fn2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Type R CW

Post by Type R CW »

lol :) geen flitspalen of politie daar ofwat :p
Sinister

Post by Sinister »

Remmen is nu eenmaal een ziekte van alle hondas, dat ze na 3x serieus instampen sponzig worden. Dat heeft zelfs het vorige model van BMW M3 dus zo abnormaal vind ik dat niet. Je moet ook geen brembos verwachten inderdaad.
honza

Post by honza »

ik verwacht geen Brembo's.
het enigste dat ik verwacht is dat als Honda een race uitvoering maakt voor een model ze er goede remmen op monteren. dat vindt ik toch persoonlijk één van de belangrijkste onderdelen om goed met een wagen te kunnen rijden. ik vind dat helemaal niet normaal dat op zo'n model een paar keer diep in de remmen te gaan je de actie's al moet staken.....ze zouden beter wat bespaard hebben op de glitter and glamour en wat duurdere remmen gemonteerd hebben. mij zou je niet horen klagen hebben daarover. ik denk dat de fn2 een puur commerciele auto is met niet veel nadruk op de "racing heart" van Soichiro Honda. mijn S2000 had toch betere prestatie's qua wegligging,op motorish vlak,de versnellingsbak werkte ook sportiever en beter,de remmen lieten het ook wel rap afweten...(en dat is zelfs geen type-race) maar de fn2 vind ik wel mooier and agressiever ogen. een fn2 is een goede wagen,alleen moet je die persoonlijk aanpakken en verbeteren. dan komt alles goed. ps. ze zouden beter de Honda's weer in Japan gaan maken in plaats van uit te leveren aan de Europese landen. Ik ben nog altijd van mening dat de fabrieken en ontwerpers in Japan moeten blijven,die gasten leverden topwerk. niet zoals de laatste jaren die europese fabrieken dat de Honda's samensteken,de kwaliteit is toch wat gedaald daarmee. ik denk dat de Jappaners als hebben bewezen dat ze met de verschillende Japanse merken bommen van auto's kunnen maken die niet kapot te krijgen zijn en van goede kwaliteit zijn. supra/skyline/evo/nsx/....ect
bartman

Post by bartman »

@honza : je bent van maldegem dus niet zo ver van mij. (kortrijk).

mijn gasrespons is perfect in mijn ogen.. sneller dan de ep3,ek4 en dc2 die wij hier lopen hebben dus denk echt dat het probleem bij uw wagen ligt.. kom gerust de mijne es testen op verschil..

kunnen de andere fn2 eigenaars ook even hun mening geven over de gasrespons? want persoonlijk was de snelle gasrespons het eeste wat mij opviel bij men fn2..
Sinister

Post by Sinister »

In theorie is sneller dan een manuele kabel onmogelijk volgens mij.
honza

Post by honza »

Raar,het zal misschien aan mijn wagen liggen.
maar ik ben er eens naar de Honda mee geweest en daar kreeg ik te horen dat ze ook vinden dat de gasresponse wat flauw werkt maar dat dat normaal is bij de fn2. ook omdat de kabel nu vervangen is. het zal misschien een goed idee zijn om eens met een andere fn2 te rijden. misschien leg ik mijn lat wel te hoog bij deze wagen...het is natuurlijk geen evo of zo....

ps. veel dingen in theorie worden ontkracht in de praktijk...
Type R CW

Post by Type R CW »

Hehe, zal ook is een review maken in juli van de fn2. Alleen zal dit niet deftig kunnen beoordelen denk ik. Het is allensinds al een grote verandering tegen de 1.4 EK die ik nu heb dus.
bartman

Post by bartman »

ik denk dat 'johan fn2' hier miss duidelijkheid over kan verschaffen...
aangezien hij van een dc2 is overgestapt naar de fn2..

ik heb enkel testritten gemaakt met 1enkele dc2 en 1 ep3...

ook al met een s2000 gereden en als je hem daarmee vergelijkt komt hij inderdaad wel wat te kort..
Moonrock240

Post by Moonrock240 »

Op mijn S2000 (bj2006) is de gaskabel ook vervangen door DBW (drive by wire) Maar de gasrespons is erg goed is mijn geval. Voelt hetzelfde als bij een kabel...

Mischien dus toch iets mis met de gasklep of afstelling ervan...
Sinister

Post by Sinister »

Reset uw ecu is zou ik zeggen.
Katana

Post by Katana »

boikel wrote:Misschien heb je hier iets aan. Nieuw speeltje van Blitz om de responsetijd te veranderen. FN2 staat niet vermeld, maar misschien werkt het wel.
Succes.

