subaru gt turbo ruilen met itr???

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

subaru gt turbo ruilen met itr???

Post by VTEClover »

hey
wie zou zijn itr ruilen tegen een subaru impreza 4*4 gt turbo van 1998???

subaru heeft 166.000km en 218pk(nog standaardwaarde dacht ik)

welke mankementen(problemen :-) ) moet je bij een subaru nakijken???
benzineverbruik??

mijn itr heeft geen mankementen en 135.000 km
impreza nog zelf aan te sleutelen???
greetz en txs
-=[BLACKA]=-
Posts: 420
Joined: Mon May 16, 2005 7:14 pm

Post by -=[BLACKA]=- »

:evil: NOOIT DOEN gewoon je ITR houden volgens mij kan Wilco je het meeste vertellen hij had namelijk een SUB voor zijn ITR :twisted:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Inderdaad....je zou wel gek zijn. :evil:

Vele redenen....hier een aantal:

- Exclusiviteit......GTT is petjes auto geworden
- DOHC VTEC is beter / leuker dan die (standaard) boost van de GTT
- Waardevastheid van ITR is hoger....alleen al door de beperkte oplage

Enzovoorts.......verder ga je spijt krijgen....en spijt is klote :twisted: :wink:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Impreza vind je overal man, geen reet meer waard die dingen.
Nana korobi ya oki
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Re: subaru gt turbo ruilen met itr???

Post by Voodoo »

Ik ben benieuwd naar je beweegredenen, waarom eigenlijk?

VTEClover wrote:hey
wie zou zijn itr ruilen tegen een subaru impreza 4*4 gt turbo van 1998???

subaru heeft 166.000km en 218pk(nog standaardwaarde dacht ik)

welke mankementen(problemen :-) ) moet je bij een subaru nakijken???
benzineverbruik??

mijn itr heeft geen mankementen en 135.000 km
impreza nog zelf aan te sleutelen???
greetz en txs
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

itr

Post by VTEClover »

de voornaamste reden omdat hij 4 deuren heeft nu er in januari een zoon of dochter komt :-)
en is ongeveer even snel,fun en sportief als de itr dacht ik

+ punt itr -heeft maar 135.000 km en heb er nog veel plezier aan
-benzineverbruik en geen olieverbruik
-kan bijna alles zelf aan de auto maken en doen
-alles werkt nog en weet dat er buiten enkele roestblaasjes alles 100% tip top staat

weet iemand trouwens of de kinderstoel die in optie verkrijgbaar was bij de itr speciaal is?? en was hij voor de voorstoel of achterbank???
greetz
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

2 weken geleden is mijn oude Subaru hier nog geweest , moest wat electronica instellen die ik destijds had afgesteld.

Remmen klote vooral op een 98'met 2 pots klauwen , en ik heb met 4pots klauwen rondgereden en dat was al niks vegeleken OEM ITR klauwen, onderstel neigt erg gigantisch naar onderstuur , vermogen/koppel erg leuk , nadeel je ziet ze op elke hoek , geluid klinkt goed....zo zijn er wel meer dingen wat als voordeel maar ook zijn er nadelen.

Voor geen goud weer terug , goede keuze geweest onddanks ik ruim 291PK & +/-400NM koppel had , leuke tijd geweest maar niet meer dan dat.

Problemen genoeg maar het blok als standaard is met 211PK erg betrouwbaar. Getunede willen wel vaak ploffen en de 3de versnelling is van boter , hetzelfde geldt voor de driifstanglagers als je veel druk draait met je standaard TD04 turbo.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

If it was a 2002 STi I would have maybe considered it...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Die dingen staan tegenwoordig voor 7000 euro te koop, leuke ruil dan... bushokjes met een turbo noem ik ze meestal.

Ga eens lezen op EM, de blokken doen vaak 'poef' als ze licht gekieteld zijn.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Niet doen.

Dat je die überhoupt als plaats vervanger wil overwegen.
ATR is een machtige auto met oog op kinder uitbreiding. Voodoo heeft op dit moment een érg mooie te koop staan. Wellicht is dat wat voor je?
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

mr. X wrote:Niet doen.

Dat je die überhoupt als plaats vervanger wil overwegen.
ATR is een machtige auto met oog op kinder uitbreiding. Voodoo heeft op dit moment een érg mooie te koop staan. Wellicht is dat wat voor je?

Ik denk dat het dan aantrekkelijker voor hem is om een Belgische ATR te kopen aangezien die persoon in Belgie woont.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Tja volgens mij twijfel je zelf ook al, en zoek je hier alleen maar bevestiging om het niet te doen :D . Want een andere reactie zul je hier niet zo snel krijgen denk ik.

Ik persoonlijk zou het alleen al niet doen omdat ze volgens mij niet van dezelfde waarde zijn.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

hahaha, denk niet dat je hier veel medestanders zult vinden, stel de vraag maar eens op een scooby-doo forum, krijg je allemaal tegengestelde reacties.

maar los van merk/type ga je er ruim 30k aan kilometers op achteruit, dus daarom niet doen denk ik.

Goed advies: Integra houden en een gezinsauto (IMA?) ernaast :D (als de portomonee die toelaat uiteraard)
Deus Ex Machina!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik zou gaan voor een ATR , nieuwere type accord Type S als je in deze sferen wil blijven.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

wilco wrote:Ik zou gaan voor een ATR , nieuwere type accord Type S als je in deze sferen wil blijven.


Zou voor het nieuwere type Accord gaan dan. Topwagen
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Anders even wachten op het nieuw model Accord. Komt die niet dit jaar uit?
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Die is er al.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ok. :o ops:
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

kan je niet beter een 2e auto erbij nemen, zo zijn de iets oudere civics en accords voor een relatief zachte prijs te verkrijgen. Zo hou je de ITR en heb je nog een extra Honda erbij!!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb destijds voor hetzelfde probleem , mits je het een probleem kan noemen voor mijn vrouw een EJ9 sedan aangeschaft >>>

Ongeveer 955KG, 90PK zuinige 1.4 , double wishbone rondom , etc.....

Image
Image
Locked