FN2 .... 10m TRAKK!
Dealer zal altijd voor de goedkoopste oplossing gaan, daarom vervangen ze 1. Of dit verstandiger is kijken ze niet naar. Tis immers hun portemonnee. Werk en geld dat geclaimd moet worden.
Misschien, maar dat zou eigenlijk niet mogen, gaan ze geld vragen (coulance regeling) voor de 2e te plaatsen. Alleen zou jij je kunnen beroepen op het feit dat er een ondeugdelijk product aan je geleverd is, plus zit je nog ruim in de garantieperiode!
Misschien, maar dat zou eigenlijk niet mogen, gaan ze geld vragen (coulance regeling) voor de 2e te plaatsen. Alleen zou jij je kunnen beroepen op het feit dat er een ondeugdelijk product aan je geleverd is, plus zit je nog ruim in de garantieperiode!
eteuben wrote:Dealer zal altijd voor de goedkoopste oplossing gaan, daarom vervangen ze 1. Of dit verstandiger is kijken ze niet naar. Tis immers hun portemonnee. Werk en geld dat geclaimd moet worden.
Een dealer handelt alleen volgens de (garantie)voorschriften van Honda zelf.
Honda bepaald wat de dealer wel en niet mag vervangen en dus ook de prijs van de oplossing!
De dealer stelt diagnose, oorzaak gevonden, claimt in overleg met Honda het betreffende defecte, ondeugdelijke onderdeel en krijgt deze automatisch uitgeleverd.
Honda vraagt ook onderdelen op, waneer deze onterecht voor garantie is geclaimd mag de dealer het zelf gaan betalen.
Bij een auto van 2 maanden oud is het verschil in schokdempers nagenoeg te verwaarlozen.
Gisteren is rechtsvoor de schokdemper vernieuwd, het enige verschil met de oude was dat er nu tussen veer en schotel bij de nieuwe uitvoering een rubber zit, volgens de monteur zou ik er niets van merken.
Vanmorgen bij de eerste rit, nadat hij de hele nacht stilgestaan heeft toch weer het vreemde geluid, wel iets zachter en ik meen dat het nu niet meer van rechtsvoor kwam maar dat het verplaatst is naar midden-linksvoor, vrouwtje zat naast me en die zijn moeilijk stil te houden :twisted:
Volgende keer wanneer ik alleen in de auto zit ga ik dit goed in de gaten houden.
Er was een bericht uit Japan gekomen naar aanleiding van mijn vele oproepen op verschillende forums en ook per email aan Swindon met de volgende mededeling: het geluid wordt veroorzaakt door de VSA pomp, hoeveel pompen heeft dat ding uberhaupt :razz: :-? omdat je na verloop van tijd drukverlies hebt in dat systeem/ieder systeem wordt dit na een paar meter weer op druk gebracht, het klinkt erg aannemelijk
:-?
Omdat er een knopje VSA off zit zou ik dit dus moeten kunnen controleren... morgen ff checken :wink: :razz:
Vanmorgen bij de eerste rit, nadat hij de hele nacht stilgestaan heeft toch weer het vreemde geluid, wel iets zachter en ik meen dat het nu niet meer van rechtsvoor kwam maar dat het verplaatst is naar midden-linksvoor, vrouwtje zat naast me en die zijn moeilijk stil te houden :twisted:
Volgende keer wanneer ik alleen in de auto zit ga ik dit goed in de gaten houden.
Er was een bericht uit Japan gekomen naar aanleiding van mijn vele oproepen op verschillende forums en ook per email aan Swindon met de volgende mededeling: het geluid wordt veroorzaakt door de VSA pomp, hoeveel pompen heeft dat ding uberhaupt :razz: :-? omdat je na verloop van tijd drukverlies hebt in dat systeem/ieder systeem wordt dit na een paar meter weer op druk gebracht, het klinkt erg aannemelijk
:-?
Omdat er een knopje VSA off zit zou ik dit dus moeten kunnen controleren... morgen ff checken :wink: :razz:
ik heb het geluid ook bij mn ep3, alleen is het niet zo hard als bij jouw, en is idd alleen als je vanuit stilstand wegrijd. en na lange tijd gereden te hebben is het geluid ook veel minder.
btw is je vsa dan ook echt de oorzaak, heb je het al getest met de vsa uit?
toch maar ff bij de dealer laten chekken.
btw is je vsa dan ook echt de oorzaak, heb je het al getest met de vsa uit?
toch maar ff bij de dealer laten chekken.
het "TRAKK" geluid blijft, ook met VSA off :-?
heb vanmiddag geinformeerd en de pomp blijft werken met VSA off
dus kan met VSA off niet nagegaan worden of het de pomp is.