Deze of de Buddy club lijkt me de slimste optie. Zie ontwikkeld voor speciaal dit probleem op te lossen
Johan FN2

Post by Johan FN2 »

bartman wrote:ik denk dat 'johan fn2' hier miss duidelijkheid over kan verschaffen...
aangezien hij van een dc2 is overgestapt naar de fn2..

Als je het over sportief rijden hebt, kun je met een DC2 verder gaan dan met een FN2. Een DC2 is agressiever/puurder. Als ik nu een bocht tegen kom die ik met die wagen volgas kon nemen, komt het nu wel eens voor dat ik van het gas af moet omdat ik anders in de problemen zou komen. Je kan nog steeds heerlijk door bochten gaan met een FN2, maar het scherpe randje wat de DC2 had is er wel af.

Bij gewoon voluit gas geven kan ik een DC2 wel bijhouden. Een vriend van me heeft een DC2, dus het komt regelmatig voor dat we even lekker op het gas gaan. Bij de eerste 3 versnellingen loopt hij minimaal uit maar daarna blijf ik goed op zijn achterbumper plakken. Of ik hem uiteindelijk ook kan inhalen weet ik niet, dit hebben we nog nooit geprobeerd (meestal is even het gas intrappen tot de 200km/h. en dan de weg weer normaal vervolgen).

Ik moet wel zeggen dat nog steeds geen spijt heb van de aanschaf van mijn FN2. Ik wist van tevoren heel goed wat voor auto dat ik ging kopen, en dat deze niet zo extreem zou zijn als een DC2. Als er 'Type-S' achterop had gestaan had ik hem ook gekocht.

P.s. gasrespons is in mijn ogen ook gewoon goed bij de FN2, heb in ieder geval geen last van 'twijfel' als ik het gas intrap.
Sinister

Post by Sinister »

Als je een DC2 kan bijhouden dan zou je in principe een EP3 ook moeten kunnen bijhouden. Want de DC2 is zo goed als even snel als een EP3, heb je dat al eens getest dan? Ik denk dat dat wel eens heel anders kan aflopen.
Vergeet niet, de gemiddelde standaard ITR van 10 jaar oud ondertussen heeft niet altijd zijn pk's nog en daar hangt veel van af, van veel ITR's weet je gewoon niet of ze hun pks nog halen tenzij je ze op de testbank zet. Kleppen regelen kan wel veel wonderen verrichten.
Johan FN2

Post by Johan FN2 »

Ben met de FN2 nog nooit een EP3 tegen gekomen, dus daar kan ik niet over oordelen.. :wink:
D_ToXx

Post by D_ToXx »

Johan FN2 wrote:Ben met de FN2 nog nooit een EP3 tegen gekomen, dus daar kan ik niet over oordelen.. :wink:

niet? :wink:
Johan FN2

Post by Johan FN2 »

D_ToXx wrote:
"Johan FN2":3i3qi8x6 wrote:Ben met de FN2 nog nooit een EP3 tegen gekomen, dus daar kan ik niet over oordelen.. :wink:

niet? :wink:[/quote:3i3qi8x6]

Haha... Ok dan... Niet in een duel... :wink:
HONDA

Post by HONDA »

Jaren een ITR gehad en een aantal tests gedaan met EP3's. Er is er nog nooit één voorbij gekomen.

Nu hebben we een EP3 en kan ik voor mezelf bevestigen dat een EP3 langzamer is dan een ITR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Hoi hoi,

Ik heb een CTR fn2 uit 2009 en heb geen last van een late gasresponse. Ik heb er vandaag nog extra opgelet na het lezen van uw topic.
Pedaal induwen=onmiddellijke accelleratie, er zit geen tijd tussen.
Angelus

Post by Angelus »

HONDA wrote:Jaren een ITR gehad en een aantal tests gedaan met EP3's. Er is er nog nooit één voorbij gekomen.

Nu hebben we een EP3 en kan ik voor mezelf bevestigen dat een EP3 langzamer is dan een ITR.

Onzin, lijkt me erg stug, het koppel gebied is veel sterker in een ep3 en vooral de 6bak is een subliem qua uitaccelereren, genoeg echte filmpjes hiervan.
HONDA

Post by HONDA »

Tja ik heb de ITR drie of vier jaar gehad en vele malen naast CTR's gestaan. Dan gaven ze vast allemaal geen gas...

Nu heb ik zelf een CTR en ondanks dat het best rap gaat voelt het minder snel aan dan een ITR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked