Impreza ook leuk

Jo& wrote:RedSun wrote:Achter een 330D? serieus?
Ding heeft 205 pk en 410 NM koppel.
Vind het knap als je kan bumperkleven.
Blijft een diesel dus zal tegen de 200 gereden hebben?
Je laatste zin snap ik niet.
bastiaan45 schreef:
CTR misschien hoog in toeren zit, maar een 330d zit bij 200 kmpu lang niet zo hoog als jij!
Uiteraard niet dan zou hij ploffen.
Maar je bent het met me eens dat bij de 3500 toeren de fut er voor het grootste gedeelte uit is.
is een 5traps automaat toch?
Mee eens, dat is een uitermate goede diesel, heb er wel in gereden (de E46 volgens mij) maar niet op de snelweg ofzo, dus niet hoog in toeren geweest.
Tis een topdiesel maar er zijn er meerdere hoor, de oude 2.5 V6 van VAG en nu de nieuwe 3 liter en de 2.2 DCAT van Toyota zijn ook zeer potent. Waarbij die van Toyota "maar" een 4 cilinder is met 400 nm, dat is 10 minder dan de zespitter van BMW. Knap staaltje techniek van de japanners weer. Blok ligt ook in de Lexus IS220.
Maar op tussenacceleratie houdt tie de 330 niet bij.
bastiaan45 wrote:Wat betreft de sprint: Als jij feilloos wegrijdt met je CTR zul je dit inderdaad winnen tot 100. Vergeet niet dat de BMW bijna 3 keer jouw koppel heeft en een behoorlijk snel schakelende automaat..
Daarna zul je het met je CTR niet redden. Ik heb meermaals in deze auto gereden en juist op hogere snelheden gaat de 'fut' er meer uit dan in de BMW. Ik kan je op een briefje geven dat die sneller is vanaf +-150 kmpu dan jouw CTR. Ook de tussensprints zul je vaak niet redden met de CTR. Je zegt in hoog toeren legt een dieselmotor het af. Vergeet niet dat jouw CTR misschien hoog in toeren zit, maar een 330d zit bij 200 kmpu lang niet zo hoog als jij!