Olie op de weg

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Olie op de weg

Post by S.J. »

eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Heb zelf 1x olie op de weg gehad voor een rotonde. Kon sturen en remmen wat ik wou, maar ging gewoon rechtdoor, totdat ik op het allerlaatst nog net grip kreeg, anders was mijn vorige auto toen al gestrand op een betonnen middencirkel van de rotonde.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Heb het ook een keer gehad. Scary....
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Heeft ie mooi gered, die vangrails staan lekker dicht op de weg.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Damn zeer netjes opgevangen ja....
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Kende je die nog niet?

Heb hem al een tijdje geleden gevonden. Érg nette actie. Dat is een van de redenen waarom je de handen op kwart voor 3 moet houden.
Ga eens na wat er gebeurd als je met één handje boven op het stuur hangt. NO way dat je die ooit nog corrigeert.

Hij heeft wel het voordeel van een AWD. Zowel met een FWD als RWD had hij dit niet gered.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

geen wonder dat ie zo sloom uitstapt...

en is het echt een quattro? :o ops:
breekt uit als de hell.. en zeer netjus opgevangen :shock:
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Vind het niet eens een slecht geluid voor een audi.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Hoe weet je dat het een quattro is? Zegt hij dat ofzo?

(heb hem zonder geluid gekeken)
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Het lijkt erop dat hij ruim van te voren een waarschuwing krijgt via matrix borden. Daarna blijft hij veel te hard door rijden met de bijna crash als gevolg.

Daarna gaat hij op een plaats vlak na het gladde punt stil staan en stapt uit?!? Helemaal geen goed idee (rijden volgens mij een hoop andere auto's op de weg die ook het gladde punt tegen gaan komen)

Domme actie
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Om nog maar te zwijgen over de manier hoe hij het invoegende verkeer weinig ruimte geeft....
Nana korobi ya oki
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

RedSun wrote:Hoe weet je dat het een quattro is? Zegt hij dat ofzo?

(heb hem zonder geluid gekeken)

Net na de slip zegt ie Quattro

Katana wrote:Het lijkt erop dat hij ruim van te voren een waarschuwing krijgt via matrix borden. Daarna blijft hij veel te hard door rijden met de bijna crash als gevolg.

Daarna gaat hij op een plaats vlak na het gladde punt stil staan en stapt uit?!? Helemaal geen goed idee (rijden volgens mij een hoop andere auto's op de weg die ook het gladde punt tegen gaan komen)

Domme actie

Ik zie niets op de borden staan.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

37 sec
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

Katana wrote:Het lijkt erop dat hij ruim van te voren een waarschuwing krijgt via matrix borden. Daarna blijft hij veel te hard door rijden met de bijna crash als gevolg.

Daarna gaat hij op een plaats vlak na het gladde punt stil staan en stapt uit?!? Helemaal geen goed idee (rijden volgens mij een hoop andere auto's op de weg die ook het gladde punt tegen gaan komen)

Domme actie


punt 1: ik kan het niet lezen wat er staat.. maar wel een waarschuwing.

punt 2: dit is een normale reactie, ik zou niet weten wat ik in zo'n sitautie zelf had gedaan.. het van en had beter is achteraf...

maar als voorbeeld: hoeveel autorijders weten wat hun auto kan op A.B.S(bochten) remmen? laat staan een slipcurcus volgen met hun nieuwe auto zodat ze wat voorbereid zijn?het zullen er niet veel zijn. :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Waar het om gaat is dat men in het verkeer aan andere denkt en hun veiligheid.

Je ziet een andere auto wel direct in de remmen gaan na het bord. Ik geloof dat dit in Duitsland is en daar leert men heel anders auto rijden. Een waarschuwing is geen advies maar een keihard bevel. Waarom? Als er een kettingbotsing gebeurt na een bocht en men nadert met zeer hoge snelheid is het niet voldoende om 10-15km langzamer te gaan rijden. Dan moet je remmen.

Een van de belangrijkste lessen van een slipcursus is de theorie. Hierin leer je met welke factor de remweg toeneemt als je de snelheid opvoert.

Het is makkelijk praten achteraf, spectaculair om het filmje te zien maar de les is naar mijn idee (op de openbare weg) "waarschuwings borden zijn er niet voor niets en als er een incident is denk niet alleen aan jezelf maar ook aan andere.

Hard rijden is leuk maar veilig autorijden is anticiperen op ander mans fouten. Ook als je er zelf een maakt.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Helaas worden matrix borden in Nederland te vaak te pas en te onpas gebruikt. Walgelijk. Het komt maar zelden voor dat een matrix bord daadwerkelijk goed gebruikt wordt.

In Duitsland moet ik je gelijk geven. Bij weg werkzaamheden gaan ze ook altijd vol op de rem.
Helaas is het in Nederland nog altijd bedroevend geregeld met het wegen netwerk.

Eurlings heeft nu weer een 'goed' idee.

De snelheid wordt verhoogt naar 100 km/h op de 80 km/h wegen en op de grote probleem punten lekker 4 rijbanen langs elkaar.
Nee, dit zal niet de oplossing zijn.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

bij spoorweg horst middenpeelweg in de buurt hebben ze pas geleden een rotonde gemaakt en stonden op een stuk van 500 meter geteld 18 borden van 1 kant aankomend(50,werkzaamheden,in-uitvoegend werkverkeer,weet ze zo niet uit mijn hoofd..) de borden stonden er ook toen er een 3 weken niemand aan het werk was, de helft van de borden kon weg,was niet van toepassing

bij circuit de peel de weg hebben ze een nieuw fietspad aangelegd: op een stuk van 7 km hebben ze borden van 50 enz geplaatst ongeveer hetzelfde als hier boven van toepassing, gevolg: in een 2 maanden al een al 3 aanrijdingen doordat mensen die er dagelijks rijden iemand inhaalt die er niet dagelijks rijd.. en dat alleen wat ik weet om 7.30 ongeveer.

je word hier gewoon gek van de info die ze je geven of zijn er niet eens een x weken aan het werk of zijn op het einde van de (7km) weg aan het werk...

duitsland:geflitst worden bij werkzaamheden = dubbel( en terecht), wat er aangegeven wordt is zo(dus niet over een x km tenzij het erbij staat), 80 km weg gaat net ervoor over op 50 via een bord. de deutsche pliesie gaat niet of weinig flitsen op de overzichtelijke 80 weg,maar staat op het 50 stuk..
en veel bij werkzaamheden..

lange rechten wegen (met overzichtelijke afslagen) is 100. niet zoals hier dat ze de weg 60 maken. daar denken ze niet aan het geld,maar aan de bestuurder/veiligheid..
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

mr. X wrote:Helaas worden matrix borden in Nederland te vaak te pas en te onpas gebruikt. Walgelijk. Het komt maar zelden voor dat een matrix bord daadwerkelijk goed gebruikt wordt.
.


Ik vind de matrix borden prima werken. Als de lampen knipperen ver vooruit ga ik van het gas. Dit betekent namelijk dat er verkeer stil staat. Gas geven heeft dus geen nut. Als er file of beginnende file staat is blijven rollen minder frustrerend als steeds remmen en gas geven.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

Katana wrote:
mr. X wrote:Helaas worden matrix borden in Nederland te vaak te pas en te onpas gebruikt. Walgelijk. Het komt maar zelden voor dat een matrix bord daadwerkelijk goed gebruikt wordt.
.


Ik vind de matrix borden prima werken. Als de lampen knipperen ver vooruit ga ik van het gas. Dit betekent namelijk dat er verkeer stil staat. Gas geven heeft dus geen nut. Als er file of beginnende file staat is blijven rollen minder frustrerend als steeds remmen en gas geven.


goede info! nog niet eens opgevallen..
heb er nog nooit van gehoord/gelezen :o ops:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ben ik het met je eens Frans. Ik moet inderdaad even mijn mening enigsinds bijstellen.

De opzet van de matrix borden zijn wel goed, was het niet dat al die zakenpikjes nog snel even voor je moeten kruipen. Zodoende komen ze veels te hard aan, gaan te hard en te lang op de rem. Remmen verder af dan het verkeer waar ze naartoe rijden en staan uiteindelijk stil. Zodoende verplaatst de file zich ook altijd en krijg je de golf beweging (die wordt ook nog veroorzaakt door meerdere redenen, maar dit is er wel een van). Dit is ook de reden dat het verkeer tot een complete stop kan komen op de snelweg.
Denk er eens over na. Het is toch absurd om te beseffen dat je STIL staat op een SNELweg? Je moet gas geven op een snelweg, niet op de rem, dat is negens voor nodig.
Helaas snapt niemand dat, als je simpel doet wat op de borden staat, lost de file vanzelf oplost.
Locked