Bekende ITR?
- Knite Force
-
Vindt het mailtje ook nogal dwingend over komen,.... Het koopt al niet echt prettig van zo iemand,.. Zeker als je een auto koopt waarvan je niet kunt garanderen hoe of wat,... Voor hetzelfde geld koop je ook een ITR waar niet mee geklooid is.
Wat olie betreft,... Deze zat er al op toen ik hem kocht, en werdt me aangeraden door de dealer, dus heb ik hem er ook maar op gehouden,... En ja, hij wordt nogal eens goed uitgelaten, dus die olie mag hij dan ook wel hebben!
Greetz,
Wat olie betreft,... Deze zat er al op toen ik hem kocht, en werdt me aangeraden door de dealer, dus heb ik hem er ook maar op gehouden,... En ja, hij wordt nogal eens goed uitgelaten, dus die olie mag hij dan ook wel hebben!
Greetz,
jochem dc2 wrote:Vindt het mailtje ook nogal dwingend over komen,.... Het koopt al niet echt prettig van zo iemand,.. Zeker als je een auto koopt waarvan je niet kunt garanderen hoe of wat,... Voor hetzelfde geld koop je ook een ITR waar niet mee geklooid is.
Greetz,
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 95&start=0
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 97&start=0
Lees eerst de begrippen olie maar eens , op de links hierboven :idea:
Een auto die af en toe wordt uitgelaten heeft niet een specifieke olie nodig zoals 10W60 .
-
Hey Wilco,...
Begrijp mijn vorige mail niet als aanvallend, zo was het in elk geval niet bedoelt. Niet dat ik er meteen vanuit ga dat je het wel zo op vat. Maar even om verkeerde indrukken de wereld uit te helpen.
Zoals ik al vertelde, zat deze olie er al op, en ben ik er eigenlijk verder mee gegaan omdat ik er goede dingen over hoor,...
Maar een kenner zoals jij, die ook nog eens zijn info kan "bewijzen" geloof ik graag!
Om nog heeeeel even off-topic te blijven. Welk merk en type olie zou jij mij dan aanraden voor mij ITR. (Even meegenomen dat ik graag in VTEC zit, en Af en toe sprint op legale events,....)
Alvast bedankt,... (Het is trouwens wel een heel verhaal! :wink: )
Greetz,
Begrijp mijn vorige mail niet als aanvallend, zo was het in elk geval niet bedoelt. Niet dat ik er meteen vanuit ga dat je het wel zo op vat. Maar even om verkeerde indrukken de wereld uit te helpen.
Zoals ik al vertelde, zat deze olie er al op, en ben ik er eigenlijk verder mee gegaan omdat ik er goede dingen over hoor,...
Maar een kenner zoals jij, die ook nog eens zijn info kan "bewijzen" geloof ik graag!
Om nog heeeeel even off-topic te blijven. Welk merk en type olie zou jij mij dan aanraden voor mij ITR. (Even meegenomen dat ik graag in VTEC zit, en Af en toe sprint op legale events,....)
Alvast bedankt,... (Het is trouwens wel een heel verhaal! :wink: )
Greetz,
Ik snap je wel Jochem , alleen het is zo zonde dat je 10W60 koopt want die olie is vaker in vergelijking duurder als de andere oliën die beter zijn, en mijn ervaring is dat de Castrol 10W60 veel koolafzetting heeft in een blok , maar moet ik er wel bijzeggen dat ik die olie niet gebruikte in een Honda.
Wat hierboven wordt gezegd 5W40 is prima , of een 5W50 ook , of zelfs een 15W50 olie kan mits je s'winters weing rijdt.
Als het altijd maar Full synthetisch is en niet een half syntheet of op synthetische basis (wat veel mensen denken dat het dan een full syntheet is) :wink:
Wat hierboven wordt gezegd 5W40 is prima , of een 5W50 ook , of zelfs een 15W50 olie kan mits je s'winters weing rijdt.
Als het altijd maar Full synthetisch is en niet een half syntheet of op synthetische basis (wat veel mensen denken dat het dan een full syntheet is) :wink:
-
Excuses voor het flink Off-Topic gaan in het topic,...
Maar nogmaals bedankt. Moet binnekort toch de olie gaan vervangen, en zal dan eens de andere olie gaan proberen,...
(Met de 10w/60 van Castrol, heb ik ook heel erg veel olie uitstoot. Kan dat kloppen, of is dat met alle olieen)?
Greetz,
P.s. Mag ook over Pm hoor,... :wink:
Maar nogmaals bedankt. Moet binnekort toch de olie gaan vervangen, en zal dan eens de andere olie gaan proberen,...
(Met de 10w/60 van Castrol, heb ik ook heel erg veel olie uitstoot. Kan dat kloppen, of is dat met alle olieen)?
Greetz,
P.s. Mag ook over Pm hoor,... :wink:
Ik heb nu 1 1/2 tot 2 jaar met Gastrol 10w60 gereden, en als je niet goed warm rijdt, begint hij olie te nemen!
Meestal is dit iets meer dan 1 liter per 5000 km.
Hangt er wel vanaf of je veel in V-tec zit te spelen.
Heb er nu Shell Helix Ultra 5w40 in gedaan, en is een wereld van verschil! ( Had altijd een goeie ervaring met shell Helix in mijn CRX-en)
Hij neemt nu nagenoeg geen olie, heb er nu alweer dik 2000 km mee gereden en er moest 0,15 liter bij.
Ook op Assen had ik er 10w60 in, het verbruik was enorm! (1 1/2 liter erbij moeten doen...) :shock:
Dus mijn persoonlijke mening is om toch geen 10w60 te gebruiken.
Meestal is dit iets meer dan 1 liter per 5000 km.
Hangt er wel vanaf of je veel in V-tec zit te spelen.
Heb er nu Shell Helix Ultra 5w40 in gedaan, en is een wereld van verschil! ( Had altijd een goeie ervaring met shell Helix in mijn CRX-en)
Hij neemt nu nagenoeg geen olie, heb er nu alweer dik 2000 km mee gereden en er moest 0,15 liter bij.
Ook op Assen had ik er 10w60 in, het verbruik was enorm! (1 1/2 liter erbij moeten doen...) :shock:
Dus mijn persoonlijke mening is om toch geen 10w60 te gebruiken.
-
Ik merk zelf dus dat hij ontzettend hard gaat, de 10w60 van Castrol. Op 13.000 km heb ik denk ik al 6 tot 10 liter bijgevult. Ik rijd dan wel regelmatig in VTEC! En rijd hem ALTIJD heel goed warm!
Mijn blok is ook kurk droog, want kreeg hier zelfs nog complimenten over van de dealer. Want ik dacht dat er mischien iets lekte, en heb dat toen na laten kijken.
Maar binnekort moet ik toch de olie + filter gaan vervangen, dus dan ga ik idd de Helix proberen.
Ontzettend bedankt voor de info!
Greetz,
Mijn blok is ook kurk droog, want kreeg hier zelfs nog complimenten over van de dealer. Want ik dacht dat er mischien iets lekte, en heb dat toen na laten kijken.
Maar binnekort moet ik toch de olie + filter gaan vervangen, dus dan ga ik idd de Helix proberen.
Ontzettend bedankt voor de info!
Greetz,
Ook al is Helix een half-syntheet, er zitten genoeg additieven in die de motor soepeler laten lopen, ook bij hogere temperaturen. De resultaten hiervan zijn toch persoonsgebonden.
Maar Wilco heeft wel gelijk, er zijn al genoeg olie onderwerpen hier voorbijgekomen, dus daar is genoeg info over te krijgen. :wink:
Voorlopig blijf ik er Helix in 'gooien', kijken hoe dat blijft rijden.... 8)
Maar Wilco heeft wel gelijk, er zijn al genoeg olie onderwerpen hier voorbijgekomen, dus daar is genoeg info over te krijgen. :wink:
Voorlopig blijf ik er Helix in 'gooien', kijken hoe dat blijft rijden.... 8)
Even naar Motul gezocht, kom ik op dit topic uit.
