Hey,
Vandaag beide xenonlampen zelf gemonteerd.Duurde ongeveer een half uurtje. <Accu de hele tijd ontkoppeld natuurlijk :!: >
Toen alles klaar was, motor gestart. Startte direct,maar merkt wel dat bij gas los de naald helemaal tot 1000 toeren terugvalt..bijna dood eigelijk. Dit heb ik nooit eerder gehad...Bij lekker gassen functioneer de motor lekker en normaal.Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik doen om dit op te lossen? Alles nog een keer gereset....weer zelfde
stationair na resetten
Probeer eens stationair toerental opnieuw inleren:
- Motor moet op bedrijfstemperatuur zijn (fan moet 1x gedraaid hebben)
- Minpool accu losnemen en 5 min. wachten
- Minpool accu bevestigen
- Motor starten en 10 min. stationair laten draaien
PS: dit is een standaard procedure bij Honda's met brandstofinjectie.
- Motor moet op bedrijfstemperatuur zijn (fan moet 1x gedraaid hebben)
- Minpool accu losnemen en 5 min. wachten
- Minpool accu bevestigen
- Motor starten en 10 min. stationair laten draaien
PS: dit is een standaard procedure bij Honda's met brandstofinjectie.
Sinister wrote:Ik snap het niet, alles wat hij uitlegt lijkt me volstrekt normaal. Als ie ervoor hoger dan 2000 toeren draaide op ralentie bij niet koudstart dan is dat abnormaal zou ik zeggen. Of bedoel je 1000 toeren bij koudstart?
Tis bij koude start. De motor draait normaal gesproken hoger dan die 1000. Ik dacht 2000 ongeveer. Na resetten ging de motor naar de 2000 om vervolgens bijna dood neer te vallen.
Probleem is nu opgelost. Ik heb de procedures gedaan die Keung beschreven heeft. Hij is nu weer normaal. Toch het inlezen denk ik.
Thx voor de info guys 8)
-
LCR wrote:<Accu de hele tijd ontkoppeld natuurlijk :!: >
Bij het losnemen van de accu minpool voorkom je eventuele kortsluitingen, piekspanningen maar ook reset je foutcodes (DTC's) en de stationairafstelling.
Als de stationairafstelling niet opnieuw wordt ingeleerd kan de motor bij warme temperaturen soms te laag in toeren draaien en/of afslaan.