BMW 330diesel fijne auto?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
RedSun

Post by RedSun »

330D heerlijke auto! echt een kanon zo'n ding.

Impreza ook leuk :)
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Beide mooie auto's maar beide hebben ongelofelijk lelijke velgen :o ops: :razz:
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

haha, ik vind die van de BMW best ok..
Van de Subaru, tja, 15 inch was heel wat in 1998 he.. origineel, mooi is het niet maar ik kan het er mee doen
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:330D heerlijke auto! echt een kanon zo'n ding.

Impreza ook leuk :)

Ik bumperkleef met 200 nog achter dat ding hoor!
Aso links rijders zijn dat...

Maar zal best een fijne auto zijn hoor 8) is maar wat je zoekt in een auto.
RedSun

Post by RedSun »

Achter een 330D? serieus?

Ding heeft 205 pk en 410 NM koppel.
Vind het knap als je kan bumperkleven.

Blijft een diesel dus zal tegen de 200 gereden hebben?
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:Achter een 330D? serieus?

Je laatste zin snap ik niet.
mr. X

Post by mr. X »

Een normale 330D doet ook 'maar' 7.4 naar de 100 en heeft een top van 235. Dan zet ik mijn geld toch ook op de CTR.

De nieuwe 330 zit in 6.2 op de 100 met een begrensde top van 250, dan gaat mijn volle budget weer naar de BMW :D .

Maakt niet uit verder, dingen zijn stukken zuiniger dan de CTR en zo'n auto koop je niet voor zijn snelheid maar een combinatie van. Je kan ze gewoon niet vergelijken.
RedSun

Post by RedSun »

Jo& wrote:
RedSun wrote:Achter een 330D? serieus?

Je laatste zin snap ik niet.

Dat het op de snelweg was tegen de 200 aan. In hoge toeren legt een diesel het af tegen een benzinemotor, zeker als het een hoog toerenblokkie als een VTEC is.

Het koppel is zijn grote kracht, zeker op de snelweg met tussenaceleratie.

Maar ik geloof je hoor dat je op zijn bumper hangt :)
Nana korobi ya oki
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Voordat ik deze discussie aanga 1 ding.

Mijn hart ligt bij Honda, daar zal het altijd blijven liggen. Honda heeft voor mij eeuwig de voorkeur, het doet en zal mij altijd meer blijven doen dan die 'ASO Linksrijders' zoals jij ze noemt van BMW. Ben het met je eens, BMW is een super auto, alleen de mensen die er in rijden zijn (op enkelen na :D ) allemaal rukkertjes! :wink:

Wat betreft de sprint: Als jij feilloos wegrijdt met je CTR zul je dit inderdaad winnen tot 100. Vergeet niet dat de BMW bijna 3 keer jouw koppel heeft en een behoorlijk snel schakelende automaat..

Daarna zul je het met je CTR niet redden. Ik heb meermaals in deze auto gereden en juist op hogere snelheden gaat de 'fut' er meer uit dan in de BMW. Ik kan je op een briefje geven dat die sneller is vanaf +-150 kmpu dan jouw CTR. Ook de tussensprints zul je vaak niet redden met de CTR. Je zegt in hoog toeren legt een dieselmotor het af. Vergeet niet dat jouw CTR misschien hoog in toeren zit, maar een 330d zit bij 200 kmpu lang niet zo hoog als jij!

Qua rijeigenschappen is het verhaal anders. Hoewel de BMW behoorlijk wegligging heeft, legt hij het zeker af tegen een Civic of andere typeR. Qua bochtenwerk, acceleratie en stuureigenschappen overtref je zo'n Duits hok op alle fronten, ook al willen veel typische BMW rijders dat nooit toegeven. De BMW330d is een goeie auto, maar heeft het vooral te danken aan zijn dijk van een motor, die zelfs zo'n zwaargewicht enorm van zijn plaats brengt. Ik moet met de Impreza flink poken om de BMW bij te kunnen benen, dat zegt al heel wat.

Dus eigenlijk: de BMW waar jij achter zat was geen 330 of gaf geen vol gas, dan zou je niet zo makkelijk blijven kleven..
RedSun

Post by RedSun »

bastiaan45 wrote:
CTR misschien hoog in toeren zit, maar een 330d zit bij 200 kmpu lang niet zo hoog als jij!

Uiteraard niet dan zou hij ploffen.
Maar je bent het met me eens dat bij de 3500 toeren de fut er voor het grootste gedeelte uit is.
is een 5traps automaat toch?
Nana korobi ya oki
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

bastiaan45 schreef:

CTR misschien hoog in toeren zit, maar een 330d zit bij 200 kmpu lang niet zo hoog als jij!

Uiteraard niet dan zou hij ploffen.
Maar je bent het met me eens dat bij de 3500 toeren de fut er voor het grootste gedeelte uit is.
is een 5traps automaat toch?

