Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Sander

Post by Sander »

Goed nieuws mijn uitlaat is gevonden :lol:. Het paste niet in 1 doos en ze hebben het verspreid over 2 dozen. Het probleem is alleen dat ie al sinds 29 augustus bij de douane ligt. :(

http://tracking.post.japanpost.jp/servi ... 53545544JP
Katana

Post by Katana »

Hm, zitten er de juiste papieren bij?
Sander

Post by Sander »

Katana wrote:Hm, zitten er de juiste papieren bij?

Zou kunnen, omdat ze op het laatste moment de order hebben opgesplitst over 2 dozen dat er geen goede declaratie bij zit.

Aan de ander kant kan het natuurlijk ook gewoon komen door het lage bedrag(12.500 YEN) dat ze op zo'n grote doos hebben gezet net als bij het spruitstuk. Als de douane als steekproef zo'n grote doos opent en een uitlaat ziet(twv 12.500 yen omgerekend 77 euro) dan weet ie ook wel dat het niet klopt.

Ze zullen nu wel aan het uitzoeken zijn hoeveel ie echt waard is. Hopelijk duurt dat niet veel langer. Zou fijn zijn als ik hem nog kan mee-installeren met het spruitstuk.
Katana

Post by Katana »

77 Euro :lol: Die is leuk. Zijn neit suf daar, dus de kans is groot dat wat anders aanhouden. Succes!
Sincx

Post by Sincx »

Heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn uitlaat :lol:

1 Doos kwam keurig en snel aan zonder aanslag voor belasting maar het de 2e doos bleef maar achter. ...Daar zaten geen documenten bij en stond een waarde van 10.000 Yen op.....dah ging niet gelemaal kloppen dachten ze :lol: ..duurde ruim een week langer voor ik die binnen had nadat ik kopieën van de facturen had opgestuurd...

Toch grappig dat ik alle andere spullen uit Japan wel zonder btw en invoerrechten heb weten binnen te halen 8)
Katana

Post by Katana »

Sincx wrote:Heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn uitlaat :lol:

1 Doos kwam keurig en snel aan zonder aanslag voor belasting maar het de 2e doos bleef maar achter. ...Daar zaten geen documenten bij en stond een waarde van 10.000 Yen op.....dah ging niet gelemaal kloppen dachten ze :lol: ..duurde ruim een week langer voor ik die binnen had nadat ik kopieën van de facturen had opgestuurd...

Toch grappig dat ik alle andere spullen uit Japan wel zonder btw en invoerrechten heb weten binnen te halen 8)

Heb ik jou wel eens verteld dat ik op schiphol werk voor de Douane Koninkrijk der Nederlanden?
Sincx

Post by Sincx »

Ik geloof dat wij is een hartig woordje moeten spreken Frans !!! :lol: :lol:
Sander

Post by Sander »

He Frans, aardige gozer.... :wink:.. heb jij niet toevallig wat contactjes? :lol:

Maar mij was verteld een keer, dat het pakje niet vasthangt bij de douane maar bij de inklaringsdienst van TNT. Die geven de inklaring dan gewoon aan douane. Maar de waardebepaling wordt door TNT gedaan.
Katana

Post by Katana »

Katana wrote:
Heb ik jou wel eens verteld dat ik op schiphol werk voor de Douane Koninkrijk der Nederlanden?

Was maar een grapje.

Douane en TNT werken "nouw"samen. Houden ze zich niet aan de regels lopen ze het risico hun vergunning te verliezen.
Sander

Post by Sander »

Katana wrote:
Katana wrote:

Was maar een grapje.

Douane en TNT werken "nouw"samen. Houden ze zich niet aan de regels lopen ze het risico hun vergunning te verliezen.

Wat is er Frans, zat je inbox plots vol met berichten van mensen die graag iets willen regelen met je? :lol: :wink:

Haha, maar ik had eens van TNT het directe nummer van de douane gekregen die dat regelt. Die zijn niet blij met TNT. De beste man vertelde al z'n frustraties aan mij over TNT. En dat hij tig telefoontjes per dag krijgt op een nummer dat eigenlijk niet uitgegeven mocht worden en dat terwijl hij alleen iets kon zien op het moment dat hij een inklaringsnummer had van de TNT. De vertraging lag dus gewoon bij TNT maar die telefoonistes bij TNT zijn blijkbaar niet goed opgeleid of begrijpen het zelf niet.. en geven dan het directe nummer van de douane. Na nog een keer gebeld te hebben en ze hebben geconfronteerd met dit kreeg ik dan eindelijk het nummer van de inklaringsdienst van TNT. Ik denk dat ik dat vanmiddag ook weer eens ga doen, kijken of ik het een beetje kan versnellen.
Katana

Post by Katana »

Sander wrote:
Haha, maar ik had eens van TNT het directe nummer van de douane gekregen die dat regelt. Die zijn niet blij met TNT. De beste man vertelde al z'n frustraties aan mij over TNT. En dat hij tig telefoontjes per dag krijgt op een nummer dat eigenlijk niet uitgegeven mocht worden en dat terwijl hij alleen iets kon zien op het moment dat hij een inklaringsnummer had van de TNT. De vertraging lag dus gewoon bij TNT maar die telefoonistes bij TNT zijn blijkbaar niet goed opgeleid of begrijpen het zelf niet.. en geven dan het directe nummer van de douane. Na nog een keer gebeld te hebben en ze hebben geconfronteerd met dit kreeg ik dan eindelijk het nummer van de inklaringsdienst van TNT. Ik denk dat ik dat vanmiddag ook weer eens ga doen, kijken of ik het een beetje kan versnellen.

Niet goed opgeleid personeel is vaak de oorzaak. Maar leg de bal maar bij hun neer en bel ze.
Sander

Post by Sander »

Katana wrote:
Sander wrote:

Niet goed opgeleid personeel is vaak de oorzaak. Maar leg de bal maar bij hun neer en bel ze.

Het is niet nodig geweest. Toen ik thuis kwam lag er een TNT brief op de mat met het verzoek voor een verklaring van de waarde. Tevens moest er een factuur bijzitten. Ik ben maar eerlijk geweest over het bedrag. Maar heb wel het spruitstuk van de factuur af gehaald. Ik heb de invoice van de shop bijgevoegd en ook nog een pagina met daarop het artikel in de webshop met de prijs en url erbij dat ze zelf op hun eigen pc kunnen opzoeken. Ik wil niet meer vertraging dan dat ik al heb dus ik heb het maar even extra duidelijk gemaakt.

Ik had nog wel even gebeld over naar TNT, wat een kwal had ik aan de lijn zeg! Juk! Vraag je of je het kan faxen omdat er ook een faxnummer op de brief stond, krijg je een antwoord van: Ja dat kan, maar we willen de papieren ten alle tijden per post krijgen... Andere woorden je kan wel faxen maar het heeft geen zin. Hij weet dat ik haast heb met het pakje.. Krijg je echt zo'n geniepige Ja te horen.. Bijna met een lachje erachter aan. :evil:

Dus tja, brief is op de post, komt morgen binnen bij de inklaringsdienst, dus over een week hebben ze hem in hun administratie verwerkt en over 2weken heb ik eindelijk mijn pakje ofzo... :roll:
Katana

Post by Katana »

Sterkte kerel :lol:
Sander

Post by Sander »

Katana wrote:Sterkte kerel :lol:

Bedankt man! :razz:

Nouja in die tussentijd rij ik wel gewoon met de de TODA race spruit icm het standaard uitlaat systeem. Ben wel nieuwschierig hoe dat gaat klinken. :D Voor het zelfde geld beter dan de TODA uitlaat :lol:
Wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :wink:
Keung

Post by Keung »

Sander wrote: Ben wel nieuwschierig hoe dat gaat klinken. :D Voor het zelfde geld beter dan de TODA uitlaat :lol:
Wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :wink:

Velen zullen je mening delen :wink:
Sander

Post by Sander »

Hij zit eronder!

Image
Image
Image

Ik begon vandaag met een TNT tracking status van Zending zit in afleverroute 13-09-2008 Wateringen , pakkettendistributie. Dus ik denk mooi, krijg ik mijn uitlaat ook nog binnen. Dus ik geduldig wachten met het monteren van de uitlaat. Even later, status Bestelling uitgesteld servicekader 13-09-2008 Wateringen , pakkettendistributie . Grrr

Dus uiteindelijk rij ik nog rond met standaard uitlaat middenpijp + einddemper.

Ok, hoe ging de installatie. Eigenlijk vrij vlot met het juiste gereedschap. Alleen nadat ik het subframe vast gezet had op de juiste kracht met de gloednieuwe momentsleutel en ik de antirolbar al vast heb kom ik erachter dat het spruitstuk er zo nooit tussen past. Auto staat maar 30cm ofzo omhoog en het spruitstuk moet veel meer gekanteld worden om er onder door te passen. Dus ARB weer los, subframe weer naar beneden en floep hij ging er tussen door. Alles netjes vastgezet op juiste kracht en drupjes locktite gebruikt zodat het niet los trilt.

Time for the drive! K-pro eraan gehangen om te dataloggen of alles goed gaat. Geen foutcodes of te arm lopen. Ok tuurlijk is de A/F de weg zwaar kwijt. Dat moet ook wel.. Maar alles bleef binnen de marge. A/F rijktste punt was 12.9 (auto was afgesteld op 12.8 met RBC Inlaat)), maar op de meeste plekken schiet hij op en neer tussen 13.3 - 14.0. Binnenkort dus weer ff bijtunen.

Impression. WOOOOOOOOOOOOOOWW! Dat ding wil serieus! de Gtech geeft een gemiddelde stijging van +/- 20pk!! 0-100 test heb ik nog niet goed kunnen doen. Ik probeerde het een keer maar na 5000rpm in de 1ste versnelling sloegen de wielen door. Dus ik schakel naar 2, waar ie ook nog ff vrolijk doorslipt. Ondanks dat alsnog 6.6s naar 100. Damn, ding heeft echt power. Met de uitlaat en nokkenassen wordt het echt een monster :lol:
Is wel ff wennen die motorrubbers, het geluid van de uitlaat is behoorlijk versterkt erdoor. Maarja, echt storend is het niet. Trillingen vielen me mee. Het geluid overgens van de standaard uitlaat op de Toda is trouwens heel beschaafd. In VTEC klinkt ie ietsie scherper, meer niet.

Ik ben er blij mee 8)
slydawg

Post by slydawg »

Netjes netjes man. Je a/f kan je gerust op 13-13.2 zetten bij wot.
Kon je de auto niet hoger krijgen als 30cm? Krijg mijne er gewoon tussen als de auto op axle stands staat, wel moet de ARB los en je moet het spruitstuk dan idd onder een bepaalde hoek er tussen door vriemelen.
20pk met alle mod's of alleen spruitstuk?
Had je al met je onsteking en cam angles gespeeld? Met de gtech zou je dan gelijk kunnen zien of je winst boekt.

O ja, heb je last van de vibraties van de motor rubbers?
Je stationair toerental wat hoger zetten wil wel helpen, meeste hebben hem op 850 dacht ik.
Katana

Post by Katana »

Top spul Sander, mooi resultaat tot dus ver.

Wacht maar tot je het cat-back er bij hebt 8)
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

nice dude!

ma 20 Pk erbij met alleen de TODA header denk ik niet.
ik heb de einddemper er ook op met een CAI en RBC intake, en ik denk een max van 5 a 10 Pk erop.

@mig: als je dit nog leest voor morgen: leg me dat afstellen van de A/F aub uit. draai nou op safe(motor managment lampje :evil:

@sander: met wat voor koppeling/vliegwiel draait alles?
netjuss dude de Kpro.. :D
Sander

Post by Sander »

slydawg wrote:Netjes netjes man. Je a/f kan je gerust op 13-13.2 zetten bij wot.
Kon je de auto niet hoger krijgen als 30cm? Krijg mijne er gewoon tussen als de auto op axle stands staat, wel moet de ARB los en je moet het spruitstuk dan idd onder een bepaalde hoek er tussen door vriemelen.
20pk met alle mod's of alleen spruitstuk?
Had je al met je onsteking en cam angles gespeeld? Met de gtech zou je dan gelijk kunnen zien of je winst boekt.

O ja, heb je last van de vibraties van de motor rubbers?
Je stationair toerental wat hoger zetten wil wel helpen, meeste hebben hem op 850 dacht ik.

Nee de trillingen vallen reuze mee. Op het moment dat hij warm is zit hij stationair net onder het tril punt. Er is goed mee te leven iig.

De auto stond bij mij ook op asssteunen, maar mijn krik komt niet zo heel hoog. Ik kan mijn assteunen dus ook niet op de hoogste stand zetten. Iets onder de krik leggen had gekunt, maar het subframe loshalen was makkelijker :wink:.
Gtech is helaas in de vermogensmeting niet heel betrouwbaar. Er zitten heel veel verschillen tussen de runs in dus op ontsteking valt niet te tunen. Tenzij je per aanpassing 5 runs doet en daar een gemiddelde van pakt. Dat is veel werk en een beetje een lompe manier van werken. Op basis van de sensor waarden van tijd, RPM snelheid zijn betrouwbaardere resultaten te vergelijken. Ik ben momenteel zelf een programma daarvoor aan het schrijven. Er bestaat wel al zoiets maar daar is het niet mogelijk runs te vergelijken en ik heb mijn twijfels aan de manier waarop dat programma tot de berekening komt.
Het heeft op het moment ook nog niet echt zin om de onsteking te gaan tunen omdat ik per week een andere mod erbij heb :lol:.
De 20 pk is ook een schatting op basis van 2 runs van de gtech. Bij 1 run had ik 15pk meer vergeleken met de run met de RBC alleen, bij run 2 30 pk.
Ik denk wel dat het spruitstuk meer winst heeft met rbc dan zonder. Ik denk dat de RBC pas echt tot zijn recht komt met een goed uitlaattracject. Zonder het uitlaatspruistuk en met de rbc had ik maar 4 a 5pk winst tov de PRB inlaat.

Katana wrote:Top spul Sander, mooi resultaat tot dus ver.

Wacht maar tot je het cat-back er bij hebt 8)

Thanks. Hehehe, kan niet wachten :D

D_ToXx² wrote:nice dude!

ma 20 Pk erbij met alleen de TODA header denk ik niet.
ik heb de einddemper er ook op met een CAI en RBC intake, en ik denk een max van 5 a 10 Pk erop.

@mig: als je dit nog leest voor morgen: leg me dat afstellen van de A/F aub uit. draai nou op safe(motor managment lampje :evil:

@sander: met wat voor koppeling/vliegwiel draait alles?
netjuss dude de Kpro.. :D

Ja ik denk dat het spruitstuk meer winst heeft gemaakt icm de RBC dan dat ie los zou doen. En de kpro natuurlijk! Maar 20pk is een schatting. Zo voelt het aan vergeleken met de vorige mods.

De koppeling is standaard. Vervangen een jaar geleden waarbij er een Toda vliegwiel en Quaife diff zijn gemonteerd(zie eerste pagina van dit topic)
Locked