hallo ik ben geen motot expert en zou eigelijk eens willen weten of het mogelijk is dat het olie kanaal waar de olie doorloopt die de kleppen bedienen zomaar kan dichtslippen met gevolg dat de motor moet inleveren aan pk s. Vorige week op de bank gestaan en heb dat probleem gehad alle dat zeggen ze mij van bij Tbm het zou een ziekte van die blok zijn?? Alvast bedankt mvg Wim
Het gaat dus over een K20A2 neem ik aan? Nog nooit van gehoord ma ken zelf nix van die blok dus :lol: Als het zo zou zijn dan zou het bij andere blokken bv B16 en B18 ook kunnen voorkomen dus?
ik denk het niet heb hiervoor crx vtec gehad en da ding bleef gaan, enkel als er te weinig olie op was dan ging hem niet. het zou een ziekte van deze blok zijn en dan zouden er toch meer mensen last van moeten hebben???
Het zou natuurlijk kunnen maar heb er zeker nog nooit van gehoord.
Wanneer je olie warm is zou alles dan toch weer vrijkomen of zie ik dit totaal verkeerd?
hondaklakske wrote:hallo ik ben geen motot expert en zou eigelijk eens willen weten of het mogelijk is dat het olie kanaal waar de olie doorloopt die de kleppen bedienen zomaar kan dichtslippen met gevolg dat de motor moet inleveren aan pk s. Vorige week op de bank gestaan en heb dat probleem gehad alle dat zeggen ze mij van bij Tbm het zou een ziekte van die blok zijn?? Alvast bedankt mvg Wim
De kleppen worden niet bediend door een oliekanaal. Wat je misschien bedoeld is het VTEC mechanisme. Die doet het wel of die doet het niet. Als hij het niet doet kan dat meerdere oorzaken hebben maar de kans dat het door een dichtgeslibt olie kanaal zou komen lijkt me heel erg klein.
Er zitten verschillende filters in het oliesysteem, en ALS er slib in de olie zit dan vangen die dat op, en blijft het niet zomaar ergens halverwege een kanaal hangen.
de motor heeft 98000km en de olie shell synthetische 5w-40 word om de 8a10000km vervangen soms eerder als ik het nodig vind. Miss is dit een praatje geweest om tijd te rekken in de garage toen mijn inlaatcollector gemaakt werd. Ding was gescheurt door zo een dikke intake gasket te plaatsen nogwel bij de laatste bout aan te draaien :cry: .maar geen nood ding is al vervangen door een nieuwHPIM1631.JPG maat gemaakt :razz:
Mijn garagist en tuner zeiden me ooit nogthans dat die niet te regelen zijn dat ze automatisch zelf bijregelen.
Is dat nog altijd hetzelfde systeem dan de ITR op een K20? Om de 20000 km best laten afstellen dus?
Om de 20000km kleppen afstellen is onzin imo.
Ik heb zelf meerdere k20's gecontroleerd, de meeste met km stand tussen de 60000en 80000km en er was nagenoeg geen afstelling nodig, viel allemaal nog ruim binnen de marges.
Ik tank afwisselend 98 en V power en bougies zijn op 80000 vervangen. Probleem is opgelost de olie kanalen zouden gereinigd zijn. Auto rijd terug lekker als voorheen.
hondaklakske wrote:Ik tank afwisselend 98 en V power en bougies zijn op 80000 vervangen. Probleem is opgelost de olie kanalen zouden gereinigd zijn. Auto rijd terug lekker als voorheen.
Dat is fijn om te horen, hoe heeft men dat gedaan?