Wie heeft er ervaring, tips, prijzen van LSD voor FN2 ?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Groovebop
Posts: 7
Joined: Tue Jan 17, 2006 6:14 pm

Wie heeft er ervaring, tips, prijzen van LSD voor FN2 ?

Post by Groovebop »

Na drie jaar in een EP3 te hebben gereden (vandaar mijn toerenteller close up van de EP3) heb ik sinds een jaar een FN2. Waanzinnige auto, maar misschien had er eigenlijk toch een LSD op moeten zitten, zoals op de 2009 versie van de FN2. Wie heeft er ervaringen, tips en prijzen van een LSD voor FN2 ? En is het verschil ook merkbaar als je "gewoon" rijdt, zoals ik vaak probeer, of alleen maar als je de grenzen opzoekt ?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

carbonetic's :D

ik weet niet of ze een L.S.D. voor een FN hebben.
als je wilt stuur ik wel een meeuw :D

maar de mijne is sweet like heaven (op de EP)
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Net wat Benjdmin zegt Quaife.
Als je de 3de versnelling nog niet hebt vervangen "honda garantie"
dan kan je de L.S.D gelijk meenemen want de bak ligt toch al open.
Geloof dat de Quaife ongeveer op de 600 euro komt.
Merkbaar is het zeker!
Unicorn hier op het forum rijdt ook FN2 met LSD stuur hem anders een PM
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Als je gewoon op straat rijd zal je echt niet merken dat dat ding er zit, pas in serieus bochtenwerk doet ie echt zn ding.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Dat lijkt mijj ook. Daarom heb ik uiteindelijk afgezien van een LSD en in plaats daarvan lichtere wielen en banden geinstalleerd, de wielophanging anders uitgelijnd en de auto lichter gemaakt. Daarmee bereik je zowat hetzelfde effect.

Bovendien hebben onze Honda`s nu eenmaal weinig koppel, de nadruk ligt meer op vermogen, terwijl de LSD koppel nodig heeft om goed te werken.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Op de 2009 FN2's zit de LSD alleen op de CW-versie, in alle andere kleuren zit een gewone differentieel erin.
Neemt niet weg dat je een CW-FN2 LSD kan laten inbouwen in je ' gewone' FN2.

Opmerkelijk is dat deze LSD naast de CW FN2 ook in de CW FD2 en CW EP3 gebruikt wordt.
Zoals gebruikelijk is een origineel OEM LSD duurder dan een LSD van een aftermarket merk.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

culasse wrote:Dat lijkt mijj ook. Daarom heb ik uiteindelijk afgezien van een LSD en in plaats daarvan lichtere wielen en banden geinstalleerd, de wielophanging anders uitgelijnd en de auto lichter gemaakt. Daarmee bereik je zowat hetzelfde effect.

Bovendien hebben onze Honda`s nu eenmaal weinig koppel, de nadruk ligt meer op vermogen, terwijl de LSD koppel nodig heeft om goed te werken.


de aanpassingen die jij hebt gedaan kan je het niet vergelijken met een lsd. een sper is te merken als je iets sportiever rijdt op straat en zeker in de regen. binnenste wieltje slippen gebeurt iedereen wel es of met onderstuur bocht uitkomen.

wat jij hebt gedaan is gewicht winnen dus snelheid, uitlijning is erg belangrijk maar is absoluut niet te vergelijken met een sper.

toevallig gisteravond uitgebreid over gehad met iemand, weliswaar geen honda maar een peugeot 309 16V. daar werd zijn sper ingezet en hij stapte na zijn testritje met een grijns van oor tot oor uit, en hij had niet eens overdreven gek gedaan op straat.......

een sper is imho net als met detonatie, je weet pas hoe het is als je het meegemaakt hebt....
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Keung wrote:Op de 2009 FN2's zit de LSD alleen op de CW-versie, in alle andere kleuren zit een gewone differentieel erin.
Neemt niet weg dat je een CW-FN2 LSD kan laten inbouwen in je ' gewone' FN2.

Opmerkelijk is dat deze LSD naast de CW FN2 ook in de CW FD2 en CW EP3 gebruikt wordt.
Zoals gebruikelijk is een origineel OEM LSD duurder dan een LSD van een aftermarket merk.



duurder betekent niet beter.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

ee8 wrote:
culasse wrote:Dat lijkt mijj ook. Daarom heb ik uiteindelijk afgezien van een LSD en in plaats daarvan lichtere wielen en banden geinstalleerd, de wielophanging anders uitgelijnd en de auto lichter gemaakt. Daarmee bereik je zowat hetzelfde effect.

Bovendien hebben onze Honda`s nu eenmaal weinig koppel, de nadruk ligt meer op vermogen, terwijl de LSD koppel nodig heeft om goed te werken.


de aanpassingen die jij hebt gedaan kan je het niet vergelijken met een lsd. een sper is te merken als je iets sportiever rijdt op straat en zeker in de regen. binnenste wieltje slippen gebeurt iedereen wel es of met onderstuur bocht uitkomen.

wat jij hebt gedaan is gewicht winnen dus snelheid, uitlijning is erg belangrijk maar is absoluut niet te vergelijken met een sper.

toevallig gisteravond uitgebreid over gehad met iemand, weliswaar geen honda maar een peugeot 309 16V. daar werd zijn sper ingezet en hij stapte na zijn testritje met een grijns van oor tot oor uit, en hij had niet eens overdreven gek gedaan op straat.......

een sper is imho net als met detonatie, je weet pas hoe het is als je het meegemaakt hebt....


Nou, als het regent ga ik echt niet op de grens rijden, zelfs niet met LSD. Wie doet dat nou? Dat is vragen om ongelukken.
Als je wel eens meedoet met trackdays op het circuit, dan komt een LSD goed van pas, voor de openbare weg echter is dit niet nodig. Anders zou elke auto standaard voorzien zijn van zo`n sper. Ik heb de wegligging van mijn wagen aardig kunnen verbeteren ten opzichte van standaard, en ik ben er tevreden mee.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

ik rij helemaal niet in de regen......laat staan op de grens.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

ik heb donderdag(droog-overdag) ff wat getest met de L.S.D. en ik moet zeggen waar ie normaal gesproken uit begon te breken/glijen merkte ik nu niets..

ook een grote rotonde driekwart rond ging harder en er begon niets te piepen(banden).

ma dit is een moment geweest, niet een langer termijn iets :D
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

http://www.phantasmusa.com/wavetraclsd.html

Deze lsd lijkt constant te werken ook bij gewoon rijgedrag.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Als ik me stuur omgooi en geef gas dan voel ik de lsd gewoon aan het werk, het is een vreemd gevoel omdat je dit normaal niet mee maakt.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

riddertje wrote:http://www.phantasmusa.com/wavetraclsd.html

Deze lsd lijkt constant te werken ook bij gewoon rijgedrag.


Ik heb zelf geen ervaring met deze maar lijkt me dat het de stuur comfort voor een daily drive niet ten goede komt , constant getrek naar links\rechts spoorvorming etc.
Maar nogmaals, heb met deze geen ervaring.
Groovebop
Posts: 7
Joined: Tue Jan 17, 2006 6:14 pm

Post by Groovebop »

Dat getrek aan het stuur, als je een lsd hebt, komt wel voor bij een Focus ST, heb ik gehoord. Lijkt me een beetje onrustig. Ik zal Unicorn eens vragen naar zijn ervaringen.
Wesjes en D_ToXx, merken jullie dat ook?
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

uhh ja, ik wel.

-stuur los in een bocht en het de banden staan recht(meteen).
-met twee handen rijden.(bochten)
-versnellingsbak olie verversen om de max 7000 km (bij mij).
-je bent meer bezig met sturen.(hoe harder met sturen nieuwe olie erop;
en alles is weer goed)

voor daily drive: tja er zijn zo veel verschillende L.S.D.'s.
ik weet ook niet hoe type's LSD's tegenover elkaar staan.
spoorvorming vind ik wel een discussie puntje omdat ik er geen last van heb: de wielen staan gewoon recht als je het stuur los hebt.
dit heb ik geprobeerd door op de snelweg iets uit de lijn te rijden en het stuur los gelaten..

maar wat ik geprobeerd heb ff: ik kon sneller over de rotonde, en dan zat ik echt nog niet op de limiet..... :D en dat maakt zoveel goed :wink:
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

g-unit wrote:
Keung wrote:Op de 2009 FN2's zit de LSD alleen op de CW-versie, in alle andere kleuren zit een gewone differentieel erin.
Neemt niet weg dat je een CW-FN2 LSD kan laten inbouwen in je ' gewone' FN2.

Opmerkelijk is dat deze LSD naast de CW FN2 ook in de CW FD2 en CW EP3 gebruikt wordt.
Zoals gebruikelijk is een origineel OEM LSD duurder dan een LSD van een aftermarket merk.



duurder betekent niet beter.


Ik weet niet of een OEM LSD beter is dan een aftermarket LSD, (nog) geen ervaring in de praktijk, de prijsverschil is mij wel bekend.
Alleen met een Civic MB 1.8 VTi met LSD heb ik enkele malen mogen rijden.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Groovebop wrote:Dat getrek aan het stuur, als je een lsd hebt, komt wel voor bij een Focus ST, heb ik gehoord. Lijkt me een beetje onrustig. Ik zal Unicorn eens vragen naar zijn ervaringen.
Wesjes en D_ToXx, merken jullie dat ook?


Zoals D_ToXs hieronder al aangaf je merkt wel dat je stuur tegen stuurt,
En als je het los laat staat je stuur ook meteen recht.

Ik kan de laatste tijd niet zo snel door de bocht moet m'n banden maar eens wisselen :o ops:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

wesjes wrote:moet m'n banden maar eens wisselen :o ops:

:shock: Nu al ?!
Hahahaha hoeveel rij jij, of moet ik vragen hoe rij jij?
*edoit quote fix*
Locked