17 inch
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
van de handeling en rijeigenschappen kan je ook heel goed genieten zonder het circuit op te gaan.
Juist optrekken vanaf 0 is een straf met te dikke zware velgen. Op een biljartlaken glad circuit waar je nooit stilstaat heb je op het optrekken na niet zo veel last van zwaardere velgen.
Juist op de richels van een klaverblaadje op de snelweg merk je de te zware velgen. Vervelend als je bij elke richel een metertje opzij springt.
Als dit bij jou niet bebeurd rij je niet hard genoeg
Juist optrekken vanaf 0 is een straf met te dikke zware velgen. Op een biljartlaken glad circuit waar je nooit stilstaat heb je op het optrekken na niet zo veel last van zwaardere velgen.
Juist op de richels van een klaverblaadje op de snelweg merk je de te zware velgen. Vervelend als je bij elke richel een metertje opzij springt.
Als dit bij jou niet bebeurd rij je niet hard genoeg

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
Welke Potenza's? Ik moet nieuw rubber maar weet nog niet welke. Ervaringen zijn welkom...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wat het onderwerp velgen voor een discussie kunnen opwekken
Vteccie, als je de originele velgen nog hebt (zo te zien op je avatar wel) dan zou ik potenza RE720 adviseren, ben ik zeer over te spreken.
IvoG je hebt een punt :idea:, maar a. zoals nyther al zegt; het uiterlijk, en b. natuurlijk zijn er altijd genoeg momenten dat je echt kan genieten van de ITR waarvoor hij gemaakt is, zo dramatisch is het nou ook weer niet. Ik ken weinig auto's die zoveel plezier opleveren, da's al reden genoeg om uberhaupt er een te rijden en dus te houden.

Vteccie, als je de originele velgen nog hebt (zo te zien op je avatar wel) dan zou ik potenza RE720 adviseren, ben ik zeer over te spreken.
Ik snap de rest van je dilemma Leslie maar denk er (persoonlijk) als volgt over: als je door "ruimtegebrek" en weinig tracktijd geen "performance" velgen nodig denkt te hebben, waarom überhaupt een ITR houden?
IvoG je hebt een punt :idea:, maar a. zoals nyther al zegt; het uiterlijk, en b. natuurlijk zijn er altijd genoeg momenten dat je echt kan genieten van de ITR waarvoor hij gemaakt is, zo dramatisch is het nou ook weer niet. Ik ken weinig auto's die zoveel plezier opleveren, da's al reden genoeg om uberhaupt er een te rijden en dus te houden.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
S03 heb ik om mijn 17"
RE720 heb ik om mijn 15"
De s03 valt een beetje tegen in de regen. het is een echte droogweerband. Maar de bandwang is erg hard, wat ik een heel sterk punt vind van de s03. Zeker gezien dat bijna alle andere merken juist slappere bandwangen maken.
Voor mij is de s03 de beste ITR band. Hij stuurt zo messcherp in, heerlijk!
Daarnaast heeft de RE720 me compleet verrast. Ik nam ze als winterband om de 15" Mede omdat ze in de regen ook goed moesten kunnen werken. Nou, en dat doen ze!
Dit zijn echt heel goede allround banden waar je het hele jaar op zou kunnen rijden. Zelfs een circuitje pakken moet gaan. Al vermoed ik dat ze dan wel te heet kunnen worden.
door deze 2 perfecte banden durf ik gezien de concurentie wel te zeggen dat alleen bridgestone nog banden maakt die voor de ITR geschikt zijn.
De concurentie is gezwicht door het feit dat de hele duitse brigade op lage sectiebanden standaard geleverd wordt.
Om ze toch nog wat comfort te geven (dat wil de normale burgerlul nou eenmaal) zijn de bandenfabrikanten op verzoek van de autofabrikanten zachtere bandwangen gaan maken met alle gevolgen van dien.
Neem een michelin exalto. Ze claimen dat het de opvolger is van de befaamde SX-GT. Nou me reet is nog strakker dan die band! Pak de wang maar eens beet, of duw hem in met je vinger. Je weet dan direkt wat ik bedoel. Superslap. Nou zo rijd hij ook!
Ik heb ze op m'n CRX gehad. Na 2 weken heb ik ze weer teruggegeven, en ben wat anders gaan rijden. Wat een bagger, ik flexte alle kanten op. Gewoon eng om me te rijden.
En ja, ik heb diverse spanningen geprobeerd.
RE720 heb ik om mijn 15"
De s03 valt een beetje tegen in de regen. het is een echte droogweerband. Maar de bandwang is erg hard, wat ik een heel sterk punt vind van de s03. Zeker gezien dat bijna alle andere merken juist slappere bandwangen maken.
Voor mij is de s03 de beste ITR band. Hij stuurt zo messcherp in, heerlijk!
Daarnaast heeft de RE720 me compleet verrast. Ik nam ze als winterband om de 15" Mede omdat ze in de regen ook goed moesten kunnen werken. Nou, en dat doen ze!
Dit zijn echt heel goede allround banden waar je het hele jaar op zou kunnen rijden. Zelfs een circuitje pakken moet gaan. Al vermoed ik dat ze dan wel te heet kunnen worden.
door deze 2 perfecte banden durf ik gezien de concurentie wel te zeggen dat alleen bridgestone nog banden maakt die voor de ITR geschikt zijn.
De concurentie is gezwicht door het feit dat de hele duitse brigade op lage sectiebanden standaard geleverd wordt.
Om ze toch nog wat comfort te geven (dat wil de normale burgerlul nou eenmaal) zijn de bandenfabrikanten op verzoek van de autofabrikanten zachtere bandwangen gaan maken met alle gevolgen van dien.
Neem een michelin exalto. Ze claimen dat het de opvolger is van de befaamde SX-GT. Nou me reet is nog strakker dan die band! Pak de wang maar eens beet, of duw hem in met je vinger. Je weet dan direkt wat ik bedoel. Superslap. Nou zo rijd hij ook!
Ik heb ze op m'n CRX gehad. Na 2 weken heb ik ze weer teruggegeven, en ben wat anders gaan rijden. Wat een bagger, ik flexte alle kanten op. Gewoon eng om me te rijden.
En ja, ik heb diverse spanningen geprobeerd.
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
Ik gooi deze topic ff weer up
Heb inmiddels na lang zoeken mooi 5Zigen velgjes gespot, nu zit ik alleen even met ET waarde.
Wat is het minium (45 toch) maar wat is het max?
Zit namelijk aan deze (brons) te denken en dan 17" Welke is het slimst om te nemen?
http://5zigenusa.com/english/products/wheel/proracer/GN+.html

Heb inmiddels na lang zoeken mooi 5Zigen velgjes gespot, nu zit ik alleen even met ET waarde.
Wat is het minium (45 toch) maar wat is het max?
Zit namelijk aan deze (brons) te denken en dan 17" Welke is het slimst om te nemen?
http://5zigenusa.com/english/products/wheel/proracer/GN+.html
RedSun wrote:Waar wil je die gaan halen als ik vragen mag? Ik wil ze ook (voor mijn broertjes Corolla 16" 4x100) misschien kunnen we extra korting bedingen :wink:
Op dit moment geven ze korting, waardoor mijn keus op 5zigen is gevallen en niet op rota

http://www.jdmautoparts.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=46