Bekende ITR?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Vind dat een behoorlijke aanvallende email!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Yeah just forget about this one and buy one in Germany...

This seems like a crap story to me!
jochem dc2
Posts: 217
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:18 am

Post by jochem dc2 »

Vindt het mailtje ook nogal dwingend over komen,.... Het koopt al niet echt prettig van zo iemand,.. Zeker als je een auto koopt waarvan je niet kunt garanderen hoe of wat,... Voor hetzelfde geld koop je ook een ITR waar niet mee geklooid is.

Wat olie betreft,... Deze zat er al op toen ik hem kocht, en werdt me aangeraden door de dealer, dus heb ik hem er ook maar op gehouden,... En ja, hij wordt nogal eens goed uitgelaten, dus die olie mag hij dan ook wel hebben!

Greetz,
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

jochem dc2 wrote:Vindt het mailtje ook nogal dwingend over komen,.... Het koopt al niet echt prettig van zo iemand,.. Zeker als je een auto koopt waarvan je niet kunt garanderen hoe of wat,... Voor hetzelfde geld koop je ook een ITR waar niet mee geklooid is.

Wat olie betreft,... Deze zat er al op toen ik hem kocht, en werdt me aangeraden door de dealer, dus heb ik hem er ook maar op gehouden,... En ja, hij wordt nogal eens goed uitgelaten, dus die olie mag hij dan ook wel hebben!

Greetz,


http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 95&start=0

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 97&start=0

Lees eerst de begrippen olie maar eens , op de links hierboven :idea:
Een auto die af en toe wordt uitgelaten heeft niet een specifieke olie nodig zoals 10W60 .
jochem dc2
Posts: 217
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:18 am

Post by jochem dc2 »

Hey Wilco,...

Begrijp mijn vorige mail niet als aanvallend, zo was het in elk geval niet bedoelt. Niet dat ik er meteen vanuit ga dat je het wel zo op vat. Maar even om verkeerde indrukken de wereld uit te helpen.

Zoals ik al vertelde, zat deze olie er al op, en ben ik er eigenlijk verder mee gegaan omdat ik er goede dingen over hoor,...

Maar een kenner zoals jij, die ook nog eens zijn info kan "bewijzen" geloof ik graag!

Om nog heeeeel even off-topic te blijven. Welk merk en type olie zou jij mij dan aanraden voor mij ITR. (Even meegenomen dat ik graag in VTEC zit, en Af en toe sprint op legale events,....)

Alvast bedankt,... (Het is trouwens wel een heel verhaal! :wink: )

Greetz,
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

5w40 van Silkolene of Motul zit je altijd goed.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik snap je wel Jochem , alleen het is zo zonde dat je 10W60 koopt want die olie is vaker in vergelijking duurder als de andere oliën die beter zijn, en mijn ervaring is dat de Castrol 10W60 veel koolafzetting heeft in een blok , maar moet ik er wel bijzeggen dat ik die olie niet gebruikte in een Honda.

Wat hierboven wordt gezegd 5W40 is prima , of een 5W50 ook , of zelfs een 15W50 olie kan mits je s'winters weing rijdt.
Als het altijd maar Full synthetisch is en niet een half syntheet of op synthetische basis (wat veel mensen denken dat het dan een full syntheet is) :wink:
jochem dc2
Posts: 217
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:18 am

Post by jochem dc2 »

Excuses voor het flink Off-Topic gaan in het topic,...

Maar nogmaals bedankt. Moet binnekort toch de olie gaan vervangen, en zal dan eens de andere olie gaan proberen,...

(Met de 10w/60 van Castrol, heb ik ook heel erg veel olie uitstoot. Kan dat kloppen, of is dat met alle olieen)?

Greetz,

P.s. Mag ook over Pm hoor,... :wink:
Udo71
Posts: 42
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:35 am
Contact:

Post by Udo71 »

Ik heb nu 1 1/2 tot 2 jaar met Gastrol 10w60 gereden, en als je niet goed warm rijdt, begint hij olie te nemen!
Meestal is dit iets meer dan 1 liter per 5000 km.
Hangt er wel vanaf of je veel in V-tec zit te spelen.
Heb er nu Shell Helix Ultra 5w40 in gedaan, en is een wereld van verschil! ( Had altijd een goeie ervaring met shell Helix in mijn CRX-en)
Hij neemt nu nagenoeg geen olie, heb er nu alweer dik 2000 km mee gereden en er moest 0,15 liter bij.
Ook op Assen had ik er 10w60 in, het verbruik was enorm! (1 1/2 liter erbij moeten doen...) :shock:
Dus mijn persoonlijke mening is om toch geen 10w60 te gebruiken.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Ik heb hetzelfde met de CTR.
Toen ik hem net kocht zat er olie ( X?) in welke verbruikt werd en moest ik hem al snel weer bijvullen. Nu met die Silkolene 5w40 al ruim 2.5k KM gereden en nog niks nada nakkes bij hoeven vullen! :thumbs:
jochem dc2
Posts: 217
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:18 am

Post by jochem dc2 »

Ik merk zelf dus dat hij ontzettend hard gaat, de 10w60 van Castrol. Op 13.000 km heb ik denk ik al 6 tot 10 liter bijgevult. Ik rijd dan wel regelmatig in VTEC! En rijd hem ALTIJD heel goed warm!

Mijn blok is ook kurk droog, want kreeg hier zelfs nog complimenten over van de dealer. Want ik dacht dat er mischien iets lekte, en heb dat toen na laten kijken.

Maar binnekort moet ik toch de olie + filter gaan vervangen, dus dan ga ik idd de Helix proberen.

Ontzettend bedankt voor de info!

Greetz,
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Helix is een half-syntheet , ga voor Silkolene 5W40/10W40/5W50 of een ander gerenomeerd merk.

PS. Nu stop ik over olie , als je de voorgaande topics had gelezen wat over hoe en wat en welke merken :idea:
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

Ik zou geen auto bij tcc kopen..
Udo71
Posts: 42
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:35 am
Contact:

Post by Udo71 »

Ook al is Helix een half-syntheet, er zitten genoeg additieven in die de motor soepeler laten lopen, ook bij hogere temperaturen. De resultaten hiervan zijn toch persoonsgebonden.
Maar Wilco heeft wel gelijk, er zijn al genoeg olie onderwerpen hier voorbijgekomen, dus daar is genoeg info over te krijgen. :wink:
Voorlopig blijf ik er Helix in 'gooien', kijken hoe dat blijft rijden.... 8)
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Even naar Motul gezocht, kom ik op dit topic uit.
Mijn ITR rijdt al enkele jaren met Castrol 10W60 en ik heb precies dezelfde ervaringen als Udo.
Olie wordt snel weer zwart maar het verbruik is tijdens de eerste 2000km zeer weinig. Hierna loopt het snel op.
Ook veel roet op de achterkant. Dit kan ook aan de benzine liggen. Ik tank de laatste weken dan maar total excellium, en dadelijk minder roet en lager verbruik.
Ook doe ik er binnenkort Motul 300v 5W40 in. Schijnt toch ongeveer de beste olie voor onze motoren te zijn.
V-tje integra
Posts: 383
Joined: Thu Mar 20, 2008 4:06 pm
Contact:

Post by V-tje integra »

deze itr staat al gerime tijd te koop op kapaza...
ik begrijp niet waarom er hier zijn die de wagen afbreken zonder hem gezien te hebben of mee gereden hebben...
ga er gewoon naar zien...daarna zie je wel wat je doet :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

TCC kan in dit geval ook niet alles erover zeggen he... tenzij ze de buitenlandse eigenaar hebben gekend.


Sorry, dit topic even gemist.....

Wat een gegis allemaal... Ik weet presies om welke auto het gaat en de historie ken ik ook.
Ten eerste, Bart, het is jouw oude motor die hier in ligt. Aan jou de eer om te zeggen hoe die er aan toe was. TCC kan dit niet met zekerheid zeggen en dat geven ze dus ook netjes aan. Welke koppeling er nu opzit kan ik niet zeggen, dat weet ik niet.

Verder is het idd een ex- belgische klant die idd al jaren bij TCC kwam. Het is de oude Integra van Vadim en voorheen lag er een gebouwde motor met supercharger in. Die hangt nu dus in de sprintauto.
Qua auto zelf is de Integra helemaal terug gebouwd naar standaard. RJ heeft de leuke godies zelf al weer verkocht.
Volgens mij heeft de auto nooit grote of noemenswaardige schades gehad.
RJ heeft in geen van de mailtjes dingen gezegt die niet kloppen!

Het is welliswaar een auto met verleden, maar door zn andere motor en terug bouwen een net ding.

Keuze is aan jou.....
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

OK, ik hoor hier net van AllGo dat het mijn oude blok zou zijn...

1. Mijn blok was nagenoeg perfect. Niet het meeste pk's (184 bij Rica anderhalf jaar terug), maar verbruikte geen olie.
2. Mijn blok had een motorsteun (bestuurderskant) die op twee plaatsen is gescheurd. De alu ring was doormidden en de steun was UIT HET BLOK GESCHEURD.

Dus Frank, als dat mijn oude blok is (wat goed kan op zich) dan denk ik dat jij beter kunt zeggen hoe het eraan toe is dan ik, omdat jij vaker bij TCC komt (kijk aub voor de grap eens hoe die motorsteun aan de bestuurderskant erbij hangt :p , ik ben ook wel benieuwd eigenlijk).

Hoe dan ook: in mijn bezit was dat blok super. dus dat gedeelte is goed :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Auto is verkocht ondertussen....
Locked