Olie op de weg
Kende je die nog niet?
Heb hem al een tijdje geleden gevonden. Érg nette actie. Dat is een van de redenen waarom je de handen op kwart voor 3 moet houden.
Ga eens na wat er gebeurd als je met één handje boven op het stuur hangt. NO way dat je die ooit nog corrigeert.
Hij heeft wel het voordeel van een AWD. Zowel met een FWD als RWD had hij dit niet gered.
Heb hem al een tijdje geleden gevonden. Érg nette actie. Dat is een van de redenen waarom je de handen op kwart voor 3 moet houden.
Ga eens na wat er gebeurd als je met één handje boven op het stuur hangt. NO way dat je die ooit nog corrigeert.
Hij heeft wel het voordeel van een AWD. Zowel met een FWD als RWD had hij dit niet gered.
Het lijkt erop dat hij ruim van te voren een waarschuwing krijgt via matrix borden. Daarna blijft hij veel te hard door rijden met de bijna crash als gevolg.
Daarna gaat hij op een plaats vlak na het gladde punt stil staan en stapt uit?!? Helemaal geen goed idee (rijden volgens mij een hoop andere auto's op de weg die ook het gladde punt tegen gaan komen)
Domme actie
Daarna gaat hij op een plaats vlak na het gladde punt stil staan en stapt uit?!? Helemaal geen goed idee (rijden volgens mij een hoop andere auto's op de weg die ook het gladde punt tegen gaan komen)
Domme actie
RedSun wrote:Hoe weet je dat het een quattro is? Zegt hij dat ofzo?
(heb hem zonder geluid gekeken)
Net na de slip zegt ie Quattro
Katana wrote:Het lijkt erop dat hij ruim van te voren een waarschuwing krijgt via matrix borden. Daarna blijft hij veel te hard door rijden met de bijna crash als gevolg.
Daarna gaat hij op een plaats vlak na het gladde punt stil staan en stapt uit?!? Helemaal geen goed idee (rijden volgens mij een hoop andere auto's op de weg die ook het gladde punt tegen gaan komen)
Domme actie
Ik zie niets op de borden staan.
Katana wrote:Het lijkt erop dat hij ruim van te voren een waarschuwing krijgt via matrix borden. Daarna blijft hij veel te hard door rijden met de bijna crash als gevolg.
Daarna gaat hij op een plaats vlak na het gladde punt stil staan en stapt uit?!? Helemaal geen goed idee (rijden volgens mij een hoop andere auto's op de weg die ook het gladde punt tegen gaan komen)
Domme actie
punt 1: ik kan het niet lezen wat er staat.. maar wel een waarschuwing.
punt 2: dit is een normale reactie, ik zou niet weten wat ik in zo'n sitautie zelf had gedaan.. het van en had beter is achteraf...
maar als voorbeeld: hoeveel autorijders weten wat hun auto kan op A.B.S(bochten) remmen? laat staan een slipcurcus volgen met hun nieuwe auto zodat ze wat voorbereid zijn?het zullen er niet veel zijn. :wink:
Waar het om gaat is dat men in het verkeer aan andere denkt en hun veiligheid.
Je ziet een andere auto wel direct in de remmen gaan na het bord. Ik geloof dat dit in Duitsland is en daar leert men heel anders auto rijden. Een waarschuwing is geen advies maar een keihard bevel. Waarom? Als er een kettingbotsing gebeurt na een bocht en men nadert met zeer hoge snelheid is het niet voldoende om 10-15km langzamer te gaan rijden. Dan moet je remmen.
Een van de belangrijkste lessen van een slipcursus is de theorie. Hierin leer je met welke factor de remweg toeneemt als je de snelheid opvoert.
Het is makkelijk praten achteraf, spectaculair om het filmje te zien maar de les is naar mijn idee (op de openbare weg) "waarschuwings borden zijn er niet voor niets en als er een incident is denk niet alleen aan jezelf maar ook aan andere.
Hard rijden is leuk maar veilig autorijden is anticiperen op ander mans fouten. Ook als je er zelf een maakt.
Je ziet een andere auto wel direct in de remmen gaan na het bord. Ik geloof dat dit in Duitsland is en daar leert men heel anders auto rijden. Een waarschuwing is geen advies maar een keihard bevel. Waarom? Als er een kettingbotsing gebeurt na een bocht en men nadert met zeer hoge snelheid is het niet voldoende om 10-15km langzamer te gaan rijden. Dan moet je remmen.
Een van de belangrijkste lessen van een slipcursus is de theorie. Hierin leer je met welke factor de remweg toeneemt als je de snelheid opvoert.
Het is makkelijk praten achteraf, spectaculair om het filmje te zien maar de les is naar mijn idee (op de openbare weg) "waarschuwings borden zijn er niet voor niets en als er een incident is denk niet alleen aan jezelf maar ook aan andere.
Hard rijden is leuk maar veilig autorijden is anticiperen op ander mans fouten. Ook als je er zelf een maakt.
Helaas worden matrix borden in Nederland te vaak te pas en te onpas gebruikt. Walgelijk. Het komt maar zelden voor dat een matrix bord daadwerkelijk goed gebruikt wordt.
In Duitsland moet ik je gelijk geven. Bij weg werkzaamheden gaan ze ook altijd vol op de rem.
Helaas is het in Nederland nog altijd bedroevend geregeld met het wegen netwerk.
Eurlings heeft nu weer een 'goed' idee.
De snelheid wordt verhoogt naar 100 km/h op de 80 km/h wegen en op de grote probleem punten lekker 4 rijbanen langs elkaar.
Nee, dit zal niet de oplossing zijn.
In Duitsland moet ik je gelijk geven. Bij weg werkzaamheden gaan ze ook altijd vol op de rem.
Helaas is het in Nederland nog altijd bedroevend geregeld met het wegen netwerk.
Eurlings heeft nu weer een 'goed' idee.
De snelheid wordt verhoogt naar 100 km/h op de 80 km/h wegen en op de grote probleem punten lekker 4 rijbanen langs elkaar.
Nee, dit zal niet de oplossing zijn.
bij spoorweg horst middenpeelweg in de buurt hebben ze pas geleden een rotonde gemaakt en stonden op een stuk van 500 meter geteld 18 borden van 1 kant aankomend(50,werkzaamheden,in-uitvoegend werkverkeer,weet ze zo niet uit mijn hoofd..) de borden stonden er ook toen er een 3 weken niemand aan het werk was, de helft van de borden kon weg,was niet van toepassing
bij circuit de peel de weg hebben ze een nieuw fietspad aangelegd: op een stuk van 7 km hebben ze borden van 50 enz geplaatst ongeveer hetzelfde als hier boven van toepassing, gevolg: in een 2 maanden al een al 3 aanrijdingen doordat mensen die er dagelijks rijden iemand inhaalt die er niet dagelijks rijd.. en dat alleen wat ik weet om 7.30 ongeveer.
je word hier gewoon gek van de info die ze je geven of zijn er niet eens een x weken aan het werk of zijn op het einde van de (7km) weg aan het werk...
duitsland:geflitst worden bij werkzaamheden = dubbel( en terecht), wat er aangegeven wordt is zo(dus niet over een x km tenzij het erbij staat), 80 km weg gaat net ervoor over op 50 via een bord. de deutsche pliesie gaat niet of weinig flitsen op de overzichtelijke 80 weg,maar staat op het 50 stuk..
en veel bij werkzaamheden..
lange rechten wegen (met overzichtelijke afslagen) is 100. niet zoals hier dat ze de weg 60 maken. daar denken ze niet aan het geld,maar aan de bestuurder/veiligheid..