Mijn ITR rijdt al enkele jaren met Castrol 10W60 en ik heb precies dezelfde ervaringen als Udo.
Olie wordt snel weer zwart maar het verbruik is tijdens de eerste 2000km zeer weinig. Hierna loopt het snel op.
Ook veel roet op de achterkant. Dit kan ook aan de benzine liggen. Ik tank de laatste weken dan maar total excellium, en dadelijk minder roet en lager verbruik.
Ook doe ik er binnenkort Motul 300v 5W40 in. Schijnt toch ongeveer de beste olie voor onze motoren te zijn.
Mijn ITR rijdt al enkele jaren met Castrol 10W60 en ik heb precies dezelfde ervaringen als Udo.
Olie wordt snel weer zwart maar het verbruik is tijdens de eerste 2000km zeer weinig. Hierna loopt het snel op.
Ook veel roet op de achterkant. Dit kan ook aan de benzine liggen. Ik tank de laatste weken dan maar total excellium, en dadelijk minder roet en lager verbruik.
Ook doe ik er binnenkort Motul 300v 5W40 in. Schijnt toch ongeveer de beste olie voor onze motoren te zijn.
-
- Gaskleppie
TCC kan in dit geval ook niet alles erover zeggen he... tenzij ze de buitenlandse eigenaar hebben gekend.
Sorry, dit topic even gemist.....
Wat een gegis allemaal... Ik weet presies om welke auto het gaat en de historie ken ik ook.
Ten eerste, Bart, het is jouw oude motor die hier in ligt. Aan jou de eer om te zeggen hoe die er aan toe was. TCC kan dit niet met zekerheid zeggen en dat geven ze dus ook netjes aan. Welke koppeling er nu opzit kan ik niet zeggen, dat weet ik niet.
Verder is het idd een ex- belgische klant die idd al jaren bij TCC kwam. Het is de oude Integra van Vadim en voorheen lag er een gebouwde motor met supercharger in. Die hangt nu dus in de sprintauto.
Qua auto zelf is de Integra helemaal terug gebouwd naar standaard. RJ heeft de leuke godies zelf al weer verkocht.
Volgens mij heeft de auto nooit grote of noemenswaardige schades gehad.
RJ heeft in geen van de mailtjes dingen gezegt die niet kloppen!
Het is welliswaar een auto met verleden, maar door zn andere motor en terug bouwen een net ding.
Keuze is aan jou.....
OK, ik hoor hier net van AllGo dat het mijn oude blok zou zijn...
1. Mijn blok was nagenoeg perfect. Niet het meeste pk's (184 bij Rica anderhalf jaar terug), maar verbruikte geen olie.
2. Mijn blok had een motorsteun (bestuurderskant) die op twee plaatsen is gescheurd. De alu ring was doormidden en de steun was UIT HET BLOK GESCHEURD.
Dus Frank, als dat mijn oude blok is (wat goed kan op zich) dan denk ik dat jij beter kunt zeggen hoe het eraan toe is dan ik, omdat jij vaker bij TCC komt (kijk aub voor de grap eens hoe die motorsteun aan de bestuurderskant erbij hangt
, ik ben ook wel benieuwd eigenlijk).
Hoe dan ook: in mijn bezit was dat blok super. dus dat gedeelte is goed
1. Mijn blok was nagenoeg perfect. Niet het meeste pk's (184 bij Rica anderhalf jaar terug), maar verbruikte geen olie.
2. Mijn blok had een motorsteun (bestuurderskant) die op twee plaatsen is gescheurd. De alu ring was doormidden en de steun was UIT HET BLOK GESCHEURD.
Dus Frank, als dat mijn oude blok is (wat goed kan op zich) dan denk ik dat jij beter kunt zeggen hoe het eraan toe is dan ik, omdat jij vaker bij TCC komt (kijk aub voor de grap eens hoe die motorsteun aan de bestuurderskant erbij hangt

Hoe dan ook: in mijn bezit was dat blok super. dus dat gedeelte is goed