Cw fn2 al in Nederland?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
RedSun

Post by RedSun »

Honda Nederland heeft het prijskaartje aan de Civic Type-R Championship White Edition gehangen.
De Honda Civic Type-R Championship White Edition gaat 39.000 euro kosten. De auto onderscheidt zich van de gewone Civic Type-R door de speciale witte kleur, Championship White. Deze kleur is een eerbetoon aan de Honda Formule-1 raceauto’s uit de jaren zestig. Ook de 18-inch lichtmetalen wielen zijn in deze historische kleur gespoten. De deurgrepen, tankdop en grille hebben een contrasterend donker chroom design.
Motorisch verandert er niets, dus ook deze Type-R profiteert van de atmosferische 2,0-liter viercilinder met een vermogen van 201 pk. Wél onderscheidt de Championship White Edition zich met een geavanceerd sperdifferentieel, waarvan de auto vooral bij de acceleratie profiteert. Op Honda’s Tsukuba-circuit heeft zich dit ook daadwerkelijk vertaald in een 1,44 seconden snellerere rondetijd.
Op de AutoRAI zult u tevergeefs zoeken naar deze auto, want Honda slaat deze editie over. Vanaf juli is de auto echter verkrijgbaar in ons land.

**bron Autoweek**
Nana korobi ya oki
BugsM

Post by BugsM »

Wel veel geld voor zon civic, of ben ik de enige die dat denkt...

Een Leon cupra edition met 310pk in witte kleur doet iets van 33000 euro. Dat is nu een hot hatchback in de markt zetten...

Dat is dus gewoon een gat van 6000 euro...
JDMTEG

Post by JDMTEG »

BugsM wrote:Wel veel geld voor zon civic, of ben ik de enige die dat denkt...

Een Leon cupra edition met 310pk in witte kleur doet iets van 33000 euro. Dat is nu een hot hatchback in de markt zetten...

Maar het blijft een Seat.
Roy

Post by Roy »

ITR897 wrote:

Dacht is dus gewoon een gat van 6000 euro...

:lol: die honda wordt toch ook geen Mercedes?

alhoewel.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
JDMTEG

Post by JDMTEG »

BugsM

Post by BugsM »

ITR897 wrote:

Dat kun je wel zeggen, maar je moet gewoon reeel blijven. Ik zal ook nooit zon seat kopen, puur omdat ik honda-minded ben. Maar dat staat wel even los hiervan... Blijkbaar zie jij dat niet?
JDMTEG

Post by JDMTEG »

BugsM wrote:
ITR897 wrote:

Dat kun je wel zeggen, maar je moet gewoon reeel blijven. Ik zal ook nooit zon seat kopen, puur omdat ik honda-minded ben. Maar dat staat wel even los hiervan... Blijkbaar zie jij dat niet?

je hebt gelijk... :roll:

en toch blijft het een Seat.

ps: ik rij momenteel een BMW van 4000 euro
HONDA

Post by HONDA »

Ik ben het wel met BugsM eens... voor 40.000 euro kun je ook wel iets leukers kopen dan een FN2.

Het doet me pijn om te zeggen maar ik vind Honda slecht bezig de laatste jaren. Of misschien ligt het aan mij en voldoen ze gewoon niet meer aan mijn eisen met de huidige modellen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
D_ToXx

Post by D_ToXx »

kijk eens naar afschrijving per jaar, betrouwbaarheid.

de gemiddelde seat(of franse zooi-soorry :wink :) haalt de 200.000 niet.wil je dit halen met een seat turbo moet je echt niet gaan rijden zoals met een honda.
ik denk dat honda het niet slecht gaat doen met een CW-FN2 kwa prijs. bekijk eens wat er meer op komt L.S.D: (qualife) en 18" velgen.

btw kan ik nameten op de foto's die ik geknipt heb of het wel zeker om een orginele CW-R gaat? :D

http://www.dag.nl/overige/japanse-auto-betrouwbaar-58487

wel auto a 2008 maar zo is het. :wink:
Roy

Post by Roy »

Het zal waarschijnlijk niet aan de productie kosten liggen zo'n hoge prijs.

want de Honda is goedkoper te produceren dan zo'n leon of Golf GTI met turbo techniekl en alle opties van dien.

De civic's worden gewoon veel mijnder verkocht dan golfie's en astra's enz.
daardoor kunnen de prijzen van de concurrenten lager en van Honda niet.
Jo&

Post by Jo& »

g-unit wrote:Het zal waarschijnlijk niet aan de productie kosten liggen zo'n hoge prijs.

want de Honda is goedkoper te produceren dan zo'n leon of Golf GTI met turbo techniekl en alle opties van dien.

De civic's worden gewoon veel mijnder verkocht dan golfie's en astra's enz.
daardoor kunnen de prijzen van de concurrenten lager en van Honda niet.

Je bedoeldt als je alle onderdelen gaat optellen dat je dan bij een Honda goedkoper uit bent dan wanneer je alle onderdelen van een Golf optelt?

Maar je vergeet dat wanneer je meer kan produceren dan ben je ook goedkoper uit. (Economy of scale)
En er even niet van uit gaande dat er zoveel verkocht worden dat het weer onefficient wordt want zoveel verkopen ze er ook weer niet geloof ik en daar zouden ze met het inkopen en opstarten van de productie en prijs bepaling wel rekening mee hebben gehouden. (Law of diminishing return)

En vergeet niet dat Golf, Seat, Audi techniek indirect delen, dus indirect ook de kosten. (ontwikkeling etc)
Dus aan de eindstreep maakt het niet zoveel uit...

Wat de Jappen wel goedkoop kunnen:
http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/autonieuws/nid5673-honda-insight-vijf-mille-goedkoper-dan-civic-en-prius.html
bartman

Post by bartman »

HONDA wrote:Ik ben het wel met BugsM eens... voor 40.000 euro kun je ook wel iets leukers kopen dan een FN2.

hier in Belgie kost ie 27000 euro en ik vind geen enkele auto die je voor dit geld evenveel kan geven.... -golf GTI =duurder
-focus ST of RS =duurder
-megane RS =duurder
-maza MPS=duurder
-astra opc=duurder

wat leuks kan je in nederland dan kopen voor 39000 euro die sneller en meer fun is dan een HONDA fn2....?
Jo&

Post by Jo& »

bartman wrote:
HONDA wrote:Ik ben het wel met BugsM eens... voor 40.000 euro kun je ook wel iets leukers kopen dan een FN2.

hier in Belgie kost ie 27000 euro en ik vind geen enkele auto die je voor dit geld evenveel kan geven.... -golf GTI =duurder
-focus ST of RS =duurder
-megane RS =duurder
-maza MPS=duurder
-astra opc=duurder

wat leuks kan je in nederland dan kopen voor 39000 euro die sneller en meer fun is dan een HONDA fn2....?

Raar dat de prijsverhoudingen anders zijn dan in Nederland...
RedSun

Post by RedSun »

Dat ligt aan de energie labels denk ik.

Tis prijzig voor een "hebbeding".
Voor 40.000 had ik ook wat anders gekocht.

Zoals hierboven aangegeven, wij zijn Honda minded. De gemiddelde (lease) rijder zal eerder voor de concurentie gaan.

Maar Honda kennende willen ze deze niet op grote schaal slijten, het is immers een L.E. dus puur voor de liefhebber en wees nou eerlijk, die kijkt niet op een paar rooien.

Dus: slim gedaan van Honda.
Nana korobi ya oki
Tenck

Post by Tenck »

In Belgie ligt het volgens mij aan het vermogen. Boven de 210 pk is er meer belasting verschuldigd. (Golf GTI 30ed, ST, Megane, MPS, OPC, allemaal meer dan 210pk).

Maar dat kan een Belg ons vast beter uitleggen :) .
HONDA

Post by HONDA »

bartman wrote:

-focus ST of RS =duurder
-megane RS =duurder
-maza MPS=duurder
-astra opc=duurder

Als je voor een wagen van een jaar of twee/drie oud gaat is er zat te vinden wat veel sneller is. En mooier is niet zo moeilijk...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Mathy M

Post by Mathy M »

HONDA wrote:Als je voor een wagen van een jaar of twee/drie oud gaat is er zat te vinden wat veel sneller is. En mooier is niet zo moeilijk...

En wat dan nog als ze sneller zijn! Sinds kort rijd ik weer Honda na een tijdje Audi TFSI en een Opel te hebben gehad. Het auto rijden is toch echt weer fun geworden met de FN2. Bovendien is het een kwestie van smaak als je de FN2 mooier vind al dan niet.

Overigens heb je een nieuwe FN2 gewoon voor een €32.750,--. Geen L.E.,klopt.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lyljjjwap1ro

NEXT
Mathy M

Post by Mathy M »

Image

Image

Image

Image

Image
Gangaran

Post by Gangaran »

Welke velgen zijn dat? Auto zier er goed uit!!
Roy

Post by Roy »

mooi man
Locked