Euro-r motor

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Euro-r motor

Post by bar honda »

Ik heb een ATR blok uit Japan laten komen, en wil in mijn ATR inbouwen. De vraag is moet er veel aangepast worden behalve de krukas positie sensor????????? Heb iemand er ervaring mee?????????
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Niet echt, maar als je alles van je oude blok overzet op je nieuwe jdm blok is het gewoon starten, lopen.
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Wat moet je zoals over zetten dan ?
Is dat veel ?
Want ik ben al mee bezig. Ik moet sowiezo de olie pomp gedeelte overzetten. Ivm de krukas positie sensor.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Alles wat niet past! Ik zou dat ook niet presies weten. Gewoon goed kijken wat anders is en dat over zetten van je oude motor.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

De H22A van JDM Accord Euro-R loopt volgens mij op OBD1.

Controleer of de AICV past op je inlaat spruitstuk en de stekker van je harness
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Die heb ik van mij oude blok over moeten zetten ?
Ik heb al in gebouwd morgen nog een paar dingen nalopen en een paar stekkers aansluiten. Dan kan ie gestart worden. Hoop dat ie in een keer goed loopt.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ben benieuwd :D
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, keep us posted :razz:
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Nou eindelijk rijdt mijn ATR weer. Starte in een keer, zonder probleem. Maar mijn ventilator van mijn radiateur blijft constant draaien, weet iemand wat de oorzaak kan zijn. De stekkers zijn allemaal goed aangesloten en niet verkeerd. Zelfs mijn fan van mijn airco draaid mee. Ligt het aan de temp. sensor omdat het een JDM blok is ofzo.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

bar honda wrote:Nou eindelijk rijdt mijn ATR weer. Starte in een keer, zonder probleem. Maar mijn ventilator van mijn radiateur blijft constant draaien, weet iemand wat de oorzaak kan zijn. De stekkers zijn allemaal goed aangesloten en niet verkeerd. Zelfs mijn fan van mijn airco draaid mee. Ligt het aan de temp. sensor omdat het een JDM blok is ofzo.


Dat is fijn ! :D

Ook als je de stekker van de fan switch los haalt?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Als dat het enige probleem is heb je dat knap gedaan vind ik :wink:
Ach, beetje koeling is wel handig toch :roll:
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Nou dat laatste is ook opgelost. De ATR is weer 100%. Was toch een temp. sens. verkeerd aangesloten op de kabelboom. Ik heb er 3 ochtend er over gedaan om het in te bouwen en em te starten. Het was een klus maar gelukkig alles gelukt. En hij rijdt weer perfect.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

bar honda wrote:Nou dat laatste is ook opgelost. De ATR is weer 100%. Was toch een temp. sens. verkeerd aangesloten op de kabelboom.


Toppie! Nou rustig inrijden met de nieuwe olie :wink:
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Nou hoef em niet in te rijden. De motor is niet nieuw, dus hij is goed ingereden. Heb al 160 km/h mee gereden gisteren. Alle olie zijn nieuw, zelfs de bakolie (mtf3). Distributie riem, bougie's, brandstof filter etc.......alles vervangen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

bar honda wrote:Nou hoef em niet in te rijden. De motor is niet nieuw, dus hij is goed ingereden. Heb al 160 km/h mee gereden gisteren. Alle olie zijn nieuw, zelfs de bakolie (mtf3). Distributie riem, bougie's, brandstof filter etc.......alles vervangen.

Netjes!
Merk je al verschil met de oude motor? En zoja wat merk je?
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

Goed nieuws en een knappe prestatie 8)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

bar honda wrote:Nou hoef em niet in te rijden. De motor is niet nieuw, dus hij is goed ingereden. Heb al 160 km/h mee gereden gisteren. Alle olie zijn nieuw, zelfs de bakolie (mtf3). Distributie riem, bougie's, brandstof filter etc.......alles vervangen.


Als een motor een tijdje stil heeft gelegen krijg je in kleine mate oxidatie en uitdroging op de contact delen binnen in de motor.

Olie moet ie altijd even aan wennen. Je weet nooit precies welke er al in heeft gezeten.

Maar hoe rijd ie?
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Nou de ATR heeft al bijna een half jaar stilgestaan. Ik heb in al die tijd een Volvo 440 gereden, het is dus een groot verschil. Hij rijdt wel perfect tot op heden. Ik merk geen verschil met de oude motor. Alleen moet ik effe nog een paar dingen na lopen of ik niks ben vergeten ben. Ik ga volgende week de olie nog opnieuw verversen. Maar hij is perfect, niks op aan te merken. Gewoon toppie.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Top! :D

Zorg goed voor d'r
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

bar honda wrote:Nou dat laatste is ook opgelost. De ATR is weer 100%. Was toch een temp. sens. verkeerd aangesloten op de kabelboom. Ik heb er 3 ochtend er over gedaan om het in te bouwen en em te starten. Het was een klus maar gelukkig alles gelukt. En hij rijdt weer perfect.


ik had precies het zelfde met mijn h22a swap in mijn accord coupe.
2 stekkers net omgedraait.
Locked