BugsM wrote:Wel veel geld voor zon civic, of ben ik de enige die dat denkt...
Een Leon cupra edition met 310pk in witte kleur doet iets van 33000 euro. Dat is nu een hot hatchback in de markt zetten...
Dat is dus gewoon een gat van 6000 euro...
Maar het blijft een Seat.
Dat kun je wel zeggen, maar je moet gewoon reeel blijven. Ik zal ook nooit zon seat kopen, puur omdat ik honda-minded ben. Maar dat staat wel even los hiervan... Blijkbaar zie jij dat niet?
BugsM wrote:Wel veel geld voor zon civic, of ben ik de enige die dat denkt...
Een Leon cupra edition met 310pk in witte kleur doet iets van 33000 euro. Dat is nu een hot hatchback in de markt zetten...
Dat is dus gewoon een gat van 6000 euro...
Maar het blijft een Seat.
Dat kun je wel zeggen, maar je moet gewoon reeel blijven. Ik zal ook nooit zon seat kopen, puur omdat ik honda-minded ben. Maar dat staat wel even los hiervan... Blijkbaar zie jij dat niet?
Ik ben het wel met BugsM eens... voor 40.000 euro kun je ook wel iets leukers kopen dan een FN2.
Het doet me pijn om te zeggen maar ik vind Honda slecht bezig de laatste jaren. Of misschien ligt het aan mij en voldoen ze gewoon niet meer aan mijn eisen met de huidige modellen.
kijk eens naar afschrijving per jaar, betrouwbaarheid.
de gemiddelde seat(of franse zooi-soorry :wink haalt de 200.000 niet.wil je dit halen met een seat turbo moet je echt niet gaan rijden zoals met een honda.
ik denk dat honda het niet slecht gaat doen met een CW-FN2 kwa prijs. bekijk eens wat er meer op komt L.S.D: (qualife) en 18" velgen.
btw kan ik nameten op de foto's die ik geknipt heb of het wel zeker om een orginele CW-R gaat?
g-unit wrote:Het zal waarschijnlijk niet aan de productie kosten liggen zo'n hoge prijs.
want de Honda is goedkoper te produceren dan zo'n leon of Golf GTI met turbo techniekl en alle opties van dien.
De civic's worden gewoon veel mijnder verkocht dan golfie's en astra's enz. daardoor kunnen de prijzen van de concurrenten lager en van Honda niet.
Je bedoeldt als je alle onderdelen gaat optellen dat je dan bij een Honda goedkoper uit bent dan wanneer je alle onderdelen van een Golf optelt?
Maar je vergeet dat wanneer je meer kan produceren dan ben je ook goedkoper uit. (Economy of scale)
En er even niet van uit gaande dat er zoveel verkocht worden dat het weer onefficient wordt want zoveel verkopen ze er ook weer niet geloof ik en daar zouden ze met het inkopen en opstarten van de productie en prijs bepaling wel rekening mee hebben gehouden. (Law of diminishing return)
En vergeet niet dat Golf, Seat, Audi techniek indirect delen, dus indirect ook de kosten. (ontwikkeling etc)
Dus aan de eindstreep maakt het niet zoveel uit...
HONDA wrote:Ik ben het wel met BugsM eens... voor 40.000 euro kun je ook wel iets leukers kopen dan een FN2.
hier in Belgie kost ie 27000 euro en ik vind geen enkele auto die je voor dit geld evenveel kan geven.... -golf GTI =duurder
-focus ST of RS =duurder
-megane RS =duurder
-maza MPS=duurder
-astra opc=duurder
wat leuks kan je in nederland dan kopen voor 39000 euro die sneller en meer fun is dan een HONDA fn2....?
HONDA wrote:Ik ben het wel met BugsM eens... voor 40.000 euro kun je ook wel iets leukers kopen dan een FN2.
hier in Belgie kost ie 27000 euro en ik vind geen enkele auto die je voor dit geld evenveel kan geven.... -golf GTI =duurder -focus ST of RS =duurder -megane RS =duurder -maza MPS=duurder -astra opc=duurder
wat leuks kan je in nederland dan kopen voor 39000 euro die sneller en meer fun is dan een HONDA fn2....?
Raar dat de prijsverhoudingen anders zijn dan in Nederland...
Tis prijzig voor een "hebbeding".
Voor 40.000 had ik ook wat anders gekocht.
Zoals hierboven aangegeven, wij zijn Honda minded. De gemiddelde (lease) rijder zal eerder voor de concurentie gaan.
Maar Honda kennende willen ze deze niet op grote schaal slijten, het is immers een L.E. dus puur voor de liefhebber en wees nou eerlijk, die kijkt niet op een paar rooien.
In Belgie ligt het volgens mij aan het vermogen. Boven de 210 pk is er meer belasting verschuldigd. (Golf GTI 30ed, ST, Megane, MPS, OPC, allemaal meer dan 210pk).
HONDA wrote:Ik ben het wel met BugsM eens... voor 40.000 euro kun je ook wel iets leukers kopen dan een FN2.
hier in Belgie kost ie 27000 euro en ik vind geen enkele auto die je voor dit geld evenveel kan geven.... -golf GTI =duurder -focus ST of RS =duurder -megane RS =duurder -maza MPS=duurder -astra opc=duurder
wat leuks kan je in nederland dan kopen voor 39000 euro die sneller en meer fun is dan een HONDA fn2....?
Als je voor een wagen van een jaar of twee/drie oud gaat is er zat te vinden wat veel sneller is. En mooier is niet zo moeilijk...
HONDA wrote:Als je voor een wagen van een jaar of twee/drie oud gaat is er zat te vinden wat veel sneller is. En mooier is niet zo moeilijk...
En wat dan nog als ze sneller zijn! Sinds kort rijd ik weer Honda na een tijdje Audi TFSI en een Opel te hebben gehad. Het auto rijden is toch echt weer fun geworden met de FN2. Bovendien is het een kwestie van smaak als je de FN2 mooier vind al dan niet.
Overigens heb je een nieuwe FN2 gewoon voor een €32.750,--. Geen L.E.,klopt.