heb weer iets nieuws erbij :cry:
met precies 5000km op de klok sinds vandaag bij het sturen
iedere keer een "PLONG" te horen, alsof er een steentje onder het wiel wegspringt. stuur linksom of rechtsom maakt niet uit, je hoort het voor en achter, links en rechts :cry:
naar de dealer maar weer, de monteur het geluid laten horen en volgens hem is het iets met de veren :cry:
zelfs tijdens stilstand krijg je het, draaiende met het stuur, te horen :-?
doodziek wordt ik van al die geluiden, 25 jaar honda en nog nooit zoveel
vreemde geluiden gehoort als in deze :cry:
heb vanmiddag geinformeerd en de pomp blijft werken met VSA off
dus kan met VSA off niet nagegaan worden of het de pomp is.
heb weer iets nieuws erbij :cry:
met precies 5000km op de klok sinds vandaag bij het sturen
iedere keer een "PLONG" te horen, alsof er een steentje onder het wiel wegspringt. stuur linksom of rechtsom maakt niet uit, je hoort het voor en achter, links en rechts :cry:
naar de dealer maar weer, de monteur het geluid laten horen en volgens hem is het iets met de veren :cry:
zelfs tijdens stilstand krijg je het, draaiende met het stuur, te horen :-?
doodziek wordt ik van al die geluiden, 25 jaar honda en nog nooit zoveel
vreemde geluiden gehoort als in deze :cry:
Het "PLONG" geluid komt door een draaiende/ torderende spiraalveer t.o.v. schokdemper.
Waneer de spiraalveer niet goed in de bovenste en onderste veerschotel ligt, kan deze het "PLONG" geluid veroorzaken.
Bij de 8th gen Civic is het goed opletten bij het ontspannen van de spiraalveer, de veerschotels verdraaien zich te makkelijk uit z'n positie tegenover de spiraalveer.
Betreft het TRAKK geluid:
Mogelijk dat er een softwarefout of een DTC foutcode opgeslagen blijft zitten. Zijn alle foutcodes uitgelezen en gewist? Neem aan van wel.
Probeer anders eens de minpool van de accu los te koppelen en na 5 min. weer vastzetten om hiermee alles te resetten.
Waneer de spiraalveer niet goed in de bovenste en onderste veerschotel ligt, kan deze het "PLONG" geluid veroorzaken.
Bij de 8th gen Civic is het goed opletten bij het ontspannen van de spiraalveer, de veerschotels verdraaien zich te makkelijk uit z'n positie tegenover de spiraalveer.
Mogelijk dat er een softwarefout of een DTC foutcode opgeslagen blijft zitten. Zijn alle foutcodes uitgelezen en gewist? Neem aan van wel.
Probeer anders eens de minpool van de accu los te koppelen en na 5 min. weer vastzetten om hiermee alles te resetten.
heb het vermoeden dat het geluid veroorzaakt wordt door die nieuwe schokbreker rechtsvoor en heb kenbaar gemaakt dat ik de oude teruggeplaatst wil hebben omdat het vervangen van de schokbreker bedoelt was om het "TRAKK" te verhelpen maar dit niet geholpen heeft en er nu een ander nieuw geluid "PONG" bijgekomen is, binnenkort maar weer een afspraak maken.
wat betreft het "TRAKK" geluid rechtsvoor in de motorruimte denk ik dat ze niets gemeten of uitgelezen hebben, alleen maar een schokbreker vernieuwd en nu de fabriek zegt dat het de VSA pomp is die het systeem op druk brengt kan de dealer er niets meer aan doen :-?
een reset is een optie natuurlijk :wink:
wat betreft het "TRAKK" geluid rechtsvoor in de motorruimte denk ik dat ze niets gemeten of uitgelezen hebben, alleen maar een schokbreker vernieuwd en nu de fabriek zegt dat het de VSA pomp is die het systeem op druk brengt kan de dealer er niets meer aan doen :-?
een reset is een optie natuurlijk :wink:
Keung wrote:Het "PLONG" geluid komt door een draaiende/ torderende spiraalveer t.o.v. schokdemper.
Woensdag wordt de oude schokdemper weer teruggeplaatst, hopelijk
is het plong geluid dan weer verdwenen.
Op mijn vraag of het niet verstandig is om de foutcodes uit te lezen kreeg ik als antwoord dat ze pas uitlezen wanneer er een lampje blijft branden :cry:
Ben er achter gekomen dat het "TRAKK" geluid niet binnen een bepaalde afstand komt maar bij 13-14 KM/H.
Tevens verzocht om a.s. Woensdag de remmen rechtsvoor na te kijken
want ik heb de laatste weken bij ongeveer 10 remmingen vreemde geluiden gehoord rechtsvoor ( KRRR.. KRRR.. KRRR.. KRRR.. KRRR.. ) en voelde dit ook in de rempedaal en volgens mij is het niet de ABS want dat is veel heviger wanneer die in werking komt.
Heb het idee dat mijn Civic Type R rechtsvoor op een blauwe Maandagmorgen in elkaar gezet is.