Lekkage kofferruimte

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Tenck

Lekkage kofferruimte

Post by Tenck »

Ik weet niet of het een vaker voorkomend probleem is, maar ik heb af en toe last van water bij het reservewiel. Zeker als ik in een regenbui heb gereden. Volgens mij komt dat bij de achterlichten vandaan omdat de rubbers niet goed aansluiten, maar het zou net zo goed iets anders kunnen zijn.

Kent iemand dit probleem en de oplossing hiervoor?
RedSun

Post by RedSun »

Het zou kunnen dat de afwatering van je kofferklep verstopt zit.
Er zitten kleine gaatjes aan de onderkant van de klep als het goed is.
Weet niet precies hoe de carrosserie van een EP3 eruit ziet maar dat is doorgaans de plek waar dit zit.
Nana korobi ya oki
Tenck

Post by Tenck »

Ik ga er vanavond gelijk even naar kijken.

thanks!
Steks

Post by Steks »

Ik heb dat zelfde probleem ook gehad, bij mij is het opgelost door de achterlichtunits er in te lijmen, sinds dien geen problemen meer.
FastFWD

Post by FastFWD »

vaak inderdaad de pakking bij je achterlichten, zou ik niet dichtkitten en lamp erin plakken want als je die een keer stuk hebt dan heb je een probleem
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

FastFWD wrote:vaak inderdaad de pakking bij je achterlichten, zou ik niet dichtkitten en lamp erin plakken want als je die een keer stuk hebt dan heb je een probleem

thanks!ik heb het ook, ik vroeg me al af waar het vandaan kwam..
Tenck

Post by Tenck »

Uiteraard geen tijd voor gehad om te kijken, maar ik zal ook gelijk naar de pakkingen van de achterlichten kijken.
Steks

Post by Steks »

FastFWD wrote:vaak inderdaad de pakking bij je achterlichten, zou ik niet dichtkitten en lamp erin plakken want als je die een keer stuk hebt dan heb je een probleem

Dat klopt, maar de pakking vevangen hielp niets, en dan moet je toch wat. Liever wat tobben als als de unit kapot is dan constant een laag water in de kofferbak.
S.J.

Post by S.J. »

Bestel een nieuw achterlicht?
sigur

Post by sigur »

Weet je het zeker dat het via je achterlichten binnen komt? Het kan ook zijn dat je drains verstopt zijn.
Keung

Post by Keung »

Heb al eens meegemaakt dat er waterlekkage via de schroefparkers van de kentekenplaathouder.

Normaliter worden de kentekenplaathouder met twee boutje 10 (M6) + dubbelzijdig tape en/of kneedbare kit rammelvrij vastgemaakt.

Sommigen weten er schroefparkers erin te draaien tegen het rammelen met als gevolg water in de reservewiel bak.

Komt alleen voor bij kentekenplaatmontage in de achterklep o.a Accord en Civic.
Tenck

Post by Tenck »

Kentekenplaat zit zonder parkers erin, dus dat zal het niet zijn.

Het is echt schandalig, maar nog steeds geen tijd gehad om te kijken.
eteuben

Post by eteuben »

Achterlichtunits erin lijmen lijkt me geen goed plan, dan liever even los maken en goed schoon maken of een nieuw rubber erachter.
accord niels

Post by accord niels »

als het via je achterlichten komt, dan dan je kit gebruiken.
3M heeft kit die zacht blijft. deze word ook voor ruiten gebruik die in rubber zitten (die niet zijn gelijmt)

werkt erg goed. en zeer geschikt voor dit soort dingen.
Locked