OEM vs Non-OEM Wheels
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Oem of anders?
Ik heb 3 sets velgen/banden.
1 set OEM ITR 15" Enkei velgen met RE720 bandjes voor in de winter
1 set echte RacingHart CP035 in 17" met bijna versleten S03 bridgestone bandjes.
1 set Rota 15" spoon replica's met Toyo R888 semi slicks eronder.
Wat vind ik ervan?
De stock 15" velgjes rijden leuk in de winter maar stuurpresisie is ver te zoeken.
De Rota's hebben de meeste grip maar door de hoge wang niet echt top in presisie.
De 17" RacingHarts sturen waanzinnig scherp en daardoor misschien wel de fijnste set om mee te rijden.......
Dus ja, wat is nou beter?
Ik heb 3 sets velgen/banden.
1 set OEM ITR 15" Enkei velgen met RE720 bandjes voor in de winter
1 set echte RacingHart CP035 in 17" met bijna versleten S03 bridgestone bandjes.
1 set Rota 15" spoon replica's met Toyo R888 semi slicks eronder.
Wat vind ik ervan?
De stock 15" velgjes rijden leuk in de winter maar stuurpresisie is ver te zoeken.
De Rota's hebben de meeste grip maar door de hoge wang niet echt top in presisie.
De 17" RacingHarts sturen waanzinnig scherp en daardoor misschien wel de fijnste set om mee te rijden.......
Dus ja, wat is nou beter?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Tja, wat is beter? Ik rag met de goedkoopste van de 3 al jaren lang over de curbs van diverse circuits. Ze blijven gewoon heel.
Bij dit soort vormen telt metaal moeheid niet. Dat treedt pas op na heel veel flexen, en velgen flexen niet, anders zouden ze idd binnen een week kapot zijn....
Gietfouten zou idd wel kunnen en dat zou dit soort problemen kunnen veroorzaken. Echter heb ik hier in de buurt nog nooit gebroken velgen gezien ala de bovenstaande foto's dus zal het allemaal wel os lopen. Kijk, al rag je tijdens een drift vol tegen de stoeprand heb je geen metaalmoeheid of gietfouten nodig om elke velg om zeep te hebben.
Persoonlijk ben ik helemaal niet bang dat mn rota me in de steek gaat laten bij normaal circuit gebruik!
Point made!
Bij dit soort vormen telt metaal moeheid niet. Dat treedt pas op na heel veel flexen, en velgen flexen niet, anders zouden ze idd binnen een week kapot zijn....
Gietfouten zou idd wel kunnen en dat zou dit soort problemen kunnen veroorzaken. Echter heb ik hier in de buurt nog nooit gebroken velgen gezien ala de bovenstaande foto's dus zal het allemaal wel os lopen. Kijk, al rag je tijdens een drift vol tegen de stoeprand heb je geen metaalmoeheid of gietfouten nodig om elke velg om zeep te hebben.
Persoonlijk ben ik helemaal niet bang dat mn rota me in de steek gaat laten bij normaal circuit gebruik!
Point made!
Voor mij is het simpel... ik koop geen Mike schoenen, geen Hoppa shirts en dus ook geen Rota velgen.
Dan maar een snob...
Dan maar een snob...

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
roblom wrote:Dus je zou alleen Mike schoenen kopen als ze €300 kostten?
Ik ben het ook met 'HONDA' eens... Maar het kan goed zijn dat ik ook een snob ben...
Maar ik vind dat er wel een groot verschil zit tussen namaak en replica.
Met namaak sponsor je de maffia.
Replica is een echt merk wat gewoon design 'leent' omdat het origineel niet meer bestaat, of als eerbetoon (bijv. Motoren die met GP stickers lijken op een GP motor).
Allemaal bla bla bla , ten slotte ga je met duurdere velgen echt niet harder rijden.....of je vind jezelf stoer dat je duurdere velgen hebt , 2 parkeervakken gebruikt , niet hard durft te rijden, en je hoort natuurlijk helemaal bij de gang , tja daar kunnen de goedkopere velgen niet tegen op. Onzin dus!!
Die plastic schroefjes zijn geel net als mijn nummerplaat. Staat een stuk beter dan metalen schroefjes op een gele plaat. Ook is het geen 'Rota rip off stijl' maar orgineel Bresan...
Het gaat me ook niet om de prijs maar om het feit dat ze simpelweg het design keihard kopieren. Ik koop liever het orgineel...

Het gaat me ook niet om de prijs maar om het feit dat ze simpelweg het design keihard kopieren. Ik koop liever het orgineel...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007