Verlagingsveren

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Killabee
Posts: 109
Joined: Wed Apr 04, 2007 1:35 pm

Verlagingsveren

Post by Killabee »

Ik zit naar verlagingsveren te kijken voor mijn ITR.

Nu sta ik voor 3 keuzes.

H&R Sport - 35mm verlaging rondom
Tein S tech - ook ongeveer 35mm verlaging
Eibach - 25mm rondom

Welke adviseren jullie, ik wil niet al te stug, gaat me meer om een nette verlaging en eigenlijk gewoon de huidige eigenschappen bewaren.

Kom niet met ellenlange technische verhalen, heb er veel over gehoord. Ik wil eigenlijk alleen een voorkeur/ervaring etc horen met eventueel argumenten.

Alvast bedankt jongens...
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Dit is een moeilijk stukje bij de ITR want bij heel veel verlagingsveren verziek je het goede weggedrag bij de ITR, daarom moeten zulke veren zorgvuldig uitgekozen worden.

Ook moet je kijken naar de springrate van de veren , want heel veel veren hebben een zachtere springrate dan OEM.

Ik rij met Spoon veren die een wel een hardere springrate hebben en maar 20 mm verlagen , met de andere geen ervaring.Ik weet wel van de TEIN setjes dat de springrate zelf nog zachter is als OEM.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik had Tein S-Tech op de ITR om exact dezelfde reden als jij aangeeft. Ik wilde voor het mooie wat lager maar niet de eigenschappen verzieken. De Tein set deed dat zonder problemen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondaFan
Posts: 77
Joined: Mon Jan 23, 2006 9:28 pm

Post by HondaFan »

Ik heb apexveren onder mijn integra. 35mm verlaging en oogt stukken beter. Rij-eigenschappen: Bijna zelfde als OEM.

Heb ook HKS schroefset onder mijn ITR gehad. Rij-eigenschappen: Reed HEERLIJK!! Lekker stug maar ook niet te extreem. Veel beter dan OEM vind ik.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Van dat lijstje zou ik de Eibach kiezen , veel goede reviews over gelezen.
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=445334

Stock DC2R
246 lb/in 140 to 246 lb/in -.51" -.51" 13.5" 13.5"
4.4 kg/mm 2.5 to 4.4 kg/mm -13 mm -13 mm 343 mm 343 mm

Eibach Prokit - DC2R
331 lb/in 126 to 194 lb/in -1.3"
5.9 kg/mm 2.3 to 3.5 kg/mm -15 to 20 mm -10 to 15 mm

Spoon Sports Progressive
363 lb/in 307 lb/in -.79" -.79"
6.5 kg/mm 5.5 kg/mm -20 mm -20 mm

Tein S-Tech Soft
145 to 335 lb/in 67 to 273 lb/in -1.02" -1.30"
2.6 to 6.0 kg/mm 1.2 to 4.9 kg/mm -26 mm -33 mm

Tein S-Tech Medium
134 to 446 lb/in 56 to 385 lb/in -1.02" -1.30"
2.4 to 8.0 kg/mm 1.0 to 6.9 kg/mm -26 mm -33 mm

Doe er wat mee, of het helemaal up to date is weet ik niet maar je hebt een indicatie.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Kijk eens wat een feedback :thumbs: 8)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ik heb de H&R veren eronder liggen en ik vind de wegligging nog steeds prima.
Killabee
Posts: 109
Joined: Wed Apr 04, 2007 1:35 pm

Post by Killabee »

@Wilco, dat noem ik pas uitgebreid reageren, erg bedankt.

Ik heb wel de H&R veren besteld. Ik wilde de EIBACH veren nemen, maar die vond ik te weinig verlagen, vandaar dat ik de H&R's genomen heb.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Graag gedaan :wink:
Killabee
Posts: 109
Joined: Wed Apr 04, 2007 1:35 pm

Post by Killabee »

Heeft er iemand een foto van een ITR met 17" en 3,5 cm verlaging?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

ITR met H&R veren en 17inch velgen. Er liggen wel 215/40 serie banden op. Dus auto staat iets hoger dan met 205/40 serie banden.

