slip in oliekanaal??

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
hondaklakske
Posts: 15
Joined: Sat Sep 06, 2008 12:52 pm

slip in oliekanaal??

Post by hondaklakske »

hallo ik ben geen motot expert en zou eigelijk eens willen weten of het mogelijk is dat het olie kanaal waar de olie doorloopt die de kleppen bedienen zomaar kan dichtslippen met gevolg dat de motor moet inleveren aan pk s. Vorige week op de bank gestaan en heb dat probleem gehad alle dat zeggen ze mij van bij Tbm het zou een ziekte van die blok zijn?? Alvast bedankt mvg Wim
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Het gaat dus over een K20A2 neem ik aan? Nog nooit van gehoord ma ken zelf nix van die blok dus :lol: Als het zo zou zijn dan zou het bij andere blokken bv B16 en B18 ook kunnen voorkomen dus?
hondaklakske
Posts: 15
Joined: Sat Sep 06, 2008 12:52 pm

Post by hondaklakske »

ik denk het niet heb hiervoor crx vtec gehad en da ding bleef gaan, enkel als er te weinig olie op was dan ging hem niet. het zou een ziekte van deze blok zijn en dan zouden er toch meer mensen last van moeten hebben???
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

nog nooit van gehoord.

wat zijn je klachten precies, hoeveel km heeft de motor en wat voor olie gebruik je?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Na de VTEC schakelaar zit een zeefje die de meeste rommel tegen houd. Natuurlijk het olie filter.

Maar twee belangrijke vragen:
- Wat voor olie zit er in
- Om de hoeveel km word deze verwisseld

Maar ook; Wat is het probleem, te weinig vermogen op de bank? Vertel eerst eens alles over de auto
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

Lijkt wel een flauwekul verhaal.

Het zou natuurlijk kunnen maar heb er zeker nog nooit van gehoord.
Wanneer je olie warm is zou alles dan toch weer vrijkomen of zie ik dit totaal verkeerd?
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Re: slip in oliekanaal??

Post by roblom »

hondaklakske wrote:hallo ik ben geen motot expert en zou eigelijk eens willen weten of het mogelijk is dat het olie kanaal waar de olie doorloopt die de kleppen bedienen zomaar kan dichtslippen met gevolg dat de motor moet inleveren aan pk s. Vorige week op de bank gestaan en heb dat probleem gehad alle dat zeggen ze mij van bij Tbm het zou een ziekte van die blok zijn?? Alvast bedankt mvg Wim

De kleppen worden niet bediend door een oliekanaal. Wat je misschien bedoeld is het VTEC mechanisme. Die doet het wel of die doet het niet. Als hij het niet doet kan dat meerdere oorzaken hebben maar de kans dat het door een dichtgeslibt olie kanaal zou komen lijkt me heel erg klein.
Er zitten verschillende filters in het oliesysteem, en ALS er slib in de olie zit dan vangen die dat op, en blijft het niet zomaar ergens halverwege een kanaal hangen.
hondaklakske
Posts: 15
Joined: Sat Sep 06, 2008 12:52 pm

Post by hondaklakske »

de motor heeft 98000km en de olie shell synthetische 5w-40 word om de 8a10000km vervangen soms eerder als ik het nodig vind. Miss is dit een praatje geweest om tijd te rekken in de garage toen mijn inlaatcollector gemaakt werd. Ding was gescheurt door zo een dikke intake gasket te plaatsen nogwel bij de laatste bout aan te draaien :cry: .maar geen nood ding is al vervangen door een nieuwHPIM1631.JPG maat gemaakt :razz:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Klinkt goed. 5000km doe ik zelf. Wanneer zijn de kleppen gesteld en boegies vervangen? En wat voor benzine tank je?
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

CTR heeft hydraulische kleppen niet?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Sinister wrote:CTR heeft hydraulische kleppen niet?

Niet.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Sinister wrote:CTR heeft hydraulische kleppen niet?

Tis geen Opel :D
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

dan waren het er ook maar 8
Nana korobi ya oki
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Mijn garagist en tuner zeiden me ooit nogthans dat die niet te regelen zijn dat ze automatisch zelf bijregelen.
Is dat nog altijd hetzelfde systeem dan de ITR op een K20? Om de 20000 km best laten afstellen dus?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Om de 20000km kleppen afstellen is onzin imo.
Ik heb zelf meerdere k20's gecontroleerd, de meeste met km stand tussen de 60000en 80000km en er was nagenoeg geen afstelling nodig, viel allemaal nog ruim binnen de marges.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ok thnx! Wistek niet
hondaklakske
Posts: 15
Joined: Sat Sep 06, 2008 12:52 pm

Post by hondaklakske »

Ik tank afwisselend 98 en V power en bougies zijn op 80000 vervangen. Probleem is opgelost de olie kanalen zouden gereinigd zijn. Auto rijd terug lekker als voorheen.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

hondaklakske wrote:Ik tank afwisselend 98 en V power en bougies zijn op 80000 vervangen. Probleem is opgelost de olie kanalen zouden gereinigd zijn. Auto rijd terug lekker als voorheen.


Dat is fijn om te horen, hoe heeft men dat gedaan?
hondaklakske
Posts: 15
Joined: Sat Sep 06, 2008 12:52 pm

Post by hondaklakske »

Hoe men dit opgelost heeft?? De kanaaltjes zouden gereinigd zijn en de gescheurde inlaat is vervangen en op de bank afgesteld http://s272.photobucket.com/albums/jj163/hondaklakske/ nu maar carren :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Aha, maar dat is geen standaad inlaatspruitstuk?
Locked