Ik heb een ATR blok uit Japan laten komen, en wil in mijn ATR inbouwen. De vraag is moet er veel aangepast worden behalve de krukas positie sensor????????? Heb iemand er ervaring mee?????????
Wat moet je zoals over zetten dan ?
Is dat veel ?
Want ik ben al mee bezig. Ik moet sowiezo de olie pomp gedeelte overzetten. Ivm de krukas positie sensor.
Die heb ik van mij oude blok over moeten zetten ?
Ik heb al in gebouwd morgen nog een paar dingen nalopen en een paar stekkers aansluiten. Dan kan ie gestart worden. Hoop dat ie in een keer goed loopt.
Nou eindelijk rijdt mijn ATR weer. Starte in een keer, zonder probleem. Maar mijn ventilator van mijn radiateur blijft constant draaien, weet iemand wat de oorzaak kan zijn. De stekkers zijn allemaal goed aangesloten en niet verkeerd. Zelfs mijn fan van mijn airco draaid mee. Ligt het aan de temp. sensor omdat het een JDM blok is ofzo.
bar honda wrote:Nou eindelijk rijdt mijn ATR weer. Starte in een keer, zonder probleem. Maar mijn ventilator van mijn radiateur blijft constant draaien, weet iemand wat de oorzaak kan zijn. De stekkers zijn allemaal goed aangesloten en niet verkeerd. Zelfs mijn fan van mijn airco draaid mee. Ligt het aan de temp. sensor omdat het een JDM blok is ofzo.
Dat is fijn !
Ook als je de stekker van de fan switch los haalt?
Nou dat laatste is ook opgelost. De ATR is weer 100%. Was toch een temp. sens. verkeerd aangesloten op de kabelboom. Ik heb er 3 ochtend er over gedaan om het in te bouwen en em te starten. Het was een klus maar gelukkig alles gelukt. En hij rijdt weer perfect.
Nou hoef em niet in te rijden. De motor is niet nieuw, dus hij is goed ingereden. Heb al 160 km/h mee gereden gisteren. Alle olie zijn nieuw, zelfs de bakolie (mtf3). Distributie riem, bougie's, brandstof filter etc.......alles vervangen.
bar honda wrote:Nou hoef em niet in te rijden. De motor is niet nieuw, dus hij is goed ingereden. Heb al 160 km/h mee gereden gisteren. Alle olie zijn nieuw, zelfs de bakolie (mtf3). Distributie riem, bougie's, brandstof filter etc.......alles vervangen.
Netjes!
Merk je al verschil met de oude motor? En zoja wat merk je?
bar honda wrote:Nou hoef em niet in te rijden. De motor is niet nieuw, dus hij is goed ingereden. Heb al 160 km/h mee gereden gisteren. Alle olie zijn nieuw, zelfs de bakolie (mtf3). Distributie riem, bougie's, brandstof filter etc.......alles vervangen.
Als een motor een tijdje stil heeft gelegen krijg je in kleine mate oxidatie en uitdroging op de contact delen binnen in de motor.
Olie moet ie altijd even aan wennen. Je weet nooit precies welke er al in heeft gezeten.
Nou de ATR heeft al bijna een half jaar stilgestaan. Ik heb in al die tijd een Volvo 440 gereden, het is dus een groot verschil. Hij rijdt wel perfect tot op heden. Ik merk geen verschil met de oude motor. Alleen moet ik effe nog een paar dingen na lopen of ik niks ben vergeten ben. Ik ga volgende week de olie nog opnieuw verversen. Maar hij is perfect, niks op aan te merken. Gewoon toppie.
bar honda wrote:Nou dat laatste is ook opgelost. De ATR is weer 100%. Was toch een temp. sens. verkeerd aangesloten op de kabelboom. Ik heb er 3 ochtend er over gedaan om het in te bouwen en em te starten. Het was een klus maar gelukkig alles gelukt. En hij rijdt weer perfect.
ik had precies het zelfde met mijn h22a swap in mijn accord coupe.
2 stekkers net omgedraait.