OEM vs Non-OEM Wheels

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Mooi man!

Leuk om te zien dat iemand zo een mooie wagen weer wild terug brengen naar nieuw staat.

Maar waarom 17" Rotas? Stuur me even en PB en laat maar weten welke Volks of welk andere Velgen je interesse hebt.

Ik denk wel dat Ik iets voor jou kan regelen, maar ik zou toch for 16" gaan!

8)
wilco

Post by wilco »

Benjdmin wrote:Maar waarom 17" Rotas?

Waarom niet ??
Benjdmin

Post by Benjdmin »

wilco wrote:Waarom niet ??

17" staat niet op een Dc2 IMO, en op de Rota discussie ga ik niet in---

:razz:
HONDA

Post by HONDA »

Ik vind Rota's ook niets... waarom niet? Daarom niet.

Buiten dat, mooie plannen Erwin. Geef maar een seintje als je weer in het land ben dan kom ik eens bij je kijken.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
EK20A

Post by EK20A »

Heb evt nog een set 16"jdm itr wielen...
ITR1217

Post by ITR1217 »

HONDA wrote:Ik vind Rota's ook niets... waarom niet? Daarom niet.

Buiten dat, mooie plannen Erwin. Geef maar een seintje als je weer in het land ben dan kom ik eens bij je kijken.

:lol: typische Sander commentaar :lol: I've missed it :wink:

Ik weet het Volk is meer klasse maar, kosten ook veel meer ...

8 April tot 17 April in het land, maar auto ziet er niet uit :o ops:

13 April ga ik richting Den Haag en daarna Amsterdam met m'n vriendin, als dat in uw buurt is ....

@ EK20A : dank je wel maar 't word Volk of Rota :wink:
EK20A

Post by EK20A »

ITR1217 wrote:
HONDA wrote:Ik vind Rota's ook niets... waarom niet? Daarom niet.

:lol: typische Sander commentaar :lol: I've missed it :wink:

Ik weet het Volk is meer klasse maar, kosten ook veel meer ...

8 April tot 17 April in het land, maar auto ziet er niet uit :o ops:

13 April ga ik richting Den Haag en daarna Amsterdam met m'n vriendin, als dat in uw buurt is ....

@ EK20A : dank je wel maar 't word Volk of Rota :wink:

Dan zou ik zeker voor volks gaan, heb op mijn s14a een setje volk time attack gehad, super kwaliteit!

Image
suby555

Post by suby555 »

Dat Rota niet de kwaliteit van een Volk,Advan ofzo heeft neem ik nog aan maar geloven jullie nu echt al die web-roddels!

Dus alleen een Rota gaat kapot......

Image

Dymag wheel = Ruim boven de duizend euro/stuk :shock:

Image

OEM Lotus wiel :shock:

Image

Zeker geen Rota, mss Azev??

Image

OEM Alfa wiel? Gesneuveld op de Ring :roll:

Op mijn Vectra liggen Speedline's (toch een velg die veel op Rallywagens gebruikt wordt en dus sterk??) ,deze zijn al 2 keer gelast en daar wordt niet gek met gereden!!
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
Js_raidon

Post by Js_raidon »

Benjdmin wrote:

rijdt anders zalig een 17" op DC2 :)
Martin.O

Post by Martin.O »

ik vind Rota's wel mooi en ik ken iemand in Engeland die al twee jaar Time Attack kampioen is op Rota's
ik ken ook iemand die plastic Brezan schroefjes in zijn nummerplaat zet terwijl Mugen van die hele mooie boutjes maakt

dus laten we alsjeblieft stoppen met de wel/niet mooi discussie voordat ik echt bot begin te worden

on topic
Angelus

Post by Angelus »

Rota's zijn inderdaad erg mooi en naar mijn mening ook van erg goede kwaliteit, dat oem mooier is op type-r's kan ik me best voorstellen.

Jammer is dat sommige mensen van het horen van, vaak het probleem erger maken dan het daadwerkelijk is. Daar is natuurlijk een mooi vaak* gebruikt spreekwoord voor.