bij circuit de peel de weg hebben ze een nieuw fietspad aangelegd: op een stuk van 7 km hebben ze borden van 50 enz geplaatst ongeveer hetzelfde als hier boven van toepassing, gevolg: in een 2 maanden al een al 3 aanrijdingen doordat mensen die er dagelijks rijden iemand inhaalt die er niet dagelijks rijd.. en dat alleen wat ik weet om 7.30 ongeveer.
je word hier gewoon gek van de info die ze je geven of zijn er niet eens een x weken aan het werk of zijn op het einde van de (7km) weg aan het werk...
duitsland:geflitst worden bij werkzaamheden = dubbel( en terecht), wat er aangegeven wordt is zo(dus niet over een x km tenzij het erbij staat), 80 km weg gaat net ervoor over op 50 via een bord. de deutsche pliesie gaat niet of weinig flitsen op de overzichtelijke 80 weg,maar staat op het 50 stuk..
en veel bij werkzaamheden..
lange rechten wegen (met overzichtelijke afslagen) is 100. niet zoals hier dat ze de weg 60 maken. daar denken ze niet aan het geld,maar aan de bestuurder/veiligheid..
mr. X wrote:Helaas worden matrix borden in Nederland te vaak te pas en te onpas gebruikt. Walgelijk. Het komt maar zelden voor dat een matrix bord daadwerkelijk goed gebruikt wordt.
.
Ik vind de matrix borden prima werken. Als de lampen knipperen ver vooruit ga ik van het gas. Dit betekent namelijk dat er verkeer stil staat. Gas geven heeft dus geen nut. Als er file of beginnende file staat is blijven rollen minder frustrerend als steeds remmen en gas geven.
Katana wrote:mr. X wrote:Helaas worden matrix borden in Nederland te vaak te pas en te onpas gebruikt. Walgelijk. Het komt maar zelden voor dat een matrix bord daadwerkelijk goed gebruikt wordt.
.
Ik vind de matrix borden prima werken. Als de lampen knipperen ver vooruit ga ik van het gas. Dit betekent namelijk dat er verkeer stil staat. Gas geven heeft dus geen nut. Als er file of beginnende file staat is blijven rollen minder frustrerend als steeds remmen en gas geven.
goede info! nog niet eens opgevallen..
heb er nog nooit van gehoord/gelezen

Ben ik het met je eens Frans. Ik moet inderdaad even mijn mening enigsinds bijstellen.
De opzet van de matrix borden zijn wel goed, was het niet dat al die zakenpikjes nog snel even voor je moeten kruipen. Zodoende komen ze veels te hard aan, gaan te hard en te lang op de rem. Remmen verder af dan het verkeer waar ze naartoe rijden en staan uiteindelijk stil. Zodoende verplaatst de file zich ook altijd en krijg je de golf beweging (die wordt ook nog veroorzaakt door meerdere redenen, maar dit is er wel een van). Dit is ook de reden dat het verkeer tot een complete stop kan komen op de snelweg.
Denk er eens over na. Het is toch absurd om te beseffen dat je STIL staat op een SNELweg? Je moet gas geven op een snelweg, niet op de rem, dat is negens voor nodig.
Helaas snapt niemand dat, als je simpel doet wat op de borden staat, lost de file vanzelf oplost.
De opzet van de matrix borden zijn wel goed, was het niet dat al die zakenpikjes nog snel even voor je moeten kruipen. Zodoende komen ze veels te hard aan, gaan te hard en te lang op de rem. Remmen verder af dan het verkeer waar ze naartoe rijden en staan uiteindelijk stil. Zodoende verplaatst de file zich ook altijd en krijg je de golf beweging (die wordt ook nog veroorzaakt door meerdere redenen, maar dit is er wel een van). Dit is ook de reden dat het verkeer tot een complete stop kan komen op de snelweg.
Denk er eens over na. Het is toch absurd om te beseffen dat je STIL staat op een SNELweg? Je moet gas geven op een snelweg, niet op de rem, dat is negens voor nodig.
Helaas snapt niemand dat, als je simpel doet wat op de borden staat, lost de file vanzelf oplost.