ik heb mijn civic bij tbm binnengedaan om te laten tunen met hondata k-pro.
tim ( de eigenaar van tbm) moest toevallig net op bijscholing ivm hondata k-pro bij die gast van cpl. en hij heeft mijn ctr meegenomen naar engeland om te tunen tijdens zijn bijles.
resultaat: een heel tevreden frederik. wagen loopt erg mooi, i-vtec komt erin bij sportief indrukken van het gaspedaal op 3600 rpm. lijkt vroeg. maar tijdens gewoon gebruiken van het gaspedaal ( autosnelweg en dergelijke) komt de i-vtec er pas in bij 6000rpm. dus het is niet dat je constant in i-vtec zit. toerental begrenzer is ook verhoogt, dus het is mogelijk iets verder door te trekken dan normaal, wat resulteert dat je bij het schakelen op een mooi toerental terugvalt om vlot door te trekken.
ook het schokken bij stationair toerental door mijn licht vliegwiel is volledig verdwenen na het tunen met hondata.
kortom veel voordelen, nadelen... nog geen gemerkt :wink:
mijn grafiek:
ik ben slechts een leek, dus veel meer uitleg kan ik er niet bijgeven. maar indien er nog iemand vragen heeft over mijn ervaring met k-pro mag je deze gerust vragen aan me :wink: het is geen goedkope mod voor je wagen dus het is best dat je er goed over nadenkt, toch ? :wink: