17 inch

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Tja... :roll:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

van de handeling en rijeigenschappen kan je ook heel goed genieten zonder het circuit op te gaan.

Juist optrekken vanaf 0 is een straf met te dikke zware velgen. Op een biljartlaken glad circuit waar je nooit stilstaat heb je op het optrekken na niet zo veel last van zwaardere velgen.
Juist op de richels van een klaverblaadje op de snelweg merk je de te zware velgen. Vervelend als je bij elke richel een metertje opzij springt.

Als dit bij jou niet bebeurd rij je niet hard genoeg ;)
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

kheb er geen last van en dan speel ik toch vaak genoeg met de LSD...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als dit bij jou niet bebeurd rij je niet hard genoeg

:twisted:
Guest

Post by Guest »

Het rubber dat op de velg ligt nie vergete, speelt natuurlijk ook een grote rol :wink: .
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Voor het mooie heb ik de iets te zware civic typeR velgen
en als ik eens naar het circuit ga doe ik me standaard velgies eronder, zijn voor mij goed genoeg hoor. zovaak race ik niet op het circuit.

Maar de bridgestone potenza ligt in ieder geval om elke velg bij mij :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Welke Potenza's? Ik moet nieuw rubber maar weet nog niet welke. Ervaringen zijn welkom...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

wat het onderwerp velgen voor een discussie kunnen opwekken :)

Vteccie, als je de originele velgen nog hebt (zo te zien op je avatar wel) dan zou ik potenza RE720 adviseren, ben ik zeer over te spreken.

Ik snap de rest van je dilemma Leslie maar denk er (persoonlijk) als volgt over: als je door "ruimtegebrek" en weinig tracktijd geen "performance" velgen nodig denkt te hebben, waarom überhaupt een ITR houden?


IvoG je hebt een punt :idea:, maar a. zoals nyther al zegt; het uiterlijk, en b. natuurlijk zijn er altijd genoeg momenten dat je echt kan genieten van de ITR waarvoor hij gemaakt is, zo dramatisch is het nou ook weer niet. Ik ken weinig auto's die zoveel plezier opleveren, da's al reden genoeg om uberhaupt er een te rijden en dus te houden.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

S03 heb ik om mijn 17"
RE720 heb ik om mijn 15"

De s03 valt een beetje tegen in de regen. het is een echte droogweerband. Maar de bandwang is erg hard, wat ik een heel sterk punt vind van de s03. Zeker gezien dat bijna alle andere merken juist slappere bandwangen maken.
Voor mij is de s03 de beste ITR band. Hij stuurt zo messcherp in, heerlijk!

Daarnaast heeft de RE720 me compleet verrast. Ik nam ze als winterband om de 15" Mede omdat ze in de regen ook goed moesten kunnen werken. Nou, en dat doen ze!
Dit zijn echt heel goede allround banden waar je het hele jaar op zou kunnen rijden. Zelfs een circuitje pakken moet gaan. Al vermoed ik dat ze dan wel te heet kunnen worden.

door deze 2 perfecte banden durf ik gezien de concurentie wel te zeggen dat alleen bridgestone nog banden maakt die voor de ITR geschikt zijn.
De concurentie is gezwicht door het feit dat de hele duitse brigade op lage sectiebanden standaard geleverd wordt.
Om ze toch nog wat comfort te geven (dat wil de normale burgerlul nou eenmaal) zijn de bandenfabrikanten op verzoek van de autofabrikanten zachtere bandwangen gaan maken met alle gevolgen van dien.

Neem een michelin exalto. Ze claimen dat het de opvolger is van de befaamde SX-GT. Nou me reet is nog strakker dan die band! Pak de wang maar eens beet, of duw hem in met je vinger. Je weet dan direkt wat ik bedoel. Superslap. Nou zo rijd hij ook!
Ik heb ze op m'n CRX gehad. Na 2 weken heb ik ze weer teruggegeven, en ben wat anders gaan rijden. Wat een bagger, ik flexte alle kanten op. Gewoon eng om me te rijden.
En ja, ik heb diverse spanningen geprobeerd.
Guest

Post by Guest »

idd da's ook mijn ervaring met michelin, goed merk, prima, maar niet voor het snellere werk. michelin staat al bekend om zijn zwakke, zachte bandwangen. Dat comfort hoeft van mij niet; grip moeten ze hebben.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Wat kosten dat soort bandjes?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

ik heb de Bridgestone potenza RE 040, ligt ook standaard onder de civic typeR
Image

Perfecte band hoor ook prima in de regen en hij heeft een iets uitstekende rand waardoor je velg wat beter beschermd is tegen evt. stoeprandjes :wink: echt goud!
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

De andere opmerkingen heb ik even afgesplitst, zijn hier te vinden. :wink:
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Ik reed hiervoor altijd op Dunlops SP SPORT 9000 in 205 breed... héérlijke band met droog weer, super grip, weinig tot geen piep geluid... en erg lastig om ze te laten "glijden"
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

volgens mij kosten mijn bandjes 125 euro per stuk
maar via kennis kreeg ik flinke korting :D
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

Ik gooi deze topic ff weer up :D
Heb inmiddels na lang zoeken mooi 5Zigen velgjes gespot, nu zit ik alleen even met ET waarde.
Wat is het minium (45 toch) maar wat is het max?
Zit namelijk aan deze (brons) te denken en dan 17" Welke is het slimst om te nemen?
http://5zigenusa.com/english/products/wheel/proracer/GN+.html
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Waar wil je die gaan halen als ik vragen mag? Ik wil ze ook (voor mijn broertjes Corolla 16" 4x100) misschien kunnen we extra korting bedingen :wink:
Nana korobi ya oki
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

RedSun wrote:Waar wil je die gaan halen als ik vragen mag? Ik wil ze ook (voor mijn broertjes Corolla 16" 4x100) misschien kunnen we extra korting bedingen :wink:


Op dit moment geven ze korting, waardoor mijn keus op 5zigen is gevallen en niet op rota :D

http://www.jdmautoparts.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=46
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Dat is echt HET wiel van 2007 en 2008. Ik ken iemand die ze waarschijnlijk wil verkopen die zijn 17'' en in goede staat. Om eerlijk te zijn vind ik het geen mooie wielen onder een ITR.
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

En die iemand heeft die een ET van 45 of 48??
Locked