Mensen gaan soms iets te ver met modificeren.
Mooi zijn = pijn lijden...zelfs boven eigen veiligheid!
Ik heb s2000 remmen op mijn del sol gehad, met VTI fusee's. Zover ik weet zijn EP3 en s2000 remmen gelijk.
Schijven heb ik van de s2000 genomen, en herboort naar 4x100 Brackets hadden 2 spacertjes nodig, en er moest een klein stukje uitgehaald worden. Was opzich geen moeilijke klus om ze te monteren.
Tja.... Maar net hoe professioneel je het doet of laat doen.
Als die "spacers" een paar ordinaire ringen op elkaar zijn en dat stukje weghalen met een slijptol is gedaan geef ik je gelijk.
Bij speciale remmerij horen vaak brackets om alles pas te krijgen. Zelf een AP set past nooit in 1 keer.
Al zie je hoe professioneel sommige het aanpakken kan je met een gerust hart het circuit op.
Keung wrote:Mensen gaan soms iets te ver met modificeren. Mooi zijn = pijn lijden...zelfs boven eigen veiligheid!
Ik heb s2000 remmen op mijn del sol gehad, met VTI fusee's. Zover ik weet zijn EP3 en s2000 remmen gelijk.
Schijven heb ik van de s2000 genomen, en herboort naar 4x100 Brackets hadden 2 spacertjes nodig, en er moest een klein stukje uitgehaald worden. Was opzich geen moeilijke klus om ze te monteren.
Boren is schijven is een big No, NO.
Gek in een DelShow, denk aub aan de veiligheid en niet aan de show!
Keung wrote:Mensen gaan soms iets te ver met modificeren. Mooi zijn = pijn lijden...zelfs boven eigen veiligheid!
Boren is schijven is een big No, NO.
Gek in een DelShow, denk aub aan de veiligheid en niet aan de show!
Die schijven gaan zeker scheuren :shock:
waarom niet herboren? Als je je velg goed vast zet, kan er niks mee gebeuren
roblom wrote:Denk dat frans in de war is met het boren van gaatjes voor de ventilatie. Dat is inderdaad niet echt aan te raden.
Ook al boor je zelf niet in de schijven, dan beginnen de af fabriek geboorde schijven ook al op die punten te scheuren. Ik zal zal in elk geval nooit geboorde schijven nemen....
Katana wrote:Nee, ik bedoel boren in de wheel hub van de schijf.
Als de schijven geboord worden als het productie proces klaar is (lees uitgehard) krijg je van boren zeker scheuren die groter worden.
Wat men wel zonder problemen kan doen is boren en dan pas de laatste uithard procedure doen.
als het goed geboord wordt zie ik daar geen problemen in hoor.....
zou me meer zorgen maken over knoeiwerk wat bevesting remtang aangaat........dat kan wel es knoeiwerk zijn, maar als je nadenkt en het goed doet zie ik geen issues met het monteren/aanpassen van remdelen....
Ap-Racing of Alcon maken universele tangen, die zullen ook op maat gemaakt moeten worden op bepaalde fusees........
Ik ga volgende week EE8 fusees op mijn ED9 monteren.
Met daarop 282mm schijven (origineel honda) herboord naar 4x100 (door Derkie, voor de bekenden).
En aangepaste centreerringen.
:lol: Leuk om te lezen, dat was ik op mijn del sol.
Was gewoon allemaal goed hoor, zolang jullie er geen eigen negatieve ervaringen mee hebben, moet je er gewoon niet over praten, want zo worden meningen voor ervaringen gezien :wink: