HONTEC EK Circuit project..
Vandaag begonnen met het proefpassen van alle ophanging. Het doel is om de hele auto van te voren een keer gebouwd te hebben voordat ie naar de spuiter gaat, dan demonteren, spuiten en weer in elkaar zetten.
Achter de Function7 draagarmen gemonteerd met de ASR brace. De gecoate draagarm voorzien van een Prothane urethaan bushing, voordeel van de prothane tov de energy suspension vindt ik dat de prothane een complete stalen bus bevat die je in zn geheel erin perst ipv de oude oem.
daarna de Ingalls Camber correction armen geinstalleerd en op de ASR brace de Suspension Techniques anti-swaybar.
Wat me al eerder opgevallen is bij montage van een ASR in combinatie met een Suspension Techniques anti Swaybar is dat de bevestigings beugels ongeveer 2,5cm verder naar de achterzijde van de auto komen te liggen. Door de manier waarop deze anti swaybar ligt kom je vrij dicht bij de schokbrekers uit. Op zich is er een acceptabele afstand overgebleven en tijdens de inveerbewegingwordt de afstand alleen maar ietsje meer, de volledig uitgeveerde toestand is de meest ongunstige en in die situatie is er genoeg ruimte.
Verder ook aan de voorzijde SRR camber correction armen gemonteerd en in de gecoate fusees ARP verlengde wielbouten geperst. Om het lager te sparen, bij beide fusees een gemodificeerde as van een homokineet erin gezet om het lager ingespannen te houden anders blijft er tijdens het rollen van het chassis er weinig van over.
nu alleen nog het voorste subframe/voorste onderste draagarmen en achter de Toe-in links laten coaten en afmonteren.
pics voor nu weer:

Achter de Function7 draagarmen gemonteerd met de ASR brace. De gecoate draagarm voorzien van een Prothane urethaan bushing, voordeel van de prothane tov de energy suspension vindt ik dat de prothane een complete stalen bus bevat die je in zn geheel erin perst ipv de oude oem.
daarna de Ingalls Camber correction armen geinstalleerd en op de ASR brace de Suspension Techniques anti-swaybar.
Wat me al eerder opgevallen is bij montage van een ASR in combinatie met een Suspension Techniques anti Swaybar is dat de bevestigings beugels ongeveer 2,5cm verder naar de achterzijde van de auto komen te liggen. Door de manier waarop deze anti swaybar ligt kom je vrij dicht bij de schokbrekers uit. Op zich is er een acceptabele afstand overgebleven en tijdens de inveerbewegingwordt de afstand alleen maar ietsje meer, de volledig uitgeveerde toestand is de meest ongunstige en in die situatie is er genoeg ruimte.
Verder ook aan de voorzijde SRR camber correction armen gemonteerd en in de gecoate fusees ARP verlengde wielbouten geperst. Om het lager te sparen, bij beide fusees een gemodificeerde as van een homokineet erin gezet om het lager ingespannen te houden anders blijft er tijdens het rollen van het chassis er weinig van over.
nu alleen nog het voorste subframe/voorste onderste draagarmen en achter de Toe-in links laten coaten en afmonteren.
pics voor nu weer:
















niets heel bijzonders, banden gemonteerd, bridgestone poteza RE/050A
toch jammer dat ik net niet uitkom met een 330mm schijf, kom mm of 6 tekort om klauw er netjes tussen te krijgen....dit waren mn custom s2k hats met extra veel diepte zodat er een dikke klauw tussen kon zonder spacer...past verder wel perfect op de hub met brackets en al....en die had ik ook gemod....
OEM S2k schijf
330MM deep offset custom hat+schijf

toch jammer dat ik net niet uitkom met een 330mm schijf, kom mm of 6 tekort om klauw er netjes tussen te krijgen....dit waren mn custom s2k hats met extra veel diepte zodat er een dikke klauw tussen kon zonder spacer...past verder wel perfect op de hub met brackets en al....en die had ik ook gemod....

OEM S2k schijf

330MM deep offset custom hat+schijf

Started rebuilding the rear calipers today, biggest collection of parts going into a caliper I've ever seen.....but it works. Coated the whole calipers,serviced them and replaced most of the inner working parts with new oem parts. assembled one today, the other one tomorrow.... they'll be able to take the heat again for some time... been a long day today, so a few pics for progress' sake.





EK20A wrote:Ooh hoi ik ben de eigenaar van dit vehikel...
Sorry voor het niet voorstellen...
Graag hier voorstellen, we weten graag met wie we praten en zijn de regels van dit forum:
http://hotel.messageboard.nl/3633/index.php
after some searching I found out there are a few different front lower control arms for the EK, The reason I was hesitating was the way the Suspension Techniques anti swaybar is mounted, it was the same way as on an EG. The arms that were on this EK had different mounting tabs, vertical ones in stead of horizontal..... yesterday sourced some EK ones that fit the profile... Burned out the rubbers so that the outer shells remain in the arms since this is the practice with most Energy suspension sets. The Prothane sets are easier, they require removal of the complete oem old shell.
Unfortunately I had already burned out the rubbers on the incorrect arms...ah well....kept me busy....
Left side are the correct arms, brought them together with a whole lot of other parts to the coaters...

Unfortunately I had already burned out the rubbers on the incorrect arms...ah well....kept me busy....
Left side are the correct arms, brought them together with a whole lot of other parts to the coaters...