Maar hey, ieder zijn mening toch :)
EK20A

Post by EK20A »

Angelus wrote:Rota's zijn inderdaad erg mooi en naar mijn mening ook van erg goede kwaliteit, dat oem mooier is op type-r's kan ik me best voorstellen.

Jammer is dat sommige mensen van het horen van, vaak het probleem erger maken dan het daadwerkelijk is. Daar is natuurlijk een mooi vaak* gebruikt spreekwoord voor.

Maar hey, ieder zijn mening toch :)

Waar baseer je de kwaliteit dan op? Heb je de materialen die gebruikt worden getest?

Rota is een goedkope imitatie van bestaande wielen waar veel R&D is ingegaan. Ieder wiel kan inderdaad sneuvelen op de curbs / stoeprand maar een Rota of Drag wiel doet dat net even sneller dan een speedline, enkei of volk wiel.

Nogmaals ieder zijn ding maar ik zie het eerder als een downgrade als je van oem 15" naar rota 17"gaat...
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Jongens toch... jullie zijn hier iemand zijn voorstel topic aan het verpesten.

Misschien dat iemand van de moderatoren deze discussie ergens anders kan laten verder zetten.
ITR1217

Post by ITR1217 »

ITR897 wrote:Jongens toch... jullie zijn hier iemand zijn voorstel topic aan het verpesten.

Misschien dat iemand van de moderatoren deze discussie ergens anders kan laten verder zetten.

En misschien kunnen alle mensen die niet akkoord gaan met m'n keuze (al zeg ik niet dat het misschien toch Volk word doch Rota is een grote kanshebber aangezien ik amper met de auto rijd) me allemaal 10€ storten zodat ik Volk's kan kopen ... de totale prijs van de werkzaamheden is al de moeite :shock: dus jongens die willen geld storten zal ik m'n rekening nummer doorgeven :lol: :lol:

Nee, ik ben verliefd op Volk en heb zo ook altijd gehad op m'n ITR, maar zoals ik zeg waarom 2000 a 3000€ spenderen aan velgen en banden als de auto 80% in de garage staat en nooit word mee gereden :!:

Ik denk niet dat Rota lelijk is, noch slecht is, ok er zal kwaliteits verschil zijn en smaken verschillen, gelukkig maar anders liepen we allemaal achter dezelfde vrouw aan :lol: dus vrije menings uiting is welkom, daarom zitten we hier ook allemaal om onze meningen te geven maar aan de andere kant moeten we soms de keuzes van andere ook respecteren ... amaai ik val bijna in slaap van mezelf :D
HONDA

Post by HONDA »

Ik sponsor je wel 10 euro hoor. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Keung

Post by Keung »

Js_raidon wrote:
Benjdmin wrote:

rijdt anders zalig een 17" op DC2 :)

@ Ben: Hier reageerde je heel anders. :o

@ Moderators: Ik ben met Martin O. en ITR897 mee eens, splits de discussie af van de voorsteltopic.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Keung wrote:@ Ben: Hier reageerde je heel anders. :o

@ Moderators: Ik ben met Martin O. en ITR897 mee eens, splits de discussie af van de voorsteltopic.

@ Keung... was mijn mening over deze Dc2 in het algemeen, vind de 5Ziegens BUTUGLY!

@ Moderators+ITR1217, sorry was niet mijn bedoeling om nog een ROTA bashing te beginnen. Graag opruimen een een afsplitsing maken.
Js_raidon

Post by Js_raidon »

Algoed verschillen meningen :D
IvoG

Post by IvoG »

Een topicstarter mag ook zelf aangeven of hij/zij iets afgesplitst wil hebben. Misschien was de off-topic chat welkom, dat weet ik niet.

In het vervolg zal ik alleen op verzoek van de topicstarter/owner een voorsteltopic afsplitsen (behalve indien zwaar off-topic).
Sinister

Post by Sinister »

Genoeg japanse alternatieven die rond de 1000€ kosten voor 4 velgen, en dan denk ik bv aan kei racing of dergelijke.
Locked