Storing motormanagement
Storing motormanagement
Hellow hondafreakss!
Ik heb sinds een kleine weer een Civic Type R gekocht uit 2002!
Gisteren kwam een storing van de motor.
Dus ik ging hem vandaag laten uitlezen,
Storing was : brandstof te mager
en ze hebben hem gewist, en hele dag beetje gereden, is de storing niet meer terug gekomen..
Als hij wel terug komt, wat kan ik daaraan doen om die storing te verhelpen :?:
Maar het had geen invloed op de prestatie's van de CTR!
greetz
Ik heb sinds een kleine weer een Civic Type R gekocht uit 2002!
Gisteren kwam een storing van de motor.
Dus ik ging hem vandaag laten uitlezen,
Storing was : brandstof te mager
en ze hebben hem gewist, en hele dag beetje gereden, is de storing niet meer terug gekomen..
Als hij wel terug komt, wat kan ik daaraan doen om die storing te verhelpen :?:
Maar het had geen invloed op de prestatie's van de CTR!
greetz
-
Mja
Als het aan de injectoren zou liggen dan zou hij wel stotteren volgens mij. Lamda word na 2500 toeren uitgeschakeld volgens mij en gaat niets aan je mengelverhouding veranderen op hogere toeren. Maar inderdaad laat hem eens uitlezen zou ik zeggen.
Ik ben gisteren wezen kijken bij de schade ep3 die hier tekoop staat op het forum.
Nu viel me alleen op dat met het lopen van de motor dat het motormanagemend lampje bleef branden, kan dit te maken hebben met dat de radiateur lek kapot is? dus ook de fan die er achter zit.
Tevens brande het ESP lampje bij contact, weet alleen niet meer of die ook brande tijdens draaien van de motor, ga ik nog even achteraan.
Hebben jullie een verklaring voor deze dingen?
Nu viel me alleen op dat met het lopen van de motor dat het motormanagemend lampje bleef branden, kan dit te maken hebben met dat de radiateur lek kapot is? dus ook de fan die er achter zit.
Tevens brande het ESP lampje bij contact, weet alleen niet meer of die ook brande tijdens draaien van de motor, ga ik nog even achteraan.
Hebben jullie een verklaring voor deze dingen?

Nick wrote:Tevens brande het ESP lampje bij contact, weet alleen niet meer of die ook brande tijdens draaien van de motor, ga ik nog even achteraan.
Ik wacht altijd netjes tot er verschillende lampjes uit zijn gegaan op de dash, zoals motormanagement enzo, voordat ik start. Toevallig vandaag starte ik wat later omdat ik mijn zonnebril nog moest pakken. Maar dan brand ESP alleen nog, die gaat uit als je start. Klopt ook wel aangezien de stuurbekrachtiging niet eerder werkt, voordat je motor draait.
Het management lampje dat brand kan natuurlijk meerdere storingen betekenen. Komt vermoedelijk toch door de klap, waarbij een bepaalde sensor in/bij het motorblok beschadigd is of kapot is! Dat zou uitgelezen moeten worden.
eteuben wrote:Nick wrote:Tevens brande het ESP lampje bij contact, weet alleen niet meer of die ook brande tijdens draaien van de motor, ga ik nog even achteraan.
Ik wacht altijd netjes tot er verschillende lampjes uit zijn gegaan op de dash, zoals motormanagement enzo, voordat ik start. Toevallig vandaag starte ik wat later omdat ik mijn zonnebril nog moest pakken. Maar dan brand ESP alleen nog, die gaat uit als je start. Klopt ook wel aangezien de stuurbekrachtiging niet eerder werkt, voordat je motor draait.
Het management lampje dat brand kan natuurlijk meerdere storingen betekenen. Komt vermoedelijk toch door de klap, waarbij een bepaalde sensor in/bij het motorblok beschadigd is of kapot is! Dat zou uitgelezen moeten worden.
ESP?
EPS? :wink: