Verlagingsveren
Verlagingsveren
Ik zit naar verlagingsveren te kijken voor mijn ITR.
Nu sta ik voor 3 keuzes.
H&R Sport - 35mm verlaging rondom
Tein S tech - ook ongeveer 35mm verlaging
Eibach - 25mm rondom
Welke adviseren jullie, ik wil niet al te stug, gaat me meer om een nette verlaging en eigenlijk gewoon de huidige eigenschappen bewaren.
Kom niet met ellenlange technische verhalen, heb er veel over gehoord. Ik wil eigenlijk alleen een voorkeur/ervaring etc horen met eventueel argumenten.
Alvast bedankt jongens...
Nu sta ik voor 3 keuzes.
H&R Sport - 35mm verlaging rondom
Tein S tech - ook ongeveer 35mm verlaging
Eibach - 25mm rondom
Welke adviseren jullie, ik wil niet al te stug, gaat me meer om een nette verlaging en eigenlijk gewoon de huidige eigenschappen bewaren.
Kom niet met ellenlange technische verhalen, heb er veel over gehoord. Ik wil eigenlijk alleen een voorkeur/ervaring etc horen met eventueel argumenten.
Alvast bedankt jongens...
Dit is een moeilijk stukje bij de ITR want bij heel veel verlagingsveren verziek je het goede weggedrag bij de ITR, daarom moeten zulke veren zorgvuldig uitgekozen worden.
Ook moet je kijken naar de springrate van de veren , want heel veel veren hebben een zachtere springrate dan OEM.
Ik rij met Spoon veren die een wel een hardere springrate hebben en maar 20 mm verlagen , met de andere geen ervaring.Ik weet wel van de TEIN setjes dat de springrate zelf nog zachter is als OEM.
Ook moet je kijken naar de springrate van de veren , want heel veel veren hebben een zachtere springrate dan OEM.
Ik rij met Spoon veren die een wel een hardere springrate hebben en maar 20 mm verlagen , met de andere geen ervaring.Ik weet wel van de TEIN setjes dat de springrate zelf nog zachter is als OEM.
Ik had Tein S-Tech op de ITR om exact dezelfde reden als jij aangeeft. Ik wilde voor het mooie wat lager maar niet de eigenschappen verzieken. De Tein set deed dat zonder problemen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Van dat lijstje zou ik de Eibach kiezen , veel goede reviews over gelezen.
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=445334
Stock DC2R
246 lb/in 140 to 246 lb/in -.51" -.51" 13.5" 13.5"
4.4 kg/mm 2.5 to 4.4 kg/mm -13 mm -13 mm 343 mm 343 mm
Eibach Prokit - DC2R
331 lb/in 126 to 194 lb/in -1.3"
5.9 kg/mm 2.3 to 3.5 kg/mm -15 to 20 mm -10 to 15 mm
Spoon Sports Progressive
363 lb/in 307 lb/in -.79" -.79"
6.5 kg/mm 5.5 kg/mm -20 mm -20 mm
Tein S-Tech Soft
145 to 335 lb/in 67 to 273 lb/in -1.02" -1.30"
2.6 to 6.0 kg/mm 1.2 to 4.9 kg/mm -26 mm -33 mm
Tein S-Tech Medium
134 to 446 lb/in 56 to 385 lb/in -1.02" -1.30"
2.4 to 8.0 kg/mm 1.0 to 6.9 kg/mm -26 mm -33 mm
Doe er wat mee, of het helemaal up to date is weet ik niet maar je hebt een indicatie.
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=445334
Stock DC2R
246 lb/in 140 to 246 lb/in -.51" -.51" 13.5" 13.5"
4.4 kg/mm 2.5 to 4.4 kg/mm -13 mm -13 mm 343 mm 343 mm
Eibach Prokit - DC2R
331 lb/in 126 to 194 lb/in -1.3"
5.9 kg/mm 2.3 to 3.5 kg/mm -15 to 20 mm -10 to 15 mm
Spoon Sports Progressive
363 lb/in 307 lb/in -.79" -.79"
6.5 kg/mm 5.5 kg/mm -20 mm -20 mm
Tein S-Tech Soft
145 to 335 lb/in 67 to 273 lb/in -1.02" -1.30"
2.6 to 6.0 kg/mm 1.2 to 4.9 kg/mm -26 mm -33 mm
Tein S-Tech Medium
134 to 446 lb/in 56 to 385 lb/in -1.02" -1.30"
2.4 to 8.0 kg/mm 1.0 to 6.9 kg/mm -26 mm -33 mm
Doe er wat mee, of het helemaal up to date is weet ik niet maar je hebt een indicatie.
Killabee wrote:Ik wil 'm wel ietsjes lager ja, maar dat van jou ziet er uit als 20 of 25. Dus ik denk dat ik met 35 wel tevreden zal zijn.
Bedankt voor de foto's...
Ik denk dat het idd zoiets moet zijn. 20 Ã 25 mm
Maar ik denk dat H&R maar één soort veren heeft voor de ITR. Dus hopelijk komt die van jou lager te liggen.
Hou ons maar op de hoogte.
Om even een oud topic naar boven te halen, ik zit te kijken om de CTR iets omlaag te gooien maar het laatste wat ik wil is nog eens veel stugger te gaan rijden en al helemaal niet de handling te verzieken.
Tot dusver blijkt volgens wat reviews dat je met een set Tein S of Eibachs bijvoorbeeld de rijeigenschappen verbeterd in combinatie met de fast road setup. Kan een set TEIN S-Tech Springs voor Euro 200,- bezorgd en wel krijgen.
Nu vraag ik me af of je met die fast road setup settings ook nog normaal rechtuit kan rijden en de levensduur van je banden niet direct inkort.
Tevens heb je kennelijk 'camber bolts' voor voorzijde nodig en 'camber arms' voor de achterzijde om uberhaupt te kunnen gaan uitlijnen als je niet de standaard veren gebruikt ?
En ik neem aan dat ik bij een goeie garage cq bandenspecialist de auto ook kan laten stellen voor fast road setup daar de waarden welke hiervoor gebruikt worden na te gaan zijn ??
Van internet geplukt niet 100% of dit juist is of waar ik die waarden zou moeten kunnen vinden. Iemand ?
Standaard:
En Fast road Setup:
Ben een leek wat dit betreft
ops:
Tot dusver blijkt volgens wat reviews dat je met een set Tein S of Eibachs bijvoorbeeld de rijeigenschappen verbeterd in combinatie met de fast road setup. Kan een set TEIN S-Tech Springs voor Euro 200,- bezorgd en wel krijgen.
Nu vraag ik me af of je met die fast road setup settings ook nog normaal rechtuit kan rijden en de levensduur van je banden niet direct inkort.
Tevens heb je kennelijk 'camber bolts' voor voorzijde nodig en 'camber arms' voor de achterzijde om uberhaupt te kunnen gaan uitlijnen als je niet de standaard veren gebruikt ?
En ik neem aan dat ik bij een goeie garage cq bandenspecialist de auto ook kan laten stellen voor fast road setup daar de waarden welke hiervoor gebruikt worden na te gaan zijn ??
Van internet geplukt niet 100% of dit juist is of waar ik die waarden zou moeten kunnen vinden. Iemand ?
Standaard:
Camber Front = 0°00' +or- 45'
Camber Rear = -0°45' +or- 45'
Caster Front = 1°33' +or- 1°
Total Toe Front = 0 +or-3 mm
Rear Adjust = Toe In 2mm +2 or-1 mm
En Fast road Setup:
Front.
Zero toe.
1.5 degrees negative toe.
5 degrees positive castor.
Rear.
2.0mm toe out.
1.0 degrees negative camber.
Ben een leek wat dit betreft

Zelf heb ik onder mijn Accord H&R gekozen op aanraden van TCC, 5cm verlaging. Dit zijn progressieve veren (als ik het goed zeg) en kostte mij destijds ongeveer €350,-- (alleen de verenset).
Ben een keer meegereden met een ATR die dezelfde H&R veren had en moet zeggen dat dat echt goed bevallen is, in jouw geval zou ik dat in overweging nemen :thumbs: ook voor een ITR.
greetzz,
Jeroen
Ben een keer meegereden met een ATR die dezelfde H&R veren had en moet zeggen dat dat echt goed bevallen is, in jouw geval zou ik dat in overweging nemen :thumbs: ook voor een ITR.
greetzz,
Jeroen