bartman wrote:ik denk dat 'johan fn2' hier miss duidelijkheid over kan verschaffen...
aangezien hij van een dc2 is overgestapt naar de fn2..
Als je het over sportief rijden hebt, kun je met een DC2 verder gaan dan met een FN2. Een DC2 is agressiever/puurder. Als ik nu een bocht tegen kom die ik met die wagen volgas kon nemen, komt het nu wel eens voor dat ik van het gas af moet omdat ik anders in de problemen zou komen. Je kan nog steeds heerlijk door bochten gaan met een FN2, maar het scherpe randje wat de DC2 had is er wel af.
Bij gewoon voluit gas geven kan ik een DC2 wel bijhouden. Een vriend van me heeft een DC2, dus het komt regelmatig voor dat we even lekker op het gas gaan. Bij de eerste 3 versnellingen loopt hij minimaal uit maar daarna blijf ik goed op zijn achterbumper plakken. Of ik hem uiteindelijk ook kan inhalen weet ik niet, dit hebben we nog nooit geprobeerd (meestal is even het gas intrappen tot de 200km/h. en dan de weg weer normaal vervolgen).
Ik moet wel zeggen dat nog steeds geen spijt heb van de aanschaf van mijn FN2. Ik wist van tevoren heel goed wat voor auto dat ik ging kopen, en dat deze niet zo extreem zou zijn als een DC2. Als er 'Type-S' achterop had gestaan had ik hem ook gekocht.
P.s. gasrespons is in mijn ogen ook gewoon goed bij de FN2, heb in ieder geval geen last van 'twijfel' als ik het gas intrap.