Is inderdaad een 5traps aut. Maar bij 3500 is de fut er zeker niet uit, dit is geenszins te vergelijken met de luie motoren waar je bij de doorsnee diesel aan denkt, deze auto klinkt, rijdt en komt op toeren als een 6-in-lijn benzine 330 van BMW. Ook op 'hoger' toeren (dat is natuurlijk niet met een type-r te vergelijken) gaat dit ding enorm. Tot in de begrenzer toe :D
Heel simpel, het heeft mij als bijna BMW hater weten te overtuigen als een superauto, ik ken geen diesel die dit preseert en zo rijdt, behalve de nieuwe 335d biturbo, das weer andere koek natuurlijk..
RedSun

Post by RedSun »

Mee eens, dat is een uitermate goede diesel, heb er wel in gereden (de E46 volgens mij) maar niet op de snelweg ofzo, dus niet hoog in toeren geweest.

Tis een topdiesel maar er zijn er meerdere hoor, de oude 2.5 V6 van VAG en nu de nieuwe 3 liter en de 2.2 DCAT van Toyota zijn ook zeer potent. Waarbij die van Toyota "maar" een 4 cilinder is met 400 nm, dat is 10 minder dan de zespitter van BMW. Knap staaltje techniek van de japanners weer. Blok ligt ook in de Lexus IS220.
Maar op tussenacceleratie houdt tie de 330 niet bij.
Nana korobi ya oki
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Mee eens, dat is een uitermate goede diesel, heb er wel in gereden (de E46 volgens mij) maar niet op de snelweg ofzo, dus niet hoog in toeren geweest.

Tis een topdiesel maar er zijn er meerdere hoor, de oude 2.5 V6 van VAG en nu de nieuwe 3 liter en de 2.2 DCAT van Toyota zijn ook zeer potent. Waarbij die van Toyota "maar" een 4 cilinder is met 400 nm, dat is 10 minder dan de zespitter van BMW. Knap staaltje techniek van de japanners weer. Blok ligt ook in de Lexus IS220.
Maar op tussenacceleratie houdt tie de 330 niet bij.

Helemaal mee eens. Ik sta er zelf van de kijken dat ik enthousiast ben over een Duitse auto, waar ik normaliter echt niet van onder de indruk ben. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat Japanse techniek makkelijk aan Duitse kan tippen en deze ook ver overstijgt. Het voorbeeld van de Toyota DCAT is een goed voorbeeld, maar vergeet VTEC niet, er is geen enkele fabrikant die een dergelijk potent systeem heeft. Vandaar zal mijn hart altijd bij Japans blijven, en natuurlijk met name Honda.

Maar goed, dit gaat te ver offtopic, misschien goed om een nieuw topic te starten waarin we het over Japanse kwaliteit versus Duitse bokworsten kunnen hebben! :D
RedSun

Post by RedSun »

Idd, zal Frans ff pm-en dat tie hem afsplitst.

VTEC is niet te overtreffen, zelfs niet door een biturbo Supra, het geluid van een Supra met bi-turbo is ongelooflijk geil maar het kan niet aan het VTEC geluid tippen.

Maar we hadden het over Diesels ;)

Ondanks dat ik voor Toyota werk ligt mijn hart bij Honda. Ook al heeft Toyota ook zeer leuke blokkies (meeste is wel oud) ik mis mijn EE9 nog steeds (5 jaar geleden verkocht :/ )
Nana korobi ya oki
RedSun

Post by RedSun »

VERPLAATST!

GAME ON!

waag het niet om nu niks meer te typen in dit vers afgesplitste topic aub. :)
Nana korobi ya oki
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

bastiaan45 wrote:Wat betreft de sprint: Als jij feilloos wegrijdt met je CTR zul je dit inderdaad winnen tot 100. Vergeet niet dat de BMW bijna 3 keer jouw koppel heeft en een behoorlijk snel schakelende automaat..

Daarna zul je het met je CTR niet redden. Ik heb meermaals in deze auto gereden en juist op hogere snelheden gaat de 'fut' er meer uit dan in de BMW. Ik kan je op een briefje geven dat die sneller is vanaf +-150 kmpu dan jouw CTR. Ook de tussensprints zul je vaak niet redden met de CTR. Je zegt in hoog toeren legt een dieselmotor het af. Vergeet niet dat jouw CTR misschien hoog in toeren zit, maar een 330d zit bij 200 kmpu lang niet zo hoog als jij!

Ken een jongen met nieuwe 330d met schnitzer pakket (incl chip + uitlaat)
Ding zit op 270 pk, en in tussen acceleratie's opgaand tot +200 ziet dat ding mijn kont en komt het er niet overuit ;)
Maar goed deze verhalen horen hier niet thuis op dit forum, filmpjes helemaal niet..
roblom

Post by roblom »

Zal eigenlijk al te wachten tot Martin O. weer kwam met de opmerking: 'Kunnen we het weer over tieten hebben'.....
Martin.O

Post by Martin.O »

ik ben 40 jaar geworden en dan doe je dat niet meer

:stampen: TIETEN

:silly: en lekkere kontjes
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Martin.O wrote:ik ben 40 jaar geworden en dan doe je dat niet meer

:stampen: TIETEN

:silly: en lekkere kontjes

hummm... pics please.. :lol: :lol: :lol:

:dontspeak:
RedSun

Post by RedSun »

Martin.O wrote:ik ben 40 jaar geworden en dan doe je dat niet meer

Dan ben je alleen selectief geworden, ervaringsdeskundige maar de liefde blijft :D
Nana korobi ya oki
Locked