FN2 .... 10m TRAKK!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Luud

FN2 .... 10m TRAKK!

Post by Luud »

Mijn 2 maanden oude Civic Type R (FN2) laat een vreemd geluid horen bij wegrijden binnen de eerste 10 meter wanneer deze langere tijd stilgestaan heeft, het geluid klinkt als: TRAKK!, hoorbaar rechtsvoor in de motorruimte :-?
De dealer/hoofdmonteur heeft er nog geen antwoord op wat dit zou kunnen veroorzaken en nu hebben we een opname gemaakt met een GSM welke we rechtsvoor in de motorruimte geplaatst hebben.
De avond van te voren heb ik de auto gebracht zodat deze de hele nacht stilgestaan heeft en 's morgensvroeg bij het openen van de garage heb ik samen met de monteur de opname gemaakt. Deze opname is verstuurd naar de importeur en ik zal hem ook ergens (moet ik nog ff uitzoeken) online zetten in de hoop dat er misschien iemand op dit forum is die weet waar dit vreemd geluid vandaan komt.
Ik meen zelfs dat het geluid er ook is wanneer de auto maar eventjes stilgestaan heeft, alleen is het dan veel stiller.
Luud

Post by Luud »

http://nl.youtube.com/watch?v=JmBmb-5Ehu8

wie weet waardoor dit vreemde geluid (TRAKK!) wordt veroorzaakt :?:
roblom

Post by roblom »

Kan het geluid niet echt van het geluid onderscheiden :D

Enige wat ik kan bedenken is dat het iets is wat slecht gesmeert word waardoor na wat langer stilstaan alle olie eruit is weggezakt en het ecen duurt voordat de olie het weer smeert. Maar heb alleen geen flauw idee wat dat zou kunnen zijn.
Luud

Post by Luud »

het vreemde geluid is hoorbaar na 1 minuut en 2 seconden :-?
HONDA

Post by HONDA »

Is het geen remblokje wat loschiet of gebeurt het al tijdens het stationair draaien?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
AllGo

Post by AllGo »

Heej.. Hensgens?

Bijgeluiden van de FN2 zijn er nog wel.. Ik schat op de schokbrekers... Ik heb dat probleem achter..
Nick

Post by Nick »

Ik heb ook een TRAKK bij mijn FN2.. dit bij stevig remmen stevig wegrijden.. heeft te maken met "smeer"vet dat tussen het chassi zit en nog iets... binnenkort gaat mijn auto naar de dealer toe om dit op te lossen.. en tevens een 80.000 km service beurt hehe :evil:
Luud

Post by Luud »

HONDA wrote:Is het geen remblokje wat loschiet of gebeurt het al tijdens het stationair draaien?

al laat ik hem 30 minuten stationair draaien voordat ik ga rijden het maakt niet uit, binnen 10 m TRAKK!
ik zal eens een paar keer het rempedaal indrukken voordat ik ga rijden, wie weet.
Luud

Post by Luud »

Nick wrote:Ik heb ook een TRAKK bij mijn FN2.. dit bij stevig remmen stevig wegrijden.. heeft te maken met "smeer"vet dat tussen het chassi zit en nog iets... binnenkort gaat mijn auto naar de dealer toe om dit op te lossen.. en tevens een 80.000 km service beurt hehe :evil:

er is een probleem, bekend bij de importeur, welke bij het accelereren en remmen een vreemd geluid produceert, een of ander ijzeren plaat onder de auto die ergens tegenaan komt, deze moet losgehaald en iets verbogen worden. De monteur had een paar A4 tjes met daarop veel voorkomende problemen voor de Type R en daar stond jouw probleem bij :wink:
Luud

Post by Luud »

AllGo wrote:Heej.. Hensgens?

Bijgeluiden van de FN2 zijn er nog wel.. Ik schat op de schokbrekers... Ik heb dat probleem achter..

R.. bij Hensgens :wink: dacht ook aan de schokbreker en heeft een nieuwe laten komen maar nadat hij zelf het geluid gehoord heeft twijfelt hij en ik haat het wanneer mijn auto als proefkonijn gebruikt wordt :-?
HONDA

Post by HONDA »

Luud wrote:
HONDA wrote:Is het geen remblokje wat loschiet of gebeurt het al tijdens het stationair draaien?

al laat ik hem 30 minuten stationair draaien voordat ik ga rijden het maakt niet uit, binnen 10 m TRAKK!
ik zal eens een paar keer het rempedaal indrukken voordat ik ga rijden, wie weet.

Makkelijk te testen, zet iemand bij het wiel en rij die 10 meter rustig. Mocht het de blokken zijn dan hoort diegene dat snel genoeg.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Luud

Post by Luud »

Image
Luud

Post by Luud »

Image
eteuben

Post by eteuben »

Heb meegeluisterd, maar herken het geluid niet.
Keung

Post by Keung »

Luud wrote:er is een probleem, bekend bij de importeur, welke bij het accelereren en remmen een vreemd geluid produceert, een of ander ijzeren plaat onder de auto die ergens tegenaan komt, deze moet losgehaald en iets verbogen worden.

Dat is een tikkend geluid uit de subframe bevestiging tijdens het remmen> bijna stilstand, kwestie van demonteren - reinigen - invetten - monteren.
Ik heb dit al bij enkele FK's toegepast.

Het probleem van de TRAKK geluid ken ik zelf niet.
- Ik dacht eerst iets van een draagarmrubber die na lange tijd stilstaan na enkele meter 'losspringt' waardoor het geluid mogelijk kan ontstaan.

Motorisch probleem kan het bijna niet zijn, anders zou je dit permanent moeten horen.
Zelf denk ik dat het iets aan de remmen, wielen of draagarmen moet zijn.

Ben je ook actief op http://www.civinfo.com/ ? Daar zitten heel veel (buitenlandse) FK en FN rijders bij elkaar, mogelijk dat er meerderen zijn met hetzelfde probleem.

Houd ons op de hoogte :wink:
Luud

Post by Luud »

Keung wrote:
Luud wrote:er is een probleem, bekend bij de importeur, welke bij het accelereren en remmen een vreemd geluid produceert, een of ander ijzeren plaat onder de auto die ergens tegenaan komt, deze moet losgehaald en iets verbogen worden.

<knip>

Ben je ook actief op http://www.civinfo.com/ ? Daar zitten heel veel (buitenlandse) FK en FN rijders bij elkaar, mogelijk dat er meerderen zijn met hetzelfde probleem.

Houd ons op de hoogte :wink:

heb me aangemeld en mijn probleem ook daar vermeldt, tevens
een mp3 gemaakt, vreemd geluid is nu na 17 seconden hoorbaar http://rapidshare.com/files/139282487/FN2_.mp3.html
Luud

Post by Luud »

Volgens de dealer heeft mijn FN2 het probleem met verkeerd vet tussen frame en subframe niet meer,
dit is aangepast in model 2008.
Dus het vreemde "KNAK" geluid moet ergens anders door veroorzaakt worden :-?
Luud

Post by Luud »

ze hebben 1 nieuwe schokbreker geclaimd en willen die morgen plaatsen.
de monteur vertelde dat deze schokbreker er iets anders uitziet en nu vraag ik me af of het wel een goed idee is om er maar 1 te plaatsen!
Nick

Post by Nick »

gelijk 2 laten doen... dacht dat dit altijd moest??
Delta_lima

Post by Delta_lima »

x2
Locked