Image
Image

Ik weet niet meer hoeveel mm hij exact is gedaalt. Maar ik dacht dat het minder dan 35mm was.

En, valt het erg tegen?
Killabee
Posts: 109
Joined: Wed Apr 04, 2007 1:35 pm

Post by Killabee »

Ik wil 'm wel ietsjes lager ja, maar dat van jou ziet er uit als 20 of 25. Dus ik denk dat ik met 35 wel tevreden zal zijn.

Bedankt voor de foto's...
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

ik zou een schroefset nemen
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Killabee wrote:Ik wil 'm wel ietsjes lager ja, maar dat van jou ziet er uit als 20 of 25. Dus ik denk dat ik met 35 wel tevreden zal zijn.

Bedankt voor de foto's...


Ik denk dat het idd zoiets moet zijn. 20 à 25 mm

Maar ik denk dat H&R maar één soort veren heeft voor de ITR. Dus hopelijk komt die van jou lager te liggen.
Hou ons maar op de hoogte.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Om even een oud topic naar boven te halen, ik zit te kijken om de CTR iets omlaag te gooien maar het laatste wat ik wil is nog eens veel stugger te gaan rijden en al helemaal niet de handling te verzieken.

Tot dusver blijkt volgens wat reviews dat je met een set Tein S of Eibachs bijvoorbeeld de rijeigenschappen verbeterd in combinatie met de fast road setup. Kan een set TEIN S-Tech Springs voor Euro 200,- bezorgd en wel krijgen.

Nu vraag ik me af of je met die fast road setup settings ook nog normaal rechtuit kan rijden en de levensduur van je banden niet direct inkort.
Tevens heb je kennelijk 'camber bolts' voor voorzijde nodig en 'camber arms' voor de achterzijde om uberhaupt te kunnen gaan uitlijnen als je niet de standaard veren gebruikt ?

En ik neem aan dat ik bij een goeie garage cq bandenspecialist de auto ook kan laten stellen voor fast road setup daar de waarden welke hiervoor gebruikt worden na te gaan zijn ??

Van internet geplukt niet 100% of dit juist is of waar ik die waarden zou moeten kunnen vinden. Iemand ?

Standaard:
Camber Front = 0°00' +or- 45'
Camber Rear = -0°45' +or- 45'
Caster Front = 1°33' +or- 1°

Total Toe Front = 0 +or-3 mm
Rear Adjust = Toe In 2mm +2 or-1 mm


En Fast road Setup:

Front.
Zero toe.
1.5 degrees negative toe.
5 degrees positive castor.

Rear.
2.0mm toe out.
1.0 degrees negative camber.



Ben een leek wat dit betreft :o ops:
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

ik heb de H&R met camber correctie. Zo'n 3.5cm verlaagt. rijdt zoals Oem. wellicht klein beetje stugger, maar komt het weggedrag alleen maar ten goede in mijn opzicht.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Alright en wat heb je voor dat setje veren betaald als ik vragen mag ?
En qua settings heb je daar iets voor aangehouden of zo bij de garage afgegeven en stel maar af of ?
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

Zelf heb ik onder mijn Accord H&R gekozen op aanraden van TCC, 5cm verlaging. Dit zijn progressieve veren (als ik het goed zeg) en kostte mij destijds ongeveer €350,-- (alleen de verenset).

Ben een keer meegereden met een ATR die dezelfde H&R veren had en moet zeggen dat dat echt goed bevallen is, in jouw geval zou ik dat in overweging nemen :thumbs: ook voor een ITR.

greetzz,
Jeroen
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Heb de Tein's besteld, iemand die weet waar ik camber bolts (voor) en armen (achter) kan bestellen en welke ik precies moet hebben ??

( CTR EP3 2005 )
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik heb nog een setje gebruikte camber bolts liggen voor voor.
Locked