stationair na resetten

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
LCR

stationair na resetten

Post by LCR »

Hey,
Vandaag beide xenonlampen zelf gemonteerd.Duurde ongeveer een half uurtje. <Accu de hele tijd ontkoppeld natuurlijk :!: >

Toen alles klaar was, motor gestart. Startte direct,maar merkt wel dat bij gas los de naald helemaal tot 1000 toeren terugvalt..bijna dood eigelijk. Dit heb ik nooit eerder gehad...Bij lekker gassen functioneer de motor lekker en normaal.Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik doen om dit op te lossen? Alles nog een keer gereset....weer zelfde
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

wat voor auto........?
roblom

Post by roblom »

Mm weet niet, maar het stationair toerental is rond de 750 rpm, dus als hij 1000 rpm loopt dan valt hij niet echt 'dood'. Sterker nog, eigenlijk loopt hij nog 250rpm te hard.
LCR

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:wat voor auto........?

ATR
Roy

Post by Roy »

stationair is 900 toeren dus net onder de 1000 toeren dus staat je pijl net onder de 1
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Keung

Post by Keung »

Probeer eens stationair toerental opnieuw inleren:

- Motor moet op bedrijfstemperatuur zijn (fan moet 1x gedraaid hebben)
- Minpool accu losnemen en 5 min. wachten
- Minpool accu bevestigen
- Motor starten en 10 min. stationair laten draaien

PS: dit is een standaard procedure bij Honda's met brandstofinjectie.
Sinister

Post by Sinister »

Ik snap het niet, alles wat hij uitlegt lijkt me volstrekt normaal. Als ie ervoor hoger dan 2000 toeren draaide op ralentie bij niet koudstart dan is dat abnormaal zou ik zeggen. Of bedoel je 1000 toeren bij koudstart?
LCR

Post by LCR »

Sinister wrote:Ik snap het niet, alles wat hij uitlegt lijkt me volstrekt normaal. Als ie ervoor hoger dan 2000 toeren draaide op ralentie bij niet koudstart dan is dat abnormaal zou ik zeggen. Of bedoel je 1000 toeren bij koudstart?

Tis bij koude start. De motor draait normaal gesproken hoger dan die 1000. Ik dacht 2000 ongeveer. Na resetten ging de motor naar de 2000 om vervolgens bijna dood neer te vallen.

Probleem is nu opgelost. Ik heb de procedures gedaan die Keung beschreven heeft. Hij is nu weer normaal. Toch het inlezen denk ik.
Thx voor de info guys 8)
Robin type-r driver

Post by Robin type-r driver »

koud loopt ie denk net zo'n 16oo toeren. als ie warm is rond de 800 toertjes. attans bij mijn atr dan.

gelukkig is het gelukt. het is goed om te onthouden dat dit een oplossing kan zijn. wie weet komt het bij mij ook is voor of dergelijks
Keung

Post by Keung »

LCR wrote:<Accu de hele tijd ontkoppeld natuurlijk :!: >

Bij het losnemen van de accu minpool voorkom je eventuele kortsluitingen, piekspanningen maar ook reset je foutcodes (DTC's) en de stationairafstelling.

Als de stationairafstelling niet opnieuw wordt ingeleerd kan de motor bij warme temperaturen soms te laag in toeren draaien en/of afslaan.
Locked