Moet niet gekker worden he...

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
real187

Post by real187 »

g-unit wrote:310 pk :shock:
Ja, dat ga je krijgen als er een Focus Rs van 300pk komt! :idea:

maar de techniek van het blok is wel goed en interessant, dus niet de normale TFSi maar
TSi dus compressor en turbo. eerst een paar testcases met een 1.4 blok (Touran en Golf)
je kan nu een grote turbo eropschroeven omdat de TurboLAG er niet meer is, de compressor werkt in de lagere regionen.
ik zat zelf eerst te twijfelen om de GolfV te halen met een 1.4TSi blok van 170Pk.
verbaast me niet als er binnenkort een Golf GTi met dezelfde specs komt.
tja en die lage top (relatief tov pk`s) als je maar 6,5K rpm kan moet je wel he!! 8)

geef mij maar mn R. :lol:
Roy

Post by Roy »

Lage top ?? je gaat veel harder in een hatchback dan een standaard M3, M5,M6,SL600,RS4&6,R8,XK-R enz.

wij rijden 235 a 240 max, als ik 255 aantip is dat op mijn navigatie 235
al waneer je 100 rijd is dat 90 .

@D-ToXx2

Als je met een standaard type R met 2 personen 275km'h haalt, :roll: vraag ik me af of je niet een NSX-R bedoelt want die rijdt max op teller 280

De 6.8 en 6.6 tot de echte 100 ( dus 110 teller ) redt bijna geen 1 standaard type R.
Maar dat geeft niet,want zelfde geld voor die andere merken die beweren dat ze dat ook doen of sneller.

In ieder geval als hij 260 echte kilometers draait, wat echt knap is voor een hatchback.
Want bij deze snelheden heb je te maken met je aerodynamica,autos die zulke snelheden halen hebben een andere pk/gewicht verhouding, lager op de wielen en aerodynamische vorm waar door je niet normaal kan zitten zoals: Ferrari's, Porsche,Lambo's enz.
+260km/h Betekent dat die 25 km/h harder gaat dan een R.

Nou ik weet dan niet wat je een relatief lage top noemt, als je 'm op de snelweg zou achtervolgt is die binnen een paar minuten van de horizon verdwenen.

Op de Autobahn :silly:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
real187

Post by real187 »

g-unit wrote:Lage top ?? je gaat veel harder in een hatchback dan een standaard M3, M5,M6,SL600,RS4&6,R8,XK-R enz.

wij rijden 235 a 240 max, als ik 255 aantip is dat op mijn navigatie 235
al waneer je 100 rijd is dat 90 .

@D-ToXx2

Als je met een standaard type R met 2 personen 275km'h haalt, :roll: vraag ik me af of je niet een NSX-R bedoelt want die rijdt max op teller 280

De 6.8 en 6.6 tot de echte 100 ( dus 110 teller ) redt bijna geen 1 standaard type R.
Maar dat geeft niet,want zelfde geld voor die andere merken die beweren dat ze dat ook doen of sneller.

In ieder geval als hij 260 echte kilometers draait, wat echt knap is voor een hatchback.
Want bij deze snelheden heb je te maken met je aerodynamica,autos die zulke snelheden halen hebben een andere pk/gewicht verhouding, lager op de wielen en aerodynamische vorm waar door je niet normaal kan zitten zoals: Ferrari's, Porsche,Lambo's enz.
+260km/h Betekent dat die 25 km/h harder gaat dan een R.

Nou ik weet dan niet wat je een relatief lage top noemt, als je 'm op de snelweg zou achtervolgt is die binnen een paar minuten van de horizon verdwenen.

Op de Autobahn :silly:

ik bedoel dus een lage top in verhouding met aantal pk`s wat hij extra heeft.
kijk dat een Leon FR (229 KM/h vlgs opgaaf) of Focus ST (241 KM/h vlgs opgaaf).
dan is die 310pk (70+) voor de extra 10/15 km/h ook niet echt verantwoord.
dat hij sneller is, dat zal mischien wel. maar hoge toeren draaien is vlgs mij ook niet echt de je van het bij die blokken.
maar tegen een Focus RS zal ik geen nee zeggen. (zonder die spoiler dan)

BTW je navigatie is ook niet geeikt dus daar kan ook een nog foutmarge zitten. en 90 bij 100 is ook een beetje overdreven, dat is 10% afwijking.
ik denk 5 of 6% reeeler is (adhv leeftijd/kwaliteit auto enz).

g-unit wrote:Lage top ?? je gaat veel harder in een hatchback dan een standaard M3, M5,M6,SL600,RS4&6,R8,XK-R enz.

je bedoelt zeker je kan? :shock: 8)
real187

Post by real187 »

focked up foutje
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

ik bedoel niet laag,gaat hard zat :D
vind het raar dat de teller zoveel afwijkt.
en wat is standaard? met mijn modjes tegen een orginele
is het verschil duidelijk te zien.

meteen geprobeerd toen een kameraad van mij ook een EP3 kocht. :wink:
real187

Post by real187 »

D_ToXx² wrote:ik bedoel niet laag,gaat hard zat :D
vind het raar dat de teller zoveel afwijkt.
en wat is standaard? met mijn modjes tegen een orginele
is het verschil duidelijk te zien.

meteen geprobeerd toen een kameraad van mij ook een EP3 kocht. :wink:

tja er zijn wel meerdere factoren die de afwijking bepalen.
bij oudere auto`s kan het zo tot de 10% zijn.
bij nieuwere auto`s is ongeveer rond de 5%
dit is mede afhankelijk van de fabrikant/soort auto enz.
maar de wettelijke max/min afwijking???

en logisch hoe harder je rijd hoe meer hij kan afwijken
wettelijk staat er niks concreet vast denk ik.
GPS kan wel nauwkeurig zijn, maar alleen dan over langere afstand met constante snelheid (logisch toch?)
bv 100km/uur rijden over een afstand van bv 5km of zo.

maarja GPS houd ook geen rekening met je hoogte t.o.v. de sateliet,
dus dat is al 1 afwijking. (is wel minimaal maar toch).
afwijkende bandemaat t.o.v. origineel is ook een factor voor de snelheid. zo zijn er meerdere.

zal het bij mij ook es chekken met mn tomtom
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

jup mijn bandenmaat klopt ook niet meer..
Roy

Post by Roy »

real187 wrote:

Je hebt het toch over de top!!!! nou dan kan je niet dan gaan je!
roblom

Post by roblom »

@real187
Het vermogen dat je nodig hebt om een hogere topsnelheid te bereiken neemt kwadratisch toe. Dus zo gek is dat niet dat hij 70 pk meer heeft maar een niet veel hogere top heeft. Dit heeft hoofdzakelijk te maken met de luchtweerstand (Cw waarde).
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Met de Prelude heb ik met 4 man 245 op de gps gehaald... op de teller, geen idee (JDM)
real187

Post by real187 »

g-unit wrote:
real187 wrote:
"g-unit":1in4rrm8 wrote:Lage top ?? je gaat veel harder in een hatchback dan een standaard M3, M5,M6,SL600,RS4&6,R8,XK-R enz.

met je kan bedoel ik het is mogelijk dat,
maar als ik dat rijtje zie, dan lijkt mij dat daar weinig auto`s in staan die niet sneller dan mijn R zijn. :shock:

roblom wrote:@real187
Het vermogen dat je nodig hebt om een hogere topsnelheid te bereiken neemt kwadratisch toe. Dus zo gek is dat niet dat hij 70 pk meer heeft maar een niet veel hogere top heeft. Dit heeft hoofdzakelijk te maken met de luchtweerstand (Cw waarde).
[/quote:1in4rrm8]

oke, dus als als ik het goed lees dan is het dus mede de vorm van de auto die de top beperkt, en niet alleen het vermogen. ( :D logisch :D )
maar vorm is dus belangerijker dan het vermogen vanaf een bepaald punt.
Jo&

Post by Jo& »

Je km teller wijkt altijd erg af. Teller snelheden kun je niet vergelijken eigenlijk. Honda had graag op de fabrieks gegegevens aangegeven dat hij 260 rijd als die dat kon. Maar dat doet hij echt niet hoor (behalve als je tuned natuurlijk).
Het is wel zo dat zij de minimaal te behalen snelheid opgeven. Dus hij zal best wat harder lopen dan 235, zeker onder goede omstandigheden zoals optimale temperatuur (koud), harde wind mee, heuveltje af, 1 persoon in de auto, goede bandenspanning........
Maar standaard 260 echte kilometers per uur? In your dreams :wink: Hoogstends tellersnelheid. 260 - 10 tot 26 = 250 - 234 km / uur.
Jo&

