kw variant 1

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

kw variant 1

Post by frederik »

ik heb nu op mijn ep3 de originele ophanging met tein verlagingsveren.

nu vroeg ik me af of een kw variant 1 een mooie upgrade zou zijn voor mijn onderstel kwa handling?

kunnen jullie mij hier iets meer over zeggen ?

weten jullie of de set voor een civic 1.7 cdti 2005 past op een ep3 van 2004?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Rijden weinig met die set hier volgens mij.

En waarom een set die bedoeld is voor een cdti willen hebben op een ctr?
Neem gewoon een set die is ontworpen voor jouw model.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

ja volgens de site van kw is de set voor de cdti hetzelfde als die voor de type-r maar ik vind dit gewoon raar, en ik vroeg me af of dit dan wel klopte :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als dat zo is zou ik niet te veel verwachten van die set!
Het gewicht van een diesel is meestal wel een bak hoger dan die van een benzine motor. Als je dat niet mee neemt in je veer keuze ben je niet echt handig bezig.
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Voor een R zou ik toch minstens voor de variante2 gaan...
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

DC2TYPER wrote:Voor een R zou ik toch minstens voor de variante2 gaan...


ja da heb ik ook al gedacht, maar ik denk dat je mss ook veel kunt omzeep helpen met de handling van de auto door fout ingestelde dempers.
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

frederik wrote:ik denk dat je mss ook veel kunt omzeep helpen met de handling van de auto door fout ingestelde dempers.


Correct, maar dat merk je gauw als het verkeerd afgesteld staat hoor :wink:
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

Post by bartman »

DC2TYPER wrote:Voor een R zou ik toch minstens voor de variante2 gaan...


ik zou niet weten wat er verkeerd is aan v1.

de v1 is niet instelbaar in hardheid maar standaard staan die heel goed afgesteld. als je heel laag gaat staat ie BEENHARD en als je wat omhoog gaat komt ie soepeler.. zeker geschikt om op circuit te rijden.


uit ervaaring, echt TOPmateriaal!
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Zelf heb ik dempers van koni onder mijn integra met originele veren denk ik. Heeft iemand een idee hoe je die instelt of wat je daar aan kan regelen, of waar je zoiets kan laten afstellen of laten controleren ofzo?
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Heb zelf gereden met een Tein Flex systeem op mijn EP3 en werd helemaal krankjorum van het weggedrag.

Vervolgens overgestapt op een KW variant 1, daar ik met vorige auto's zeer goede ervaringen heb gehad met dit systeem.

Ik kan me werkelijk geen betere set voorstellen, dan een set waarbij de engineers de beste balans hebben gevonden tussen functie en sportiviteit.
Ik bedoel we rijden toch niet de hele dag op het circuit ?
Tot op de dag van vandaag ben ik er zeer tevreden over.

Wil je het zelf ervaren, nodig ik je van harte uit om een ritje met mij te maken.

Groeten.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

bedankt allemaal voor jullie reacties,

@ toyz:

bedankt voor het aanbod van eens te komen meerijden maar ik geloof dat het nogal een eindje rijden zal zijn gezien jij nederlander bent en ik belg. maar toch bedankt :wink:
Locked