Seat Leon Total Loss! Update. pag. 2

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Roy

Seat Leon Total Loss! Update. pag. 2

Post by Roy »

Zaterdagochtend 22 november jl. bracht ok mijn moeder samen met mijjn broer naar schiphol, om circa 7.15 uur reden Ik op de A9 bij HMP 36.0 bij Badhoevedorp.(dat is bijna bij de afslag Schiphol) Het was nog donker en glad.
Even verderop bleek dat een Citroen Berlingo in de slip was geraakt, rond gedraaid en een aantal keer tegen beide kanten van de vangrail was gedraaid. Vervolgens heeft de bestuurder van de Citroen Berlingo de auto uitgezet, waardoor geen licht of alarmlicht aan waren gebleven.
De bestuurder en passagier waren achter de vangrail gevlucht.

De Volkswagen Lupo die voor mij reed, reed vervolgens volop (zonder afremming) op de dwarsgeparkeerde Berlingo. Door deze aanrijding werd e Berlingo recht gezet.

Bij een poging om onze Seat Leon stil te zetten kwamen wij dwars tegen de achterkant van de Volkswagen Lupo terecht, en de voorkant van de Leon lag tegen de vangrail.De auto's die naast mij reden die probeerde de Lupo en Berlingo te ontwijken, waardoor zij ook tegen elkaar zijn aangereden. Ik weet echter niet zeker of deze bestuurders ook tegen de Volkswagen Lupo zijn aangereden.

Ik had met alle mogelijkheid de auto proberen te redden ging eerst naar links uitwijken maar daar reed ik bijna op een andere auto aan mijn rechterzijde die ook op dat moment probeerde te ontsnappen via de vluchtstrook maar ook de lupo licht had geraakt,
dus had ik als enige optie om 'm op het laatste moment dwars te leggen om een frontale botsing te voorkomen en in de hoop dat die stopte .

Helaas was me dit niet gelukt en helemaal om dat het gladde wegdek was bestrooid met olie en koelvloeistof van de rode Citroen Berlingo,
de bestuurder van de lupo die voor mij reed die heeft dus dat busje helemaal niet dwars zien staan op de weg en reed zowat zonder te remmen volop in de zijkant van de bus, hierdoor had ik ook weinig tijd om de auto stil te zetten.

Het was echter onmogelijk om mijn auto te stoppen omdat er overal gereedschap en olie/ koelvloeistof van de Berlingo op het wegdek lag. Tevens is een auto die geen licht heeft, onmogelijk te zien om 7.15 uur.

Politie is op de hoogte, dat de bestuurder van de Berlingo op het wegdek stond zonder licht.
De bestuurder van de Lupo is vervolgens overgebracht naar het ziekenhuis.

OW ja Niemand is hierbij ernstig gewond geraakt en de volgende foto's bevatten geen schokkende beelden! :-)

[img]http://3.bp.blogspot.com/_U-O3ubqBiMU/SS7v_lS0HFI/AAAAAAAA
AOA/zg3oPW1BwGs/S660/fotos+roy+nokia+044.jpg[/img]

Image
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Roy

Post by Roy »

Image

Image

Image

Olie en koelvloeistof is bij mij niet gelekt enkel bij de Bus en de Lupo!
Image

Image
Roy

Post by Roy »

Image

Airbags van de Lupo!!

Image
En de Rest van de Beschadigde voertuigen (in totaal 6)
Image
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

gelukkig dat er niemand (ernstig)gewond is geraakt...
Roy

Post by Roy »

Image

Image

En aan deze kant zit normal mijn dochter vast in de kinderstoel.

Image

Dochter was gellukkig niet mee en lekker warm Thuisgebleven samen met moeders .
multiblade

Post by multiblade »

Nou das nog een flinke klapper geweest. Goed dat je er zonder kleerscheuren af gekomen bent. Nu maar hopen dat alles netjes afgehandeld wordt.
Sterkte !
Lucas79

Post by Lucas79 »

Volgens mij heb je je best gedaan als ik het zo lees! Gelukkig is er niemand ernstig gewond geraakt. Hoe dan ook, succes met alles verder, zal wel hoop getouwtrek worden met verzekeringsmaatschappijen. :(
Deus Ex Machina!
S.J.

Post by S.J. »

Heb je een seat?
Keung

Post by Keung »

Gelukkig dat je dochter thuis zat, sommige kinderen schrikken soms zo enorm van zo'n klap dat ze geen auto meer in durven te stappen.