Post by Jo& »

real187 wrote:
g-unit wrote:
real187 wrote:
"g-unit":q1mdtns9 wrote:Lage top ?? je gaat veel harder in een hatchback dan een standaard M3, M5,M6,SL600,RS4&6,R8,XK-R enz.

maar als ik dat rijtje zie, dan lijkt mij dat daar weinig auto`s in staan die niet sneller dan mijn R zijn. :shock:

oke, dus als als ik het goed lees dan is het dus mede de vorm van de auto die de top beperkt, en niet alleen het vermogen. ( :D logisch :D )
[/quote:q1mdtns9]

Op een gegeven moment is jou vermogen om je auto voor te stuwen gelijk aan de tegenkracht van de lucht. Je behoud je de snelheid waarop je rijd, maar je kunt niet meer versnellen.
Jo&

Post by Jo& »

real187 wrote:
g-unit wrote:
real187 wrote:
"g-unit":11xg2q75 wrote:Lage top ?? je gaat veel harder in een hatchback dan een standaard M3, M5,M6,SL600,RS4&6,R8,XK-R enz.

[/quote:11xg2q75]

Op een gegeven moment is jou vermogen om je auto voor te stuwen gelijk aan de tegenkracht van de lucht. Je behoud je de snelheid waarop je rijd, maar je kunt niet meer versnellen.

Mocht je een hogere top willen, dan klopt het wat Roblom zegt, het vermogen wat je nodig hebt neemt kwardratisch toe hoe sneller je rijd.

Als je nagaat dat een SL 65 AMG ongeveer 300km/uur kan, maar wel iets van 625 pk heeft. En aerodynamischer is dan een CTR maar net 425 pk meer, dan is dat relatief weinig wat hij harder kan; 60 km/uur met 425 pk meer...! Dus ja als jij je CTR tuned en je hebt 10pktjes extra... teken maar uit op je grafisch rekenmachine :wink:

Je merkt het wel iets, want ik (geheel standaard) heb een keer tegen Urvin geraced (Vtec controller, complete uitlaatlijn vervangen etc.etc.) en ik merkte dat hij nét iets meer topvermogen had dan ik. Maar hij rijd mij niet zoek, maar hij kan nét iets langer door versnellen en gaat misschien 3km harder ofzo. Dus uiteindelijk rijd hij wel bij me weg.
Filmpje moet ergens nog op Youtube staan...
Roy

Post by Roy »

He he er zijn toch wel mensen hier op het forum met verstand van autos.

Naast aerodynamica moet je ook het eind overbrenging niet vergeten
een grotere eind overbrenging betekent een langzamere sprint, en een kleinere, een lagere top.
wesjes

Post by wesjes »

Kheb liever een kleinere :) , acceleratie is veel leuker dan snelheid
Gangaran

Post by Gangaran »

Hey Jo, ik zat met nog iemand in de auto, wij beide zijn 100+kg :shock: en jij zat met een vriendin, waarschijnlijk samen 100kg 8) .
Gewicht speelt een belangrijke rol. Mijn interieur heb ik nu eruit gehaald en merk een groot verschil.
(Heb geen VTEC controller.)
Keung

Re: Moet niet gekker worden he...

Post by Keung »

LCR wrote:WTH en ze weten niet hoe ze al die pk's op de voorwielen :shock: kwijtkunnen :lol:

Power is nothing without control...
Jo&

Post by Jo& »

Gangaran wrote:Hey Jo, ik zat met nog iemand in de auto, wij beide zijn 100+kg :shock: en jij zat met een vriendin, waarschijnlijk samen 100kg 8) .
Gewicht speelt een belangrijke rol. Mijn interieur heb ik nu eruit gehaald en merk een groot verschil.
(Heb geen VTEC controller.)

Ja dat scheelt ook. Nou wij zijn wel iets meer dan 100kg bij elkaar, ik denk ongeveer 120 ofzo. Maar ik heb wel altijd heel veel zooi in me auto liggen (brandblussertje, schoenen, jas etc etc...)
S.J.

Post by S.J. »

Schoenen en een jas wegen ook zo zwaar he :P
Locked