Wie heeft er ervaring, tips, prijzen van LSD voor FN2 ?
Wie heeft er ervaring, tips, prijzen van LSD voor FN2 ?
Na drie jaar in een EP3 te hebben gereden (vandaar mijn toerenteller close up van de EP3) heb ik sinds een jaar een FN2. Waanzinnige auto, maar misschien had er eigenlijk toch een LSD op moeten zitten, zoals op de 2009 versie van de FN2. Wie heeft er ervaringen, tips en prijzen van een LSD voor FN2 ? En is het verschil ook merkbaar als je "gewoon" rijdt, zoals ik vaak probeer, of alleen maar als je de grenzen opzoekt ?
Net wat Benjdmin zegt Quaife.
Als je de 3de versnelling nog niet hebt vervangen "honda garantie"
dan kan je de L.S.D gelijk meenemen want de bak ligt toch al open.
Geloof dat de Quaife ongeveer op de 600 euro komt.
Merkbaar is het zeker!
Unicorn hier op het forum rijdt ook FN2 met LSD stuur hem anders een PM
Als je de 3de versnelling nog niet hebt vervangen "honda garantie"
dan kan je de L.S.D gelijk meenemen want de bak ligt toch al open.
Geloof dat de Quaife ongeveer op de 600 euro komt.
Merkbaar is het zeker!
Unicorn hier op het forum rijdt ook FN2 met LSD stuur hem anders een PM
Dat lijkt mijj ook. Daarom heb ik uiteindelijk afgezien van een LSD en in plaats daarvan lichtere wielen en banden geinstalleerd, de wielophanging anders uitgelijnd en de auto lichter gemaakt. Daarmee bereik je zowat hetzelfde effect.
Bovendien hebben onze Honda`s nu eenmaal weinig koppel, de nadruk ligt meer op vermogen, terwijl de LSD koppel nodig heeft om goed te werken.
Bovendien hebben onze Honda`s nu eenmaal weinig koppel, de nadruk ligt meer op vermogen, terwijl de LSD koppel nodig heeft om goed te werken.
Op de 2009 FN2's zit de LSD alleen op de CW-versie, in alle andere kleuren zit een gewone differentieel erin.
Neemt niet weg dat je een CW-FN2 LSD kan laten inbouwen in je ' gewone' FN2.
Opmerkelijk is dat deze LSD naast de CW FN2 ook in de CW FD2 en CW EP3 gebruikt wordt.
Zoals gebruikelijk is een origineel OEM LSD duurder dan een LSD van een aftermarket merk.
Opmerkelijk is dat deze LSD naast de CW FN2 ook in de CW FD2 en CW EP3 gebruikt wordt.
Zoals gebruikelijk is een origineel OEM LSD duurder dan een LSD van een aftermarket merk.
culasse wrote:Dat lijkt mijj ook. Daarom heb ik uiteindelijk afgezien van een LSD en in plaats daarvan lichtere wielen en banden geinstalleerd, de wielophanging anders uitgelijnd en de auto lichter gemaakt. Daarmee bereik je zowat hetzelfde effect.
de aanpassingen die jij hebt gedaan kan je het niet vergelijken met een lsd. een sper is te merken als je iets sportiever rijdt op straat en zeker in de regen. binnenste wieltje slippen gebeurt iedereen wel es of met onderstuur bocht uitkomen.
wat jij hebt gedaan is gewicht winnen dus snelheid, uitlijning is erg belangrijk maar is absoluut niet te vergelijken met een sper.
toevallig gisteravond uitgebreid over gehad met iemand, weliswaar geen honda maar een peugeot 309 16V. daar werd zijn sper ingezet en hij stapte na zijn testritje met een grijns van oor tot oor uit, en hij had niet eens overdreven gek gedaan op straat.......
een sper is imho net als met detonatie, je weet pas hoe het is als je het meegemaakt hebt....
Keung wrote:Op de 2009 FN2's zit de LSD alleen op de CW-versie, in alle andere kleuren zit een gewone differentieel erin.
duurder betekent niet beter.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
ee8 wrote:culasse wrote:Dat lijkt mijj ook. Daarom heb ik uiteindelijk afgezien van een LSD en in plaats daarvan lichtere wielen en banden geinstalleerd, de wielophanging anders uitgelijnd en de auto lichter gemaakt. Daarmee bereik je zowat hetzelfde effect.
de aanpassingen die jij hebt gedaan kan je het niet vergelijken met een lsd. een sper is te merken als je iets sportiever rijdt op straat en zeker in de regen. binnenste wieltje slippen gebeurt iedereen wel es of met onderstuur bocht uitkomen.
wat jij hebt gedaan is gewicht winnen dus snelheid, uitlijning is erg belangrijk maar is absoluut niet te vergelijken met een sper.
toevallig gisteravond uitgebreid over gehad met iemand, weliswaar geen honda maar een peugeot 309 16V. daar werd zijn sper ingezet en hij stapte na zijn testritje met een grijns van oor tot oor uit, en hij had niet eens overdreven gek gedaan op straat.......
een sper is imho net als met detonatie, je weet pas hoe het is als je het meegemaakt hebt....
Nou, als het regent ga ik echt niet op de grens rijden, zelfs niet met LSD. Wie doet dat nou? Dat is vragen om ongelukken.
Als je wel eens meedoet met trackdays op het circuit, dan komt een LSD goed van pas, voor de openbare weg echter is dit niet nodig. Anders zou elke auto standaard voorzien zijn van zo`n sper. Ik heb de wegligging van mijn wagen aardig kunnen verbeteren ten opzichte van standaard, en ik ben er tevreden mee.
http://www.phantasmusa.com/wavetraclsd.html
Deze lsd lijkt constant te werken ook bij gewoon rijgedrag.
riddertje wrote:http://www.phantasmusa.com/wavetraclsd.html
Ik heb zelf geen ervaring met deze maar lijkt me dat het de stuur comfort voor een daily drive niet ten goede komt , constant getrek naar links\rechts spoorvorming etc.
Maar nogmaals, heb met deze geen ervaring.
uhh ja, ik wel.
-stuur los in een bocht en het de banden staan recht(meteen).
-met twee handen rijden.(bochten)
-versnellingsbak olie verversen om de max 7000 km (bij mij).
-je bent meer bezig met sturen.(hoe harder met sturen nieuwe olie erop;
en alles is weer goed)
voor daily drive: tja er zijn zo veel verschillende L.S.D.'s.
ik weet ook niet hoe type's LSD's tegenover elkaar staan.
spoorvorming vind ik wel een discussie puntje omdat ik er geen last van heb: de wielen staan gewoon recht als je het stuur los hebt.
dit heb ik geprobeerd door op de snelweg iets uit de lijn te rijden en het stuur los gelaten..
maar wat ik geprobeerd heb ff: ik kon sneller over de rotonde, en dan zat ik echt nog niet op de limiet.....
en dat maakt zoveel goed :wink:
-stuur los in een bocht en het de banden staan recht(meteen).
-met twee handen rijden.(bochten)
-versnellingsbak olie verversen om de max 7000 km (bij mij).
-je bent meer bezig met sturen.(hoe harder met sturen nieuwe olie erop;
en alles is weer goed)
voor daily drive: tja er zijn zo veel verschillende L.S.D.'s.
ik weet ook niet hoe type's LSD's tegenover elkaar staan.
spoorvorming vind ik wel een discussie puntje omdat ik er geen last van heb: de wielen staan gewoon recht als je het stuur los hebt.
dit heb ik geprobeerd door op de snelweg iets uit de lijn te rijden en het stuur los gelaten..
maar wat ik geprobeerd heb ff: ik kon sneller over de rotonde, en dan zat ik echt nog niet op de limiet.....

g-unit wrote:Keung wrote:Op de 2009 FN2's zit de LSD alleen op de CW-versie, in alle andere kleuren zit een gewone differentieel erin.
duurder betekent niet beter.
Ik weet niet of een OEM LSD beter is dan een aftermarket LSD, (nog) geen ervaring in de praktijk, de prijsverschil is mij wel bekend.
Alleen met een Civic MB 1.8 VTi met LSD heb ik enkele malen mogen rijden.
Groovebop wrote:Dat getrek aan het stuur, als je een lsd hebt, komt wel voor bij een Focus ST, heb ik gehoord. Lijkt me een beetje onrustig. Ik zal Unicorn eens vragen naar zijn ervaringen.
Wesjes en D_ToXx, merken jullie dat ook?
Zoals D_ToXs hieronder al aangaf je merkt wel dat je stuur tegen stuurt,
En als je het los laat staat je stuur ook meteen recht.
Ik kan de laatste tijd niet zo snel door de bocht moet m'n banden maar eens wisselen