Ook blij om te horen dat er geen ernstige gewonden zijn, maar veel sterkte met de (langdurige) afhandeling!
chris

Post by chris »

wat een achtelijke randdebiel van die berlingo... kan ik me zo kwaad om maken als mensen zo onverantwoordelijk bezig zijn! :evil:

gelukkig kan je t navertellen...
RedSun

Post by RedSun »

Blij dat het goed is afgelopen!!

ALs je gezeik hebt met de verzekeraar of vragen of wat dan ook dan PM me. Ik zit in de autoschades en verzekeringen.

Of is het een leaseauto?
Nana korobi ya oki
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Wat een geluk dat je er niets aan overgehouden hebt in ieder geval, jammer van die Seat, is toch behoorlijk hard gegaan.
Dimer

Post by Dimer »

wow! wat een klapper! Gelukkig is er met jou en andere betrokkenen niets aan de hand!

Het is mij ook een keer bijna overkomen, toevallig ook op de A9! Toen was het alleen nog donkerder, rond 9 a 10 uur.

Een vriend van mij reed voor me en kon nog maar net uitwijken, ik had gelukkig genoeg afstand gehouden en kon op hem anticiperen.
Later hoorde we dat er daarna een lijnbus op was geklapt!!
Jo&

Post by Jo& »

Op zulke momenten is het fijn om een degelijke auto te hebben.
Had je in een suzuki alto gereden dan was je auto misschien doormidden...

Ik hoop dat je allrisk verzekerd bent, dan kan je verzekeringsmaatschappij het oplossen met de anderen.

Was je broer nog optijd op schiphol??

Ik heb een keer een auto ongeluk gehad toen ik een jaar of 9-10 was. En de eerste maanden was ik als de dood in de auto, ik was constant bang dat er iemand vanuit het niets de auto zou rammen...
Is goed gekomen :wink:

Heel veel succes!
Roy

Post by Roy »

Allereerst bedankt allemaal voor het medeleven en reacties.

@keung
Ik ben echt blij dat ik haar niet mee had helemaal omdat aan de kant waar haar auto stoel zat de andere voertuig had geraakt

@SJ.
Ja, Ik heb / had ook een Seat Leon FRTDI voor m'n vriendin.

@Jo&

We zouden nog met mijn werk auto gaan de Fiat cinquecento maar omdat het gladwas en waarschijnlijk proppen was geweest met de baggage,
gingen we maar met de leon

@ RedSun
De Leon was geen Lease auto, was dat maar zo dan had ik nu mijn CTR niet hoeven af te staan aan mijn lieve vriendin.

Hij is ALL-Risk verzekerd, en de expert is vandaag langs geweest.

Hij was van eind augustus -2007, hoe zit dat met de afschrijving?
ik geloof dat als ie jonger was dan 1 jaar kreeg je de volledige nieuw waarde terug, maaar hij is nu al 3 maanden overheen.

verder:
Mijn Moeder kon net optijd inchecken, We werden afgezet op Schiphol,
door de Bergingwagens met 4 beschadigde voertuigen erop. :shock:

voor mijn ma was het wel ff schrikken in haar vakantie.
S.J.

Post by S.J. »

Wel kut man zulke dingen! Geluk inderdaad dat je de kleine niet bij je had. Succes verder!
Benjdmin

Post by Benjdmin »

WoW geluk gehad man!

'Berlingo' wat een KUT naam... :lol:
eteuben

Post by eteuben »

Sterkte met de afwikkeling van het geheel. Vervelend om dit "gedwongen" mee te moeten maken. Verkeerde plaats, verkeerde tijd...
Beekie

Post by Beekie »

Damn, doorn in het oog om dit zo te zien.... Strakke bak trouwens ook die Leon. Ik hoop dat je er met de verzekeringsmaatschappij goed uit kan komen.

Wat een klootviool zeg, die bestuurder van de Berlingo :twisted:

Good luck!

Greetzz,
Jeroen.
RedSun

Post by RedSun »

g-unit wrote:@ RedSun
De Leon was geen Lease auto, was dat maar zo dan had ik nu mijn CTR niet hoeven af te staan aan mijn lieve vriendin.

Hij is ALL-Risk verzekerd, en de expert is vandaag langs geweest.

Hij was van eind augustus -2007, hoe zit dat met de afschrijving?
ik geloof dat als ie jonger was dan 1 jaar kreeg je de volledige nieuw waarde terug, maaar hij is nu al 3 maanden overheen.

Ligt aan de polisvoorwaarden. Sommige verzekeringen kennen een 3 jaar durende nieuwwaarde regeling.

Even afwachten wat de expert voor dagwaarde gaat hanteren, mocht je het er niet mee eens zijn dan kun je altijd een contra-expertise aanvragen.
Nana korobi ya oki
Locked