Rare remmen modificaties...

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Rare remmen modificaties...

Post by Keung »

Mensen gaan soms iets te ver met modificeren.
Mooi zijn = pijn lijden...zelfs boven eigen veiligheid!

Ik heb s2000 remmen op mijn del sol gehad, met VTI fusee's.
Zover ik weet zijn EP3 en s2000 remmen gelijk.

Schijven heb ik van de s2000 genomen, en herboort naar 4x100
Brackets hadden 2 spacertjes nodig, en er moest een klein stukje uitgehaald worden.
Was opzich geen moeilijke klus om ze te monteren.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

:-?

Ik zeg oh my god..

:lol:.. oh my god
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Tja.... Maar net hoe professioneel je het doet of laat doen.
Als die "spacers" een paar ordinaire ringen op elkaar zijn en dat stukje weghalen met een slijptol is gedaan geef ik je gelijk.

Bij speciale remmerij horen vaak brackets om alles pas te krijgen. Zelf een AP set past nooit in 1 keer.
Al zie je hoe professioneel sommige het aanpakken kan je met een gerust hart het circuit op.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Rare remmen modificaties...

Post by Katana »

Keung wrote:Mensen gaan soms iets te ver met modificeren.
Mooi zijn = pijn lijden...zelfs boven eigen veiligheid!

Ik heb s2000 remmen op mijn del sol gehad, met VTI fusee's.
Zover ik weet zijn EP3 en s2000 remmen gelijk.

Schijven heb ik van de s2000 genomen, en herboort naar 4x100
Brackets hadden 2 spacertjes nodig, en er moest een klein stukje uitgehaald worden.
Was opzich geen moeilijke klus om ze te monteren.


Boren is schijven is een big No, NO.

Gek in een DelShow, denk aub aan de veiligheid en niet aan de show!

Die schijven gaan zeker scheuren :shock:
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Re: Rare remmen modificaties...

Post by FastFWD »

Katana wrote:
Keung wrote:Mensen gaan soms iets te ver met modificeren.
Mooi zijn = pijn lijden...zelfs boven eigen veiligheid!

Ik heb s2000 remmen op mijn del sol gehad, met VTI fusee's.
Zover ik weet zijn EP3 en s2000 remmen gelijk.

Schijven heb ik van de s2000 genomen, en herboort naar 4x100
Brackets hadden 2 spacertjes nodig, en er moest een klein stukje uitgehaald worden.
Was opzich geen moeilijke klus om ze te monteren.


Boren is schijven is een big No, NO.

Gek in een DelShow, denk aub aan de veiligheid en niet aan de show!

Die schijven gaan zeker scheuren :shock:


waarom niet herboren? Als je je velg goed vast zet, kan er niks mee gebeuren
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.....

ik heb ook ap1 schijven op mijn EG pas"geknoeid".......
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Herboren wordt al gedaan zo lang als er schijven bestaan. Nooit negatieve effecten van gezien buiten het trillen bij fout geboorde schijven.

Zijn velgen die een dubbele set gaten hebben (4x100 en 4x 114) ook slecht dan? Die hebben ook extra gaten waar niks mee gedaan wordt.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Denk dat frans in de war is met het boren van gaatjes voor de ventilatie. Dat is inderdaad niet echt aan te raden.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

roblom wrote:Denk dat frans in de war is met het boren van gaatjes voor de ventilatie. Dat is inderdaad niet echt aan te raden.


Ook al boor je zelf niet in de schijven, dan beginnen de af fabriek geboorde schijven ook al op die punten te scheuren. Ik zal zal in elk geval nooit geboorde schijven nemen....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nee, ik bedoel boren in de wheel hub van de schijf.

Als de schijven geboord worden als het productie proces klaar is (lees uitgehard) krijg je van boren zeker scheuren die groter worden.

Wat men wel zonder problemen kan doen is boren en dan pas de laatste uithard procedure doen.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Katana wrote:Nee, ik bedoel boren in de wheel hub van de schijf.

Als de schijven geboord worden als het productie proces klaar is (lees uitgehard) krijg je van boren zeker scheuren die groter worden.

Wat men wel zonder problemen kan doen is boren en dan pas de laatste uithard procedure doen.


als het goed geboord wordt zie ik daar geen problemen in hoor.....

zou me meer zorgen maken over knoeiwerk wat bevesting remtang aangaat........dat kan wel es knoeiwerk zijn, maar als je nadenkt en het goed doet zie ik geen issues met het monteren/aanpassen van remdelen....

Ap-Racing of Alcon maken universele tangen, die zullen ook op maat gemaakt moeten worden op bepaalde fusees........
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

niels.. bespraar jezelf de moeite...

Ik bespeur hier enige kortzichtigheid :-)
kamelenjager
Posts: 145
Joined: Mon Apr 28, 2008 1:50 pm

Post by kamelenjager »

Ik ga volgende week EE8 fusees op mijn ED9 monteren.
Met daarop 282mm schijven (origineel honda) herboord naar 4x100 (door Derkie, voor de bekenden).
En aangepaste centreerringen.

Wat wordt hier van gevonden?
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

:lol: Leuk om te lezen, dat was ik op mijn del sol.
Was gewoon allemaal goed hoor, zolang jullie er geen eigen negatieve ervaringen mee hebben, moet je er gewoon niet over praten, want zo worden meningen voor ervaringen gezien :wink:
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Het kan altijd gekker:

Brembo covers om je bestaande remklauw plakken.
Ja, u leest het goed: PLAKKEN!

Bron: Ebay

Image

Image
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

hahahhaaaaaaa!!! :D

ik was ook een keer op youtube een filmpje aan het kijken met iets voor in de einddemper. net een turbo :D

http://nl.youtube.com/watch?v=yfxGq77Shl4

deze suffe zooi dus :wink:

denk zelfs dat de auto er langzamer wordt dan sneller :D
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

What the... :shock:

Ik zie de advertentie op MP al staan:

Nette Civic ...
Brembo Remmen rondom
...

:evil:
Deus Ex Machina!
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

unicorn wrote:What the... :shock:

Ik zie de advertentie op MP al staan:

Nette Civic ...
Brembo Remmen rondom
...

:evil:


S2000 met brembo :razz:

http://link.marktplaats.nl/185858267
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Ik dacht dat het ricer tijdperk nu wel voorbij was... :S
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Goed idee om de lijm op de plaats te doen waar de remblokken moeten kunnen glijden
Locked