van een verspringende veer). Dus vandaag de wielen er af en kijken, de veren blijken niet heel erg onder spanning te staan waardoor ze schijnbaar in de schaal draaien. Nu heb ik als test de wagen al wat opgeschroeft om de veren onder meer spanning te krijgen maar helaas helpt dat niet.

Mij lijkt dit niet de bedoeling maar ik heb nog nooit een schroefset gehad. Iemand met ervaring een mening en wellicht een oplossing?

Ter informatie: uiteraard wist ik dat al toen ik de wagen kocht maar aangezien ik de orginele veren en schokbrekers erbij heb kan ik nog altijd over.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Racecardriver
Posts: 9
Joined: Sun Oct 12, 2008 8:32 pm

Post by Racecardriver »

Ik heb dit ook voor gehad met mijn EP3.

Bij mij lag het probleem aan de schroef bovenaan de demper. Deze zat volledig los, waardoor de veer versprong in de schaal bij het insturen van een bocht.

Even aandraaien, problem solved :-)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dan heb je het niet over de twee of drie moeren binnenin de motorruimte neem ik aan? Je bedoeld echt de schokbreker loshalen en dan de moer bovenop de demper?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Racecardriver
Posts: 9
Joined: Sun Oct 12, 2008 8:32 pm

Post by Racecardriver »

neen, je hoeft de schokbreker niet los te halen.
Bij mij was het de centrale moer in het midden van de veerpoot, die los zat. Gewoon motorkap open en de 2 moeren controleren.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zondag gelijk testen, dank u!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Racecardriver wrote:neen, je hoeft de schokbreker niet los te halen.
Bij mij was het de centrale moer in het midden van de veerpoot, die los zat. Gewoon motorkap open en de 2 moeren controleren.


Helaas, die twee moeren zitten goed vast. Ik heb ze toch nog een slagje extra gegeven maar de 'toink' blijft.

Weet iemand of je de veren rond moet kunnen draaien als ze gemonteerd zijn? Achter kan dat niet en dat lijkt me logisch maar voor kan dat dus wel.

Ook is het typenummer (541-05-5730) van de set op de Skunk2 site voor een RSX. Is de ophanging van een RSX gelijk aan een CTR? Een CTR wordt weer niet vermeld op de website.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Er zitten wat kleine verschillen in de ophanging.
Misschien de pre load van de veren verhogen waardoor ze wat strakker komen te zitten.

Edit: lees net dat je het al geprobeerd hebt.
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Heb dit ook gehad op verlagingsveren met originele dempers.
Zoals hiervoor al was opgemerkt lijkt het te komen de het verdraaien van de veer in de schotel.
Na het monteren van een KW set bleef dit ook hoorbaar, al was het wel in mindere mate.
Na vervolgens de moer nog eens goed te hebben aangedraaid is het grotendeels weggebleven.
Soms, heel soms wil ik nog wel eens een klein beetje tegenstribbelen van de veer waarnemen.

Als je de fora leest, blijken veel mensen hier last van te ondervinden.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik was al van plan om de aankomende vrije dagen de set uit elkaar te klauwen en eens goed aan te draaien. Ik heb tevens de fabrikant een mailtje gestuurd voor advies.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

toink

Post by martijn »

@ Honda
Probleem ken ik heb hier een paar dagen mee rond gereden en dacht dat het nieuwe "geit " was helaas niet het geval.
Na flink wat zoeken met de verkoper en met Patrick " Honda Maarschalk ", probleem gevonden.
Wij hebben de boven schotel en de onder schotel waar de veren tussen zitten ingevet en hiermee mijn probleem opgelost.

Wij dachten dat de veer meedraaide en daardoor dat geluid maakte.

Tot op heden nog geen geluid meer gehoord.

Martijn
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Bedankt Martijn, wat voor vet heb je gebruikt in dit geval?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Re: toink

Post by Roy »

martijn wrote:@ Honda
Probleem ken ik heb hier een paar dagen mee rond gereden en dacht dat het nieuwe "geit " was helaas niet het geval.
Na flink wat zoeken met de verkoper en met Patrick " Honda Maarschalk ", probleem gevonden.
Wij hebben de boven schotel en de onder schotel waar de veren tussen zitten ingevet en hiermee mijn probleem opgelost.

Wij dachten dat de veer meedraaide en daardoor dat geluid maakte.

Tot op heden nog geen geluid meer gehoord.

Martijn


zelfde advies gaf Honda Wellman ook alleen had ik het niet uitgeprobeerd.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Ik heb de veren destijds ook ingevet/gespoten.
Het bleef een tijd weg, totdat de werking van het middel verloren was gegaan.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Iedereen vet ze in maar met wat voor soort vet? :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik denk dat daardoor Tein rubbertjes gebruikt.

Image
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Had het probleem met een Tein Flex set, ook al kan ik me niet herinneren of die rubbers daar ook om de veren heen zaten.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Sinds vanmiddag... geen toink meer. Probleem één opgelost, nog drie te gaan. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Hoe heb je het opgelost?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Vandaag de schokbrekers en de veren losgehaald en schoongemaakt. Daarna de onderkant van de schotel goed ingevet en de boel weer in elkaar gezet. Ik had er eigenlijk weinig geloof in maar ja, sleutel erin, starten, rustig wegrijden en aan het stuur draaien.... helemaal NIETS! Geen gekraak of getoink meer.

Ik heb nu gewoon vet voor mijn motor gebruikt, eens kijken hoe lang het blijft zitten. Mocht het snel weg zijn dan smeer ik er kopervet op.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

:thumbs: Mooi zo!!